Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg har mistet Walther.


Tina

Recommended Posts

Skrevet

Walther er i dag blevet aflivet. Vi var ved dyrlægen tidligt i morges, og nu er min kære Walther borte.

Jeg er helt nede...kræft er en ond sygdom. Savner ham så meget.

Vi skulle have været ude og se på en ny hund her i weekenden, men kan slet ikke overskue det nu. Jeg vil bare have Walther tilbage. Undskyld, jeg havde bare lige behov for at få det ud.

Skrevet

Off, høres forferdeligt ut.. :D

Stakkars deg.. Det værsta må jo ver å mista hunden sin. :D

Skrevet

Nej så forfærdeligt :D Hvordan fandt de ud af at han havde kræft? Har du haft mærket at han har været syg?

Dette var virkelig triste nyheder :D

Skrevet

Tak for sympatien. Han har været så træt på det sidste. Nu ved jeg da hvorfor.

Han kunne nok have levet lidt længere med kræften men min kæreste og dyrlægen blev enige om at det var bedst for ham at komme herfra mens han havde det nogenlunde. Nu har de stukket og prikket i ham nok. Det er det bedste at han ikke skal udsættes for mere, men hvor er det svært at han ikke er her mere.

Skrevet
Walther er i dag blevet aflivet. Vi var ved dyrlægen tidligt i morges, og nu er min kære Walther borte.  

Jeg er helt nede...kræft er en ond sygdom. Savner ham så meget.  

Vi skulle have været ude og se på en ny hund her i weekenden, men kan slet ikke overskue det nu. Jeg vil bare have Walther tilbage. Undskyld, jeg havde bare lige behov for at få det ud.

Du har min fulle sympati. Jeg vet akkurat hvordan dere har det nå. Det er ikke mer enn 4 uker siden vi og måtte ta den tunge bestemmelsen å avlive vår elskede Hero.

Det er så tomt og stille når de er borte...

Men om det er noen trøst for dere så synes jeg dere tok en riktig besluttning, han fikk forlate dere med verdighet og fikk slippe å ha det mer vondt.

Skrevet

Mange tak for de søde ord allesammen. Det hjælper virkelig at fortælle om det herinde, hvor folk forstår, hvor ondt det gør.

Jeg er nu også glad for, at vi tog beslutningen...han skulle ikke gå og have det dårligt for vores skyld.

Her er frygtelig stille idag og Mille kan ikke forstå, hvor Walther kan være. Hun leder hele tiden efter ham. Stakkels lille.

Men livet går videre og vi skal nok alle få det godt igen, selvom det er svært lige nu.

  • 2 weeks later...
Skrevet

Nei, så ufattelig trist!

Vet hvordan det føles... Mistet selv min elskede Balder i sommer. Jeg tenker på han så ofte, og må gråte når jeg ser alle de flotte bildene av han :)

Det er så trist..... :D Han skulle også fylle 8 år...

Lykke til videre.

Snart håper jeg du kan se tilbake på bildene du har av ham, og smile over alle hans rampestreker, og le over hvilken fantastisk hund han var

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...