Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater Bø

Marianne

Recommended Posts

Nei, i dag var det bare ikke vår dag.. Og jeg har bestemt meg for å droppe utstillingene en tid fremover - bare ta henne med på dem uten å stille for å venne henne enda mer til selve greia. Har jo fått beskjed av oppdretter til og med før jeg kjøpte henne at jeg skal ha henne i skapet til hun er voksen, hehe.. Så, det går nok bedre. Jeg bare ble totalt satt ut av den gule sløyfa, for jeg VET at hun er bedre enn det, ferdigutviklet eller ikke :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Som jeg sa på utstillingen, synes jeg ikke du burde henge med hodet selv om det ikke gikk så bra denne gangen. Mona er jo bare valpen!! :icon_redface:

Og om hun ikke gjør det bra på utstillinger er hun jo verdens fineste fordet!

(Jeg synes i alle fall hun var den søteste av alle ulvehundene på utstillingen.. :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men lill? Hvordan gikk det? *spent*

Lill ble BHK 2 med CK :icon_redface::) Og hun er KJEMPE GLAD! Han var en drøm i ringen, stilte opp uten noen problemer osv osv... Elsker kritikken:)(HAr den ikke her så jeg får skrive det jeg husker..

Stilfull jk hanne, prima størelse, nydelig hals og hodet, godt utrykk, gode ører, bygget på nydelige linjer (Skjønte ikke denne jeg da..) stabilt og fint gangvei for alderen, prima pels, føtter og ben.

Og han vi tapte mot har jeg ingen ting å tape mot med! Han var NYDELIG! Og født i Mars.. Og serchaj er født i november;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill ble BHK 2 med CK :icon_redface::) Og hun er KJEMPE GLAD! Han var en drøm i ringen, stilte opp uten noen problemer osv osv... Elsker kritikken:)(HAr den ikke her så jeg får skrive det jeg husker..

Stilfull jk hanne, prima størelse, nydelig hals og hodet, godt utrykk, gode ører, bygget på nydelige linjer (Skjønte ikke denne jeg da..) stabilt og fint gangvei for alderen, prima pels, føtter og ben.

Og han vi tapte mot har jeg ingen ting å tape mot med! Han var NYDELIG! Og født i Mars.. Og serchaj er født i november;)

Så bra. :) Gratulerer så masse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill ble BHK 2 med CK :D:D Og hun er KJEMPE GLAD! Han var en drøm i ringen, stilte opp uten noen problemer osv osv... Elsker kritikken:)(HAr den ikke her så jeg får skrive det jeg husker..

Gratulerer! :D

Morro å høre!Han er jo så pen da...(selvom han plustelig ikke likte Loke lenger :( )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill ble BHK 2 med CK :D:D Og hun er KJEMPE GLAD! Han var en drøm i ringen, stilte opp uten noen problemer osv osv... Elsker kritikken:)(HAr den ikke her så jeg får skrive det jeg husker..

Kjempebra!! Gratulerer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benedicte: Hvordan gikk det med dere?? Ekstriør og LP (hvis dere deltok..)?

Vi gikk ikke LP :D I Eksteriør fikk Cita 1.premie, men ble ikke plassert i VK (hadde ikke forventet det, det var utrolig mange labradorer med). Kritikken var litt ny :D For første gang har noen sagt at hun har for kort rygg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg så også loke :D

prata med lill, mens en stk glad anette var i hundre borti ringen, så hu la ikke merke til meg,... og tuppetroll hørte ikke at jeg sa hei :S

Hørte jeg ikke at du sa hei? :D Jeg vandrer rundt helt i min egen verden, vettu... Beklager! Rop høyere neste gang :D

Så ikke tuppetroll:( Heller ikke Deg med Joga og Saeta... Men jeg så Annette:D:D Så Loke vinne BHK og:D:D Også at han ble BIM:D:D Hihi..

Var ikke helt fornøyd med JH.. Og hvordan den funka.. Grrrrrrrrr...

Jeg så på Berner sennen.. Hihi.

