Lillymy Skrevet 20. November 2022 Rapporter Share Skrevet 20. November 2022 (endret) Hei, jeg har en 19 måneder gammel Lhasa Apso - Jeg testet positivt på korona 9 dager siden og ble ganske dårlig. Samtidig begynte hunden min utagere mot mennesker ute - Bykse mot joggere, syklister, menn (spesielt) - knurrer - Akkurat som om han ikke ville at folk skulle komme nær oss. Han har også begynt gjemme seg under sofaen for å sove. Nå som jeg er på bedringens vei har han roet seg litt, men fremdeles gjør han dette Har time hos dyrlege imorgen for en generell helsesjekk for sikkerhets skyld, i tilfelle han er syk og det er derfor han oppfører seg sånn - men kan det være stress grunnet min helsetilstand, han har ikke sett meg syk før. Han virker stortsett kvikk - spiser normalt, vom og orijen, men har løs avføring Endret 20. November 2022 av Lillymy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 20. November 2022 Rapporter Share Skrevet 20. November 2022 Hvis dette er kommet plutselig nå så tenker jeg at enten trigges det av at HAN har vondt noe sted eller er syk, en plutselig hendelse/endring han ikke har taklet, eller det kan være reaksjon på din sykdom. Det kan helt fint være stress på grunn av din sykdom også. Jeg vil tro det også kanskje har vært litt endring i rutiner, og kanskje andre har håndtert og luftet ham også? Det kan være mange ting, ikke godt å si, jeg ville uansett tatt tak i det og jobbet med det som et alvorlig adferdsproblem, så går det heller over fortere hvis det "bare" er pga. deg. 1 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillymy Skrevet 20. November 2022 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20. November 2022 (endret) 7 minutes ago, simira said: Hvis dette er kommet plutselig nå så tenker jeg at enten trigges det av at HAN har vondt noe sted eller er syk, en plutselig hendelse/endring han ikke har taklet, eller det kan være reaksjon på din sykdom. Det kan helt fint være stress på grunn av din sykdom også. Jeg vil tro det også kanskje har vært litt endring i rutiner, og kanskje andre har håndtert og luftet ham også? Det kan være mange ting, ikke godt å si, jeg ville uansett tatt tak i det og jobbet med det som et alvorlig adferdsproblem, så går det heller over fortere hvis det "bare" er pga. deg. Ja, det har kommet plutselig - omtrent samtidig som jeg ble syk - får se hva dyrlegen sier imorgen etter sjekken hans. skal jobbe med det også ja, endring i rutiner, andre som har luftet, mindre sosialisering med venner (han har faste playdates 3 ggr ukentlig med hundevennene sine ) - idag hoppet han opp på en park i parken for å hilse på en vilt fremmed dame - Så kanskje sosialt underernært? Endret 20. November 2022 av Lillymy 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillymy Skrevet 6. Desember 2022 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6. Desember 2022 (endret) Beklager, trodde jeg oppdaterte her - Ikke noe galt med han i det hele tatt iflg dyrlegen fysisk. Fin form. Så vi jobber med atferden med sladretrening b.la - han virker roligere nå også. Endret 6. Desember 2022 av Lillymy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts