-
Hvem er aktive 0 medlemmer
- Ingen innloggede medlemmer aktive
-
Nye innlegg
-
Av Wilhelmina · Skrevet
Jeg hadde to veldig dyre runder med min. FÞrst fikk hun livmorbetennelse, og det kom pÄ godt over 100k. Deretter fikk hun kreft, og det ble en god sum der ogsÄ med CT, operasjon, rehab osv. Jeg har tatt ut mye mer pÄ forsikringen enn jeg betalte inn i lÞpet av hundens levetid. Det sagt, sÄ kommer du knapt inn dÞra i en akutt situasjon med 20-30k. Jeg ville gÄtt for hÞyest mulig dekning, og heller valgt hÞy egenandel for Ä fÄ ned prisen. Jeg tenker at forsikring er for de tilfellene det virkelig gÄr til h*lvete, ikke for "smÄting". -
Har konsultert Twitter/X sin AI Grok3(*) om hĂ„ndtering av Edes stressproblemer. Deler fordi jeg selv aldri har blitt informert om at kronisk forhĂžyet kortisol kan bli et problem med vintervalp i nordlige omrĂ„der. Om dette har gĂ„tt meg hus forbi, sĂ„ er det sikkert flere som ikke vet dette fra fĂžr. https://x.com/i/grok/share/kn2sCPvPbS7vXho8lO9zSJbtH   *)Som Simira ved en tidligere anledning pĂ„pekte, sĂ„ skal en ikke sluke alt fra en AI rĂ„tt, men jeg synes Grok3 er god pĂ„ kildekritikk, ekstraksjon og presentasjon av informasjonen den har vurdert som essensen fra gode kilder. Internettet er stort og inneholder mye tull. Grok3 navigerer det godt og svarer vettugt og on case.Â
-
Vi har kranglet i dag. KjĂžkkenbenken. "No go zone!" mener Muttern. "Su casa, mi casa!" mener Ede. Det er steile fronter og lite hĂ„p om en fredlig lĂžsning. Hver gang Ede "gir opp" blir det hard rock emo konsert i forsĂžk pĂ„ Ă„ pĂ„kalle PETAs oppmerksomhet. Han har ingen frykt for kniver og varme plater. Lukter det mat trenger muttern forstĂ„ at han holder pĂ„ Ă„ sulte ihjel, stakkars, og det er grove brudd pĂ„ dyrevelferdslover og krigsforbrytelser og hele pakka Ă„ ikke tillate ham Ă„ forsyne seg selvstendig. At han not even once har fĂ„tt annet enn lĂžk og sitron fra den benken har ikke drept hĂ„pet hans om Ă„ en dag fĂ„ melk, yoghurt, fisk, kjĂžtt og kylling derfra. Lot som jeg ikke sĂ„ det da han knabba en hel vĂ„rlĂžk og struttet ekstatisk til plassen sin for Ă„ fortĂŠre byttet. Ble litt lang i maska fĂžrst, for han gnagde og tygde og viste ingen tegn til discomfort fĂžrst. Det tok mange lange sekunder fĂžr han oppdaget at det der ikke var doggie treatos. Tenkte jeg skulle vĂŠre snill og bytte den til meg med vann og tĂžrrfor, men ikke **** om han ville gi den fra seg. Samme hvor hoggorm den der smakte, sĂ„ var den en massiv triumf, et krigsutbytte, og han voktet den som den hadde stĂžrre verdi enn noe annet han har vĂŠrt i besittelse av tidligere. Selv oppvasksvamper â ogsĂ„ fra kjĂžkkenbenken, en location hvis dramatisk hever verdien av whatever, crap consistens og sĂ„pesmak betyr ingenting, beliggenhet, beliggenhet, beliggenhet â selv faktisk god mat lĂ„ lavere i kurs enn den vĂ„rlĂžken der. Jeg lot ham beholde den. Han tygde trassig pĂ„ den mens han sĂ„ pĂ„ meg med DET blikket og forsĂžkte overbevise oss begge om at han hadde vunnet, mens han gren pĂ„ nesen av den vemmelige smaken. Blikket var en blanding av pĂ„tatt triumf og disgust