Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater Bø


Marianne

Recommended Posts

Takk takk :) sier Timo - han er svært fornøyd med seg selv..........

Grattis Annette for en flott debut!

...og 2ne - det blir jo litt debut for deg også - uvant a gitt *flir*

Takk Siri for at du gadd ta med deg godstoget vårt i gruppefinalen.

Timo vinner jo alltid :(

Han er så pen at du må jo bli fryktelig bortskjemt?

Gratulerer nok engang! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Kritikken :

Vil midl stor, (hva betyr vil? Og midl stor?Jeg måler han til å bli 68 minst jeg.Har jeg misforstått standaren?)

kraftfull, meget god type. Bra hode/utr. Ganske mørke øyne (?). God øre ans. Bra hals, rygg og kryss. Bra v.b noe fremsk skulder (tror det betyr "plankepetter"). Bra benst. Bra poter.Åpen, tillitsfull.Beveger seg elegant og kraftfullt.

Pene gutten :) Jeg skjønner ikke alt det der,men jeg antar han likte hunden når vi fikk så mye krims med oss hjem:P Jeg satte spesiellt pris på at han la merke til gemyttet hans.Vet ikke helt hva jeg skal si om bevegelsene hans...Det er ikke sååå lenge siden han ble helt bra fra den betennelsen i ryggen som gjorde at han slepte og vinglet med bakbeina, og han haltet da visserlig litt når jeg gikk tur med han fredagskveld men..(han haddde et lite uhell under lek med kullsøster)

Men nå blir det jo selvfølgelig mer utstilling fremover.Han trenger visst to sånne til for å bli Nuch (regner ikke med at det går like bra hver gang....) og det hadde jo vært hyggelig med med en sånn tittel.. :(

Men jeg er nok fortsatt ikke bitt av basillen..

Takk for alle gratulasjonene og gratulerer til alle andre som ble fornøyde! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke tuppetroll:( Heller ikke Deg med Joga og Saeta... Men jeg så Annette:D:D Så Loke vinne BHK og:D:D Også at han ble BIM:D:D Hihi..

Var ikke helt fornøyd med JH.. Og hvordan den funka.. Grrrrrrrrr...

Jeg så på Berner sennen.. Hihi.

Forresten, tok sånne bilder av Serchaj og sånn av Zolla.. Guro tok av Ronya og Martina av Frikk! Ble skikkelig bra:D:D

Hva er BHK? Lurer også litt på Auk og Aukk? Vk antar jeg er vinner klasse? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritikken :

Vil midl stor, (hva betyr vil? Og midl stor?Jeg måler han til å bli 68 minst jeg.Har jeg misforstått standaren?)

kraftfull, meget god type. Bra hode/utr. Ganske mørke øyne (?). God øre ans. Bra hals, rygg og kryss. Bra v.b noe fremsk skulder (tror det betyr "plankepetter"). Bra benst. Bra poter.Åpen, tillitsfull.Beveger seg elegant og kraftfullt.

Kan være visse feiltolkninger mellom dommer og skriver altså. Vil anta "vil midl stor" betyr noe over middels stor eller noe sånt. Ganske mørke øyne er bra, for det skal de jo være (lyse øyne antar jeg er en feil). Fremsk skulder = fremskutt skulder, altså burde den være litt bedre tilbakelagt.

Men kritikken er jo bra den. Har ikke peiling på belger, men det virker som om du har en fin en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være visse feiltolkninger mellom dommer og skriver altså. Vil anta "vil midl stor" betyr noe over middels stor eller noe sånt. Ganske mørke øyne er bra, for det skal de jo være (lyse øyne antar jeg er en feil). Fremsk skulder = fremskutt skulder, altså burde den være litt bedre tilbakelagt.

Men kritikken er jo bra den. Har ikke peiling på belger, men det virker som om du har en fin en :)

Men det rare er at jeg kjøpte en stygg en :unsure: Han må ha gjort en knalljobb i å vokse seg til :(

Takk for forklaringen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Grattis alle sammen!!!

STRÅLENDE!

Hvis dere fortsetter sånn, så skal jeg si Gratulerer lista på siden min blir lang :)

Skriver opp både kjente og ukjente på sonen =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Men det rare er at jeg kjøpte en stygg en :unsure: Han må ha gjort en knalljobb i å vokse seg til :(

Takk for forklaringen :(

Tja, om det er noen trøst så ble også Dina definert som middels stor og Dinersen er 62 cm og det er faktisk MAKS på tisper......

Loke er ikke noen høy hund, jeg tipper han er en rundt 66 dvs. omtrent like høy som Timo...

Får jeg mailadressen din anette så skal du få ett par tre bilder som ble ok av Loke i går

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, om det er noen trøst så ble også Dina definert som middels stor og Dinersen er 62 cm og det er faktisk MAKS på tisper......

Loke er ikke noen høy hund, jeg tipper han er en rundt 66 dvs. omtrent like høy som Timo...

Får jeg mailadressen din anette så skal du få ett par tre bilder som ble ok av Loke i går

Er Timo bare 66cm? Hmmm...jeg må få noen andre til å måle Loke...Trodde meg med tommestokk metoden var idiotsikker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Timo bare 66cm? Hmmm...jeg må få noen andre til å måle Loke...Trodde meg med tommestokk metoden var idiotsikker jeg :)

Still han opp inntil en vegg og legg en bok over skuldrene på han, sett en strek på undersiden av boken og mål... vips så har du skulderhøyden hans :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Still han opp inntil en vegg og legg en bok over skuldrene på han, sett en strek på undersiden av boken og mål... vips så har du skulderhøyden hans :(

Det er gjort og det ble et helt annet resultat..he he;)

Han var 66cm...meget bra tippet av Belgerpia... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye å glede seg over for vår del (Lill er en annen sak).

Vi møtte tidlig opp, noe vi aldri skulle ha gjort. Det var jo så forsinket at vi var der i ca seks timer. 5 timer før vi kom i ringen.. Mona var gira som vanlig. Men da vi kom i ringen ble hun så heit at hun bare hoppet og beit meg konstant i venstrearmen.. Det var oss og ei tispe til. Jeg ga opp å prøve å stille henne opp mens den andre ble bedømt, ikke sjans når hun var i det humøret. Totalt frustrert..

Hun trakk seg da dommeren skulle se på tennene, jeg prøvde å knote på engelsk at vi hadde hatt en lang dag og at hun var tired, men neida. Mona skulle bare rygge vekk fra dommeren. Så løp vi to ganger rundt, og fikk GUL sløyfe.

Kritikken: 12months. Big in size, I prefer more proportions. Correct bite, dark eyes. Lacking forechest and angulations front and rear. Hard to see the movement because she is pacing and jumping.

Vet ikke hva jeg skal tro lenger jeg. Det eneste positive med denne kritikken er at hun har korrekt bitt, og det er på en måte det minste en kan forvente.. Jeg skjønner ikke noe av det med manglende bryst hvertfall! Sammenlignet med en hanne som har gjort det veldig bra tidligere, og han hadde mye mindre bryst enn Mona.

Virket som om dommeren bare fortet seg, vi var liksom to timer forsinket og det var akkurat som om hun bare ville bli ferdig.. Og jeg begynner jo å lure; kan hun rasen min når hun dømmer masse spanieler, spansk vannhund, spansk galgo, kooiker og ulvehund? Hvor passer ulvehunden inn? Argh. IKKE lyst til å stille mer. Har merker på armen etter det frustrerte dyret mitt. Morsom situasjon å stå der inne i ringen med gæren bikkje som klatrer oppetter skulderen på deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun skal jo egentlig være i skapet til hun er to år :) Men det er allikevel surt etter den fine kritikken vi fikk sist, pluss at nå var jeg faktisk ikke så nervøs før jeg gikk i ringen (selv om det ble jeg jo fort når hun begynte å klatre på meg).

Ja, tusen takk for boka :icon_redface: Flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se, så FLINK i ringen.

bo1.JPG

Hm..det var sånn jeg så for meg Loke ville oppført seg for noen måneder siden og.Hvis jeg hadde handlet han vel og merke... (jeg hadde stresset den bikkja helt opp).

Gi henne tid du så kommer hun sikkert sterkere tilbake :icon_redface: Hun er jo bare umoden i sinn og skinn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da Julie, det var ikke gøy. Men ikke la en dårlig utstilling stoppe dere. Legg denne på hyllen og glem den. Det er sånn for oss alle av og til. Bit sammen tennene og prøv igjen! Mona er ikke ferdig utvokst, og mye endrer seg på henne enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se, så FLINK i ringen.

bo1.JPG

ja ja, du har ikke tenkt på å få noen andre til å stille henne for deg da?

Det har jeg gjort av og til om jeg er litt i tvil på å få hunden til, har jeg den rette personen der så spør jeg og så prøver vi å gå med hunden hver sin gang så ser vi hvem hunden går best med og er det ikke meg så går den andre med hunden i ringen med glede(han jeg pleier å spørre er jo da også utrolig flink til å stille hunder også da).

Det hender ofta at hunden går finere hvis noen andre går med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...