Gå til innhold
Hundesonen.no

hvordan opplevde dere kunstgresset i bø


dorab01

Recommended Posts

Hei

Jeg kan vel ikke akkurat skryte av, hvordan det gikk i bø. Ord som forferdelig, verste jeg har opplevd og grusomt kommer i tankene mine ver gang jeg tenker på det :)

Men nå til spørsmålet, til min store forferdelse tisset lilly og bæsjet med en gang vi kom inn i hallen. Jeg tenkte bare å gud ikke la dette skje i ringen. Og HVA sjedde jo da hu bæsja i ringen mit under diagonalen. Var det flere som opplevde at kanskje ikke kunstgress var det beste underlaget for en hundeutstilling??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Hei

Jeg kan vel ikke akkurat skryte av, hvordan det gikk i bø. Ord som forferdelig, verste jeg har opplevd og grusomt kommer i tankene mine ver gang jeg tenker på det :)

Men nå til spørsmålet, til min store forferdelse tisset lilly og bæsjet med en gang vi kom inn i hallen. Jeg tenkte bare å gud ikke la dette skje i ringen. Og HVA sjedde jo da hu bæsja i ringen mit under diagonalen. Var det flere som opplevde at kanskje ikke kunstgress var det beste underlaget for en hundeutstilling??

Ehh..... og hvordan relaterer du kunstgress til det å tisse og bæsje inne?

Tisser og bæsjer hunden din inne hjemme om du legger ett flosset teppe på gulvet?

Dette handler ene og alene om å lufte hunden FØR man går inn liksom, og lufte godt - for mange hunder holder det ikke med å bli luftet FØR man drar på utstilling - de trenger god lufting etter kjøreturen også.

Jeg har stilt hund nå siden 1992 - og jeg har aldri opplevd at en av mine hunder har mått gjøre fra seg i ringen på hverken inne eller utendørsutstillinger.......... ikke engang valper.

Inne er det uansett ikke noe tema for mine hunder å gjøre fra seg uansett underlag - er vi under tak så skal man hverken tisse eller bæsje har de lært - enkelt og greit liksom.

Heldig er jeg nok som har hunder som faktisk ikke nødvendigvis MÅ på do etter en biltur, men gamlemannen kan nok bli litt sånn "måpådomåpådomåpådo" når han har kjørt bil - men om han ikke luftes før vi går inn så gjør han ikke fra seg inne liksom - da blir han oppkavet og urolig istedet - og fordi jeg kjenner hunden min - ja, så går jeg da ut med han så han får gjort det han skal - men om jeg ikke hadde gjort det (har skjedd) så vil han allikevel ikke gjøre noe i ringen - han vil bare knipe igjen og se litt snodig ut .......

Forøvrig så digger jeg underlaget i Telemarkshallen - det er superflott - og det var langt mindre bæsj på gulvet i hallen der enn det bruker å være på innendørsutstillinger så jeg tror ikke det var noe problem for de fleste......... Hva som imidlertid irriterer meg er alle utstillerne som ikke plukker opp etter hunden sin på utsiden av hallene...... usj..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh..... og hvordan relaterer du kunstgress til det å tisse og bæsje inne?

Tisser og bæsjer hunden din inne hjemme om du legger ett flosset teppe på gulvet?

Dette handler ene og alene om å lufte hunden FØR man går inn liksom, og lufte godt - for mange hunder holder det ikke med å bli luftet FØR man drar på utstilling - de trenger god lufting etter kjøreturen også.

Jeg har stilt hund nå siden 1992 - og jeg har aldri opplevd at en av mine hunder har mått gjøre fra seg i ringen på hverken inne eller utendørsutstillinger.......... ikke engang valper.

Inne er det uansett ikke noe tema for mine hunder å gjøre fra seg uansett underlag - er vi under tak så skal man hverken tisse eller bæsje har de lært - enkelt og greit liksom.