han ikke klarte skjule. Et dĂ„rlig skuespill. Han kom til sansene sine, realiteten overvant stoltheten og Ăžnsket om triumfere. Smaken av vĂ„rlĂžken ble for mye. Ede sluttet projisere Hitler pĂ„ meg og ble igjen en liten gutt som oppsĂžkte mamsen sin for hjelp. Han fikk nytt tilbud om vann og tĂžrrfor og tok takknemlig i mot noe Ă„ dĂžyve "Fysjom, pfĂžy!" fra vĂ„rlĂžken med. LĂŠrte han? Neeei. Nye runder. Duften av stekt kylling overgikk ethvert Ăžnske om fred. Har ikke tall pĂ„ hvor mange ganger jeg vekslet mellom Dr. Jekyll som roste ham med blid stemme og ga ham tĂžrrforkuler med ujevne mellomrom og Mr. Hyde som med sinnastemme og sinnaansikt bryskt dyttet ham ned for sĂ„ Ă„ umiddelbart bli Dr. Jekyll igjen. Ingen effekt. Han tror somehow at han skal fĂ„ fri tilgang til den benken der om han bare prĂžver mange nok ganger. Konsertene han holder mellom approachene er pĂ„ et volum ment Ă„ presse meg til overgivelse vha naboklager fra nabokommunen. ..men han ga (midlertidig) opp til slutt(en av denne runden). Litt over midtveis i mĂ„ltidet mitt, etter Ă„ ha holdt pĂ„ i mer enn 30 min fra jeg begynte lage mat, sĂ„ seg han sammen pĂ„ gulvet med et tungt sukk og tidde stille. Han forventet ikke den kyllingbiten han fikk et par minutter senere, derfor fikk han en. Senere pĂ„ kvelden har han hentet vĂ„rlĂžken igjen flere ganger og gitt den juling pĂ„ sengen sin. Det handler bare om Ă„ vinne NOE fra den benken der, og han er sint pĂ„ den ***** vĂ„rlĂžken fordi det er alt han har fĂ„tt tak i og den har nerver til Ă„ smake vondt: "GRRRR!" Han er bare en liten gutt. Begge ballene er pĂ„ plass, men de har ikke begynt Ă„ virke ennĂ„. Det skal bli en bra festlig tid nĂ„r jingle bellsa begynner blande seg i personligheten hans. Jeg fikk spĂžrsmĂ„l, relatert til valget av kjĂžnn og rase: "Du kommer ikke til Ă„ angre da?" Jeg svarte som sant er: "Selvsagt kommer jeg til Ă„ angre innimellom." Innimellom hadde det vĂŠrt mer behagelig med en chihuahua tispe, no doubt. ..men sĂ„ hadde vi en nyyydelig treningsĂžkt hvor Ede var SĂ motivert og glad og jobbet IVRIG og med innlevelse for eneste tĂžrrforkule. Som om lĂžnna bare var en bonus, og ikke main reason for Ă„ gjĂžre det. "Do what you love, you never have to work a day in your life!" SĂžteste, snilleste, nuskesnuske kosemose dansepartneren synes heelwork i alle andre posisjoner enn i LP er KJEMPEGĂY. Han viser ogsĂ„ kreativitet ved Ă„ kombinere ting vi nylig har gjort. La uoppfordret pĂ„ en "haka pĂ„ target" pĂ„ alle "targets" han syntes bĂžd seg for anledningen i nesten alt jeg ba ham om hvor det lot seg gjĂžre, og oste en aura av: "Se pĂ„ meg nĂ„! Se sĂ„ flink jeg er!" Ble nĂždt til Ă„ belĂžnne ham ekstra pga mĂ„ten han la sjelen sin i det. Den haka pĂ„ alt var sĂ„ naivt forventningsfull og sĂ„ helhjertet, jeg hadde knust hjertet hans om jeg ikke hadde gitt den positive feedbacken han hĂ„pet pĂ„ for det der. Han er sĂ„ sĂžt đ„° .. selv nĂ„r han er pĂžbel og rakker.Â
-
Er det noen som har prĂžvd den nye varianten av vom og hundemat; vom zero chicken? Ute etter erfaringer Â
-
-
Nylig opprettede emner
Recommended Posts