Gå til innhold
Hundesonen.no

Kjørestrikk til stor hund


Recommended Posts

Vi har slitt ut vårt tredje strikkbånd på 6 mnd og jeg trenger å finne noe som holder. Hunden min er ikke større enn 26kg, men strikken mister så fort «spretten» sin. 
De vi har prøvd er Jegerens kjørestrikk, Nonstop bungee leash og Seleverkstedet Rush jouring Line for store hunder. Alle er blitt slappe og altfor tøyelige veldig fort. 
 

Er MR-kobbel eneste løsning? Jeg har prøvd et sånt før men synes det er så mye greier på det, mange ledd og dilldall og tungt. 
 

Hva bruker dere andre med store sterke hunder? Vi bruker det til ski, sykkel og løping. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har MR og jeg er ihvertfall superfornøyd med det. Nå har vi ikke hund som trekker noe særlig, men hvis vi får det igjen vil jeg sannsynligvis velge MR fortsatt.

Hvis det føles "tungt" så er det kanskje fordi strikken rett og slett er mer solid enn på de andre? I tillegg kan bare strikken byttes ut, så man slipper å kjøpe nytt bånd når det slites ut (vi har byttet én gang etter flere år).

Jeg ville gitt det et forsøk til, men det er jo fordi jeg liker det. De fleste andre jeg kjenner med store hunder bruker også MR.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, bie said:

Jøss, hor tunge hunder har du? Vi har slitt ut både er kort og et langt sånt på kort tid. 

Brukt noen år til tysk pinscher som jo ikke er så stor, men også erfaring med det til større og sterkere hunder 25 pluss der andre strikkbånd ganske raskt har mistet sin funksjon. Men sikkert lurt å høre med de som bruker sine større hunder til flittig trekkbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...