Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund som lukter


Gosdatura
 Share

Recommended Posts

Jeg passer for øyeblikket en hund som lukter helt ubeskrivelig vondt? Jeg har passet hunden noen ganger tidligere, da kun ettermiddager, og det har vært samme intense lukt da. Dette er ikke vanlig "hundelukt" som jeg ikke har noen problemer med, jeg mistenker at det har noe med analkjertlene å gjøre. Etter å ha passet over flere dager nå så innser jeg at jeg blir nødt til å si ifra at jeg dessverre ikke har mulighet til å passe igjen, enda jeg vet det er veldig ønskelig fra eier sin side. Noen som har vært borte i samme problematikk og som har noen tips til hvordan si ifra om dette på en ålreit måte?? Som tidligere hundeeier vet jeg hvor personlig en kan ta all mulig kritikk av egen hund, og akkurat dette er jo også noe som virkelig ikke kan trenes vekk? 

Endret av Gosdatura
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig viktig å si i fra!

Dette er ikke noe som burde være fornærmende. Ikke si "hunden din lukter sånn at jeg ikke kan passe han." Si heller: "du, jeg er litt bekymret for at hunden har et problem med analkjertlene. Jeg kjenner ofte en litt spesiell lukt som jeg mistenker kan være tegn på begynnenede analkjertelbetennelse. Jeg ville tatt han med til dyrlegen for å få han sjekket, for de kan bli veldig dårlige av det."

Du er overbevist over at det ikke er snakk om munn- eller hudplager? Sopp/eksem kan gi en ganske intens og spesiell lukt, og hunder med tannproblemer ell munnsykdom kan også stinke kraftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...