Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke leker passer til chihuahua?


Recommended Posts

Jeg fikk et tips om å sjekke hvilke leker som passer min rases personlighet. Nå er han bare 9 uker, så størrelsen på lekene er også en utfordring sammenlignet med hva som kunne passet munnen (og ev. personligheten) til en voksen chihuahua. Har du noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hunden din liker å bruke munnen kan enten tyggeleker eller draleker være noe. Det er også et godt verktøy for å lære samarbeid, og jobbe med apport og det å gi fra seg ting hos hunden. De fleste dyrebutikker har leker i flere størrelser, ellers kan du jo også titte på katteleker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig liker jeg å teste alt mulig når jeg har valp, for selv om hunder innenfor en rase ofte liker samme type lek, så er det individuelle forskjeller. Ball, dralek, godbit-leke, tyggeting i forskjellige materialer, bamser... Jeg ville prøvd alt! Det ville vært kjipt hvis valpen din elsker ball, men at du ikke fant det ut fordi du aldri prøvde. ?

Når det gjelder størrelse på leker så finnes det kanskje katteleker som egner seg? 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ide med katteleker (hvis de er laget for å tåle samme påkjenning). Jeg innså at jeg fant masse bra ved å søke på katt, som f.eks. denne: https://www.musti.no/basic-pudding-multifunctional-kattbadd/kattigloo-gra?83277

Han ene i en dyrebutikk jeg besøkte fant det minste halsbåndet de hadde og kalte det rottestørrelse. :)

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...