Jump to content
Hundesonen.no

Katt som markerer.

Recommended Posts

Hei. Noen som kan hjelpe. 

En av naboene her har fått seg katt og den driver og markerer over alt. (Hannkatt.)

Vi får selvfølgelig ikke katten vekk fra huset vårt. Til vår store fortvilelse for siden han driver og markerer så stinker det inne hos oss.☹️

Katten hopper til og med opp på noe emner som ligger utenfor soverommet vinduet vårt og driter.

Og I blomsterbeddet mitt.

Har prøvd med pepper og strø langs der den går men den går der forsatt.

Noen som har prøvd noe annet mot katter som ikke koster mye.

Må være noe som ikke skremmer vekk hunden min. 

13 timer siden, Terrierpia skrev:

Sitronskiver, eller Lime eller til nød Appelsin. Det hjalp hos oss når katter gjorde fra seg under trampolina til stadighet.

Går det ann og bruke sitron eller lime saften du får kjøpt på matbutikker?

8 timer siden, Eva1986 skrev:

Går det ann og bruke sitron eller lime saften du får kjøpt på matbutikker?

Jeg har aldri brukt saft, men kjøpt hele og skjært opp. Tenker også at plantene ikke setter pris på konsentrert saft i jorda? 

17 timer siden, Terrierpia skrev:

Jeg har aldri brukt saft, men kjøpt hele og skjært opp. Tenker også at plantene ikke setter pris på konsentrert saft i jorda? 

Skal bruke saften på plattingen og opp til døren der den Går og tisser og Driter.

I beddet bruker jeg kaffegrut og aske. 😊

Regner med at det er snakk om en "intakt" hannkatt siden markerer? Er det et tema å snakke med naboen og få de til å være sitt ansvar bevisst og kastrere katten? Evt om de kan sette en kasse med kattesand ute i håp om at den blir brukt fremfor naboens eiendeler?

4 hours ago, Vestlandsjenta said:

Evt om de kan sette en kasse med kattesand ute i håp om at den blir brukt fremfor naboens eiendeler?

Jeg synes det er helt sprøtt at dette ikke er normen allerede for de som har egen trapp. Kanskje vil den aldri bruke utekassen, men det er verdt et forsøk, spesielt hvis man gjør dette fra første gang en ung katt får gå utendørs.

På 4/24/2023 at 11:49 AM, Vestlandsjenta skrev:

Regner med at det er snakk om en "intakt" hannkatt siden markerer? Er det et tema å snakke med naboen og få de til å være sitt ansvar bevisst og kastrere katten? Evt om de kan sette en kasse med kattesand ute i håp om at den blir brukt fremfor naboens eiendeler?

Det går ikke og prate med naboen desverre. 😔☹️

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Tusen takk for godt og fyldig svar, det var mange gode tips her👍
    • Lurt, det skal jeg prøve! Har nok tenkt litt motsatt her, og det funka i hvert fall ikke  Så det er en greie å ha preferanser for veggene altså, ikke bare min hund det plutselig har klikka for Vi har jobbet en del med selvstendighet, så jeg sender henne inn i søket fra relativt lang avstand, men skal prøve å gå litt tettere på med kortere bånd en stund.
    • Dytter opp denne igjen jeg 👀 Noen som fortsatt driver med dette? Jeg har vært av og på så lenge jeg har spilt det (2008, hjelp!), gjerne med noen års pause også. Tok det opp igjen for ett års tid siden og spilt jevnt og trutt nesten hver dag siden, og blit litt hekta igjen, selv om det ikke er like ille som det en gang var 😂
    • Er man interessert i avl, uavhengig om du har tispe eller hannhund og rase, og har en hund som man vurderer å bruke i avl anbefaler jeg å ta Oppdretterskolen til NKK samt Kynologi-kurset til NKK. Var akkurat på sistnevnte nå i helgen faktisk, kjempe bra og flott kurs. Har også tatt Oppdretterskolen til NKK. Har ikke planer om å drive med avl å nærmeste fremtid, men disse kursene (eller lignende) burde vært pålagt for å kunne drive med avl, uavhengig hva slags hund du har. å Avle er et stort ansvar, selv for hannhundeier. På disse kursene vil man også kunne stille spørsmål som dette og annet man lurer på.
    • Wii, så gøy! Jeg hadde slike årlige mål før. Med ymse suksess, hehe. Jeg var ikke i tråden for i fjor fordi jeg aldri har vært særlig aktivt her inne, men hiver meg på nå Syns dog å sette seg for høye og mange mål er skummelt, spesielt siden jeg er i en fase hvor jeg må "starte opp igjen" når det gjelder hund. I tillegg vet jeg ikke helt hva 2024 vil kunne by på, da det er en del andre baller i luften, så jeg må legge noen mål som er overkommelige selv med eventuelt (positive) livsforandringer som kan skje. Mål for 2024 (relatert til hund) Kiska: Ingen særlig mål her, frøkna blir 10 år neste år og har aldri vært utpreget konkurransehund. Jeg håper 2024 blir et fint år for henne med minimale helseproblemer, og at vi blir flinkere til å dra ut på litt lengre turer med overnatting. Logi: Ikke min hund, men en viktig del av livet mitt, så jeg stjeler han titt og ofte fra kjæresten. Målet mitt med han er å gå nybegynnerkurs i agility, det tror jeg hadde vært gøy! Et litt mer hårete mål som jeg ikke blir lei meg for hvis vi ikke får til: starte i rallylydighet (litt begrenset med treningsmuligheter med han fordi jeg og kjæresten ikke bor sammen og bytter på å ha de voksne hundene). Men vi prøver, så får vi se! Haru: Valpefisen blir ikke 1 år før i april, så noe begrenset, men han er jo den jeg har størst forventinger til sånn sett. Mål med han i 2024 vil være å komme ordentlig i gang med faste treninger igjen i et miljø, og ta nybegynner/introkurs i minimum agility og rally. Vil nok prøve meg på andre ting også selvsagt, men dette er liksom det helt minimum for oss, og alt annet ekstra hvis vi får til vil bare være gøy og bra! Meg selv: gå minimum 1 teoretisk kurs innenfor hund, temaet kan være "hva som helst". Jeg syns det er veldig gøy å lære og mener at man aldri må slutte å søke etter kunnskap, og lære nye ting. I tillegg syns jeg det er kjempefint å få "papirer" på det også
  • Nylig opprettede emner

• Create New...