Gå til innhold
Hundesonen.no

Er hunden din såkalt rasehater/elsker?


MarieR

Recommended Posts

Er det enkelte raser hunden din reagerer sterkere på enn andre?

Ask kan ikke fordra border collier..ikke de på treff, og ikke donny.

han liker heller ikke dalmatinere.

Engelsk setter er ikke en favorit heller...

men han elsker labradorer! Blir futen om det ikke er tinka eller kira da :) små hunder er han også glad i, så lenge det ikke er andre hannhunder til stede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mia og Minnie er rasister - definitivt! De blir helt gale når de møter andre Cavalierer, det er stas. Vi har en buhund/cavalier blanding i klubben, den er helt likt en buhund, men Minnie merker tydeligvis Cavalieren i han for Ole er en av de få hundene hun kan leke med. Ellers liker Mia dachser og Minnie er også delvis sjarmert av Lancashire Heelerne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, min foretrekker nok hunder som er "med" på hennes måte å leke på (jage hverandre, og veldig fort!). Noen er med, andre gir fort opp, og da er de ikke fullt så interessante... Det vil vel kanskje til en viss grad si at hun (som andre mynder) er "rasist" - hun trekkes nok mot sine egne, men virker så langt ikke å ha noen hunder hun synes spesielt dårlig om.

Mine to forrige ble ikke sosialisert i samme grad på ulike raser, så de var nok litt skeptiske til hunder med veldig mye pels, spesielt i ansiktet (briarder, bearded collies, schnauzere og sånt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope...Odin liker alle han! Det er bare ikke alle som liker Odin.... :)

Men 40og noe kg dundrende rett imot som en dampveivals ute av kontroll,hadde ikke jeg heller likt..han tar heldigvis hintet fort om møtende hund sier "nei takk"....hihih

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he ja hunden min er definitivt rasehater alle andre raser en sin egen. Er de større en henne noen de fleste er , er hun livredd dem ig underkaster seg helt. ER de mindre skall hun være sjefen og knurrer og føler seg sååå tøff. Men men andre yorkier elsker hun å leke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge to har preferanser når det gjelder hunder. Kara elsker langhårede dachser og Pondus liker dalmis, schæfer og BC veldig godt.

Det de har til felles er at de absolutt hater store, svarte hunder. Spiller ingen rolle hva slags rase, bare de er store og svarte er ******* løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart!!!

Ima ble bitt av en golden da hun var ung, siden tåler hun ikke golden. Hun glemmer til og med dyrlegeskrekken sin hvis det er en golden på venterommet... Ellers er det mer individavhening hvem hun liker og ikke

Rai liker ikke pudler... Han bodde en stund rett over gaten for et par stykker som bare sto og bjeffet hele tiden. Forrige dagen så han pudler på TV, og det var nok til at han ble stram og fin..

Makka er størrelsesantirasist..(Hm tror jeg nettopp lagde et nytt ord :-) ). Hun liker stort sett alle, men ELSKER store hunder, særlig irsk ulvehund. ...snål...

Zumi hater Makka, noe som ikke er veldig kult.... Og den gale shibaen gjengjelder følelsene og er helt sikker på at hun sikkert klarer å ta det stygge akitadyret hvis hun bare får tak i henne. Så langt har de vært en gang hver til vet'en for sying...

Titt tei elsker hvite akitaer og på tror alle er like snille som Ichigo som hun vokste opp sammen med...

Generelt vil jeg si at shibaer stort sett blir ekstra glade for å møte samme rase, akitaer derimot, liker best å møte hunder de kjenner fra før.... Vi har av og til shibatreff og da slipper vi alle løse, opptil 20 stykker av begge kjønn. Aldri i verden om jeg ville prøvd det med akitaene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isak (liten hvit hund) elsker store mørke tisper. Dobermann, rottweiler og riesenschnauser er blant favorittene, men han er også glad i litt mindre tisper av den aktive typen. Favoritt-tispen er en blanding av border collie og labrador. Etter et par ubehagelige episoder med rottweiler er han ikke så glad i rottis-hanner eller større mørke hanner som virker litt usympatiske. Men han er ikke sint på dem, han vil bare unngå dem.

Theo liker alt som er smått og søtt, gjerne med mye pels (I motsetning til Isak har han skjønt hva slags rase han er :) ). Han liker også enkelte mynder - sannsynligvis fordi hans forrige eier hadde borzoi. Det går lang tid mellom hver gang vi treffer en borzoi, og det er interessant å se hvordan han lyser opp når han ser en (det er over fem år siden han bodde sammen med en). Av en eller annen grunn, har han fått det for seg at han må bjeffe (bare bjeffe - ikke gneldre) på hunder med rynkeansikt. Alt fra boston terrier til boxer til bullmastiff. Men når han først får hilse på dem er alt bare kjempehyggelig, så bjeffingen er ikke vondt ment. Har ikke funnet helt ut hva han egentlig mener med det :)

Generelt er begge to veldig glad i det meste av andre hunder, uansett størrelser, pelslengde og farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Balder liker alle han, men synes helt klart det er kjekkest å leke med hunder som leker på samme måte som han(løpe,løpe og løpe). Han er ikke glad i hormonelle hannhunder som "mobber/trakkaserer" han p.g.a at han er kastrert, men han er likevell for "myk" til å si i fra og prøver heller å løpe fra dem eller søker hjelp fra meg.

Han er litt skeptisk til nabopuddelen, men tror nok det er for han aldri får hilse på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loke liker alle raser...det er bare så mange hunder som reagerer på han(stor, svart og voldsom)men stort sett blir han venner med de han leker med.Så lenge de leker likt.Han liker bokse og bite leken og det er det ikke alle rasert som liker like godt, men vil de ikke så skal de liksom..

Men han ELSKER maller!Han går fra forstanden hvis han møter en..han reagerer også veldig på langhårsbelgerene og schæfere, han blir enda gladere enn vanlig.Men ingenting slår en malletispe...

Jeg antar det har noe med at han sto hjemme hos oppdretteren en lengre periode i oppveksten.Hun driver jo oppdrett av terv,groen og schæfer, men mest av malle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gizmo er ikke så glad i andre hunder, men hvet det er andre som har papillon som hadde det samme problemet når deres hun var så liten som Gizmo. Men vokste det fra seg etterhvert. Der imot Gizmo elsker andre mennesker:) Når vi er på tur å han treffer andre er det bare helt topp halen går i 100 hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geisha liker ikke Border Collier, da hu ble angrepet av en som valp/unghund.

Hun er heller ikke begistret for schæfere( foruten om dama hennes, Toya) .. Samme grunn som over..

Hu liker heller ikke små hunder, hannhunder eller store hunder...

Men geisha ELSKER golden retrievere :)

Misty liker foreløpig alle ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...