Gå til innhold
Hundesonen.no

Kløv til min Engelsk Setter


Recommended Posts

Hei! Min Engelske setter på 11 måneder skal være med på en kort liten fjelltur/skogstur og ønsker at hun skal begynne med kløv. Lurte på om noen kunne hjelpe med å finne en god nybegynner kløv til ho. Vil gjerne ha en kløv som tåler litt samt mulig å feste kobbel på slik at jeg kan feste henne til magebelte mitt. 

Mange er veldig dyre og har siklet litt på seleverkstedet sin, men den er veldig dyr. Jeg vet jo ikke ennå om hun liker å gå med den eller om vi kommer til å bruke den mye.

Jeg fant denne https://hundinorge.no/butikk/trening/klov/richo-klov-str-5/?v=c2f3f489a005 Er det en grei å starte med? Kan jeg feste kobbel i den? Står ikke en pøkk om den

 

Samt, har lest på forskjellige plasser forskjellige ting om hvor gammel hunden må være osv.

Min setter er greit trent, snart 1 år. Tenkte ikke å ha noe spesielt/mye i kløven. Er en 1 dagers overnattingstur i skogen så blir litt snacks og 2 gummi skåler. Går det eller skal hun helst ha nada i kløven frem til hun er 2 år som det står noen steder

Endret av stened91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp noe ræl. Kjøp seleverkstedet/Laika med en gang. Det er enkelt å selge på finn hvis den ikke kommer i bruk.

Kløv er noe som gjerne må læres inn. Gjør du det rett så kommer hunden til å elske det ?

Jeg starta med plastposer fra hun var rundt året og begynte å legge litt vekt i kløven fra halvannen år. Øker ikke vekt for hver tur. Det skal være gøy og fokus på å bygge selvtillit.

Det er mye hjernetrim i starten så start gjerne på brede stier/traktorvei og ikke for langt.

Endret av o1337
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, stened91 skrev:

men hva med den jeg linka? Koster bare 500kr nå på tilbud, koster egentlig 2000kr. Ruffware til 1200kr kan jeg også gå med på. Kommer ikke til å starte med 3000k+ kløv. 

 

Er det noen kløver som passer bedre på Engelsk Setter?

Hvis du vil at noen skal fortelle deg at du skal kjøpe de så kan jeg gjøre det.

Kjøp kjøp kjøp ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, stened91 skrev:

?.. Da tror jeg du skal lese hele den første teksten jeg skreiv. 

Svarte på dette:

"Er det en grei å starte med?"
"Går det eller skal hun helst ha nada i kløven frem til hun er 2 år som det står noen steder"

?

Om det er fester på kløven kan sikkert butikken svare deg på. Ligger også en på finn med bedre bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hunden er snart ett år, så ville jeg iallfall ikke hatt noe tung kløv. Ville også starta med kløvtrening før eventuelt lengre turer med litt tyngre kløv. Om du ønsker å kjøpe en billigere en for å sjekke hvordan det er å bruke, så ville jeg sjekka Finn etter en brukt ? det viktigste er vel at den passer, sitter godt på, og at vekta belastet riktig på hunden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...