Gå til innhold
Hundesonen.no

God atferdterapeut for hund rundt Trondheim?


Carina207
 Share

Recommended Posts

Hei alle sammen,

jeg lurer på om noen har fått god erfaring med en atferdterapeut rundt Trondheim? Jeg har en hannhund på 1,5 år som har blitt uheldig og blitt bitte 2 ganger av andre hannhunder som var ganske hormonelle. Så nå går min på angrep på hannhunder som er mellom ca. 1år-2år med én gang de viser det miste tegnet av dominans. Jeg er på kurs nå, og spurte instruktør om jeg kunne få hjelp med dette, men da fikk jeg lære at jeg kan kanskje kontrollere dette, men aldri få hunden min til å bli god med alle hunder som han var før :(. Men jeg vet at det finnes sånne hjelpere i andre land, og jeg vet at det er mulig å hjelpe hunden min til å forstå at han trenger ikke gå til angrep, han kan bare flytte på seg for å unngå konflikt. Men det trenger jeg hjelp til ;) Så om noen der har gode erfaring med en trener/hundeterapeut tar jeg gjerne imot navn og tips.

Takk for hjelpa ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye jobb, men det går an. Hunden din er fortsatt ung og kan formes mye. Du finner en oversikt over adferdskonsulenter på www.nafs.no, det er dessverre ingen der i Trøndelag som jeg kjenner personlig til nå.

Fram til du får hjelp, eller i hovedsak uansett, ville jeg unngått å ha hunden sammen med ukjente hunder. Ingen hilsing i bånd og ingen hundeparker. Gå tur sammen med trygge, greie hunder, uten nødvendigvis å hilse eller interagere noe mer enn det. Jobb med positiv kontakt med deg som fører så han lærer seg å henvende seg til deg heller enn mot andre hunder.

Det er aldri noen garanti, men det er fullt mulig å snu slik adferd. Jeg hadde selv en hund som ble veldig aggressiv etter et par stygge tilfeller, men som gikk rimelig greit med de fleste etterhvert.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for meldingen. Jeg vet at det blir mye jobb, og jeg har sluttet med hilsen av andre hunder for å sikre at han ikke får seg flere dårlige opplevelser. Jeg gjør heller alt det andre du nevner men ser også at jeg er mer "på vakt" når vi går tur, og det vet jeg hjelper ikke saken... Godt å lese at det gikk an etterhvert for deg og hunden din ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...