Gå til innhold
Hundesonen.no

Middel for å unngå biting?


Karambo
 Share

Recommended Posts

Nylig anskaffet meg valp (10 uker gammel) og skal i den anledning ha hjemmekontor en stund fremover. Lufter selvfølgelig valpen jevnlig, gir den bein og kong, og litt i bur. Problemet er at den "aldri" slår seg til ro ?

Har ryddet vekk mye av det som kan bites i, teipet opp ledninger osv. men tassen biter fremdeles som besatt i stolen min, buret, veggen og skrivepulten.

Finnes det en spray etc. man kan spraye på ting slik at hunden mister interessen og forhåpentligvis faller til ro??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har i løpet av "hjemmekontorperioden" (covid) hatt fire valper (ikke samtidig). Nå er disse ment å bli trekkhunder, men de bor inne sammen med meg den første tiden (fra en til tre mnd) før de flytter ut. Det som reddet meg er å aktivisere valpen på morgenen og i lunsjen, ta noen små pauser i løpet av dagen, sørge for å ha rikelig med tyggeting (bein, griseører, osv) og kong, samt strø minst et av måltidene som tørrfôr rundt om på hjemmekontoret. Jeg brukte ikke bur, men binge, så den hadde litt større plass å tomle på.  Og etter hvert, mindre aktivisering på dagtid, for det er tross alt vanen her. Det skjer ikke så mye for hundene mellom 08-16

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får valpen nok aktivitet i løpet av dagen da? ? Jeg ville hatt med valpen ut, trent litt enkel lydighet eller gått en kort tur/lekt, eventuelt trent litt søk før du prøver å ha den i ro. Får den brukt hodet og sansene litt så får den nok lettere for å slappe av 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktivitet før den skal slappe av er viktig, men dersom det klør veldig i tennene så vil han gnage mye uansett. Da er det viktig å finne et mer fristende alternativ enn kontorstol og bord! Veldig mange tyggeting for valper er gummi, og mine valper har IKKE vært interessert. Det var bare harde plastben eller gevir som kunne slå stolben i plast eller tre.

Harde tyggeting er noe man vanligvis unngår hos hunder siden det kan slite ned tennene, men det trenger man ikke tenke på når det gjelder melketenner som skal bort ved 6 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...