Forresten, tok sånne bilder av Serchaj og sånn av Zolla.. Guro tok av Ronya og Martina av Frikk! Ble skikkelig bra:D:D

Jeg skulle bare bort å sjekke til hundene mine mens mallene holdt på, for så å komme tilbake for å se på Loke i ringen, men da jeg kom for å finne hundene mine var de borte. Jeg lette rundt i 10 minutter for å finne dem før jeg fant ut at lillesøster hadde flyttet buret dems bort til Collieringen. Da jeg så kom tilbake til ringen med belgerne var de allerede i gang med schæferne. Grattis til Loke & Annette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RESULTATER BØ PÅ BEARDED COLLIE.

hUNDER FRA t-bob ; Juniorklasse ble vunnet av BOri Bori

vinnerklassen ble vunnet av Lasse

championklassen ble vunnet av Batist

blossom ble nr 3 i champion

vinnerklassen på tisper ble vunnet av browny og hun ble champion 2 år gammel

(søster til Lasse)

Beste Oppdretter og BIS oppdretter nr 3

veteranen min ble bir veteran

Juniorhandler Anne fra Bergen ble nr 2 med Blosssom..

:icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne og Blossom (jeg ble jagd ut av ringen så fikk ikke tatt et skikkelig bilde):

http://i21.photobucket.com/albums/b289/chica91/bo01.jpg

takk for bilde. Det håper jeg å få kopiere over til min webside. Det var ikke kjekt for henne. Her hjelper hun meg med oppdretterklassen og så begynne de med juniuorhandling før rasen er ferdig bedømt. men hun klarte seg jo bra.

meny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for bilde. Det håper jeg å få kopiere over til min webside. Det var ikke kjekt for henne. Her hjelper hun meg med oppdretterklassen og så begynne de med juniuorhandling før rasen er ferdig bedømt. men hun klarte seg jo bra.

meny

Jøss, gjorde de det :) Det synes jeg er dårlig timing :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :icon_redface:

Morro å høre!Han er jo så pen da...(selvom han plustelig ikke likte Loke lenger :) )

Jeg tror han liker Loke når vi ikke er på utstilling og de kan være løse sammen;) Han var veldig utenfor på søndagen og han likte ingen... Bare Ubiq;)

Takk alle sammen, jeg er jo kjempe fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror han liker Loke når vi ikke er på utstilling og de kan være løse sammen;) Han var veldig utenfor på søndagen og han likte ingen... Bare Ubiq;)

Takk alle sammen, jeg er jo kjempe fornøyd!

Det var ingen som likte Loke lenger den dagen så han er ikke alene (bortsett fra dommeren da :) )

Tilmed terven Marco som har alltid har gitt Loke amnesti tidligere bestemte seg for å brøle .Og de har møtt hverandre nok ganger til at det burde gått greit.Tror det rett og slett ble for trangt og masete for mange hunder der inne :icon_redface: Loke blir unormalt rolig og sindig i en sånn setting og andre blir stresset :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RESULTATER BØ PÅ BEARDED COLLIE.

hUNDER FRA t-bob ; Juniorklasse ble vunnet av BOri Bori

vinnerklassen ble vunnet av Lasse

championklassen ble vunnet av Batist

blossom ble nr 3 i champion

vinnerklassen på tisper ble vunnet av browny og hun ble champion 2 år gammel

(søster til Lasse)

Beste Oppdretter og BIS oppdretter nr 3

veteranen min ble bir veteran

Juniorhandler Anne fra Bergen ble nr 2 med Blosssom..

:)

Gratulerer så mye :icon_redface: 2 "stor cert" av 2 mulige...det er gøy!

Min kjære og hundene jubler og hilser også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye :icon_redface: 2 "stor cert" av 2 mulige...det er gøy!

Min kjære og hundene jubler og hilser også :)

Var du der? I så fall, vet du hva hannhunden som ble BIR av dverg puddlene heter? :)

Lurer fordi han ble 1BHK når Felix ble 2BHK, og jeg har fått høre han ble BIR i Bø :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Line

Jeg var ikke i Bø (holder meg her i Danmark)

Har ikke snakket med noen som stilte puddel der heller.

Du kan jo sjekke om Norsk Puddelklubb har fått opp resultatene.

..og grattis til deg også ;)

Hehe, ja tenkte egentlig du ikke gadd å dra helt dit ;)

Ja, har sendt dem mail nå, så da får vi se.

Takk takk, CK og HP på første utstilling som junior er jo ikke gæli ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...