Heldig er jeg nok som har hunder som faktisk ikke nødvendigvis MÅ på do etter en biltur, men gamlemannen kan nok bli litt sånn "måpådomåpådomåpådo" når han har kjørt bil - men om han ikke luftes før vi går inn så gjør han ikke fra seg inne liksom - da blir han oppkavet og urolig istedet - og fordi jeg kjenner hunden min - ja, så går jeg da ut med han så han får gjort det han skal - men om jeg ikke hadde gjort det (har skjedd) så vil han allikevel ikke gjøre noe i ringen - han vil bare knipe igjen og se litt snodig ut .......

Forøvrig så digger jeg underlaget i Telemarkshallen - det er superflott - og det var langt mindre bæsj på gulvet i hallen der enn det bruker å være på innendørsutstillinger så jeg tror ikke det var noe problem for de fleste......... Hva som imidlertid irriterer meg er alle utstillerne som ikke plukker opp etter hunden sin på utsiden av hallene...... usj..

Hei

Jeg har aldri opplevd dette før med lilly!

Aldri har hun tisset eller bæsjet verken i ringen eller på selve utstillingen. Hun er alltid godt luftet før turen(sørger alltid at for at hun bæsjer på morningen) og etter turen og en gang rett før vi skall i ringen. Så jeg tror nok ikke det hadde noe med det å gjøre. Og skriveren sa og så det md egne øyne at dette skjedde mange ganger i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var flott underlag. Det var jo ikke glatt i det hele tatt! Helt noe annet enn Vikingskipet da jeg så mange ulvehunder som faktisk skled og falt, faktisk.

Helt enig med avføring på utsiden - utrolig stygt å se på! Er det sånn vi bikkjefolk vil bli oppfattet? Synd at noen skal ødelegge for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes underlaget i Bø er knall, jeg. Og det er hvertfall herlig å løpe agility på! Enig med Belgerpia at det er pinlig at folk kan være sååå dårlige til å plukke opp ute, men pinligst var det kanskje med dem som ikke engang gadd å plukke opp etter bikkjene inne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell ;);) Hvordan gikk det med Sheltiene? Ikke minst, hvordan gikk det med dere?

Med oss gikk det helt OK, 1 JK 3 JKK. Dommeren (Ann Arch) likte helt tydelig små hunder, og min Saeta er jo 37 cm., så HP ble det ikke. Men helt greit førstegangsresultat da :D Hun var generelt tilbakeholden på HP, men ga mest rødt, så ingen som fikk blått.

BIR sheltie m/ cert ble Lundecock's Fiddler On The Roof (Finn Helge sin). Aner ikke hvordan det gikk i gruppa, vi dro etter BIR/BIM. BIM fikk jeg ikke helt med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jeg ikke i Bø, men har jo vært der før..

Noe mere fantastisk underlag å stille hund på finnes faktisk ikke - verken inne eller ute!

Jeg leser med gru over hvor ille folk har vært der å drite ned hele området, og synes det er flaut på vegne av oss utst.folk!

At mange gjør ifra seg inne i hallen fører til EN av to ting - enten totalforbud mot hunder i hallen, eller så gjør de som på NKK i Kristiansand - legger glatte tre-lemmer over matten..

Jeg HAR opplevd at mine hunder har gjort ifra seg i ringen, men det er ytterst, ytterst sjelden... Men det kan på ingen måte unnskyldes. Lukter eller ikke - hunder skal ikke få anledning til å gjøre dette - man må ha såpass kontroll på hundene sine.

Synd å høre slikt - og jeg håper virkelig ikke det har konsekvens for neste års Bø..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klumpene er opphøggde bildekk :huh:

De ligger i fotball sokkene i flere mnd. fremover <_<

å det er så "deilig" med slike gummi dekk i håret! På gamle ungdoms skolen så pleide vi gå ned på fotball banen å sole oss når det var pent vær. Og det var kunst gress. Gjett hvem som hadde dekk i hår,sokker,sko,truse og bukse når en kom hjem da? :( :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...