Gå til innhold
Hundesonen.no

Godbiter


Amine
 Share

Recommended Posts

Når jeg gir hundene mine godbiter, griseøre, grisehale, okseører, oksemuskel eller litt av middagen min så får de diaré? Bør jeg da slutte med alt dette og å gi de kun hundefor i tørrfôr. Jeg synes det er litt trist om de kun skal få det kjedelige foret. Hva gjør dere? Jeg har prøvd mange forskjellige tyggebiter men de blir dårlige av alt og de får diaré.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er de? Og hva slags rase?

Jeg ville droppet alt annet enn tørrfor i en måned. Både for å la systemet roe seg ned, og for å se om det kan være andre ting som påvirker. Virker rart at mer en 1 hund får dårlig mage av absolutt alt den spiser.

Dersom de er helt gode i magen i løpet av den tiden, så ville jeg kjøpt mini-godbiter og gitt dem et par stykker hver, og gradvis gi dem litt mer. Med mindre de blir dårlige, så klart! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst få stabilisert magen, her kan canikur eller zoolac være gode hjelpemidler i starten. 

Når magen er tilbake til normalen velg helt 100% "rene" godbiter med protein fra kun 1 dyr. Gjerne samme som tørrfôret du bruker. (Ofte kylling) Og prøv som nevnt over med bare ett par godbiter første gangen. Tåler de det i etterhvert større doser, så kan du prøve noe nytt, f.eks lam, laks, gris, storfe etc. (Trick&treat godbitene fra musti kan være bra for slik utprøving)

Taste serien til VOM er også gode til sånn utprøving da de også kun har kjøtt fra 1 dyr pr type. 

Løs mage kan komme av så mangt, men om de reagerer hver gang de får noe annet enn tørrfôret sitt så hadde jeg brukt denne metoden for å se hva de reagerer på og ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...