Gå til innhold
Hundesonen.no

Skrubbsår på tå


Recommended Posts

Border collien her har et skrubbsår på den ene tåa, som så ut til å gro etter at jeg begynte å ta på han potesokk. Men i dag ser jeg at det har 'gått opp' igjen etter vi kom hjem fra tur. Så jeg lurer på om noen her har noen råd som kan hjelpe?

Tar han så klart til dyrlegen om det ikke har blitt bedre om ca en uke.

sår.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hund som sliter med såre poter titt og ofte.

Har han slikket på det? Det ser sårt ut. Rense med klorhexidin el pyrisept, smøre med bacimycinsalve og bandasjer. Må vel smøres hvert fall en gang for dag, og bruke potesokk ute (ikke la det bli vått/fuktig, og potesokken kan kanskje gni på såret selv med bandasje under, så korte turer i bånd en periode.). 

Sikker flere her som har gode råd. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tillie skrev:

Har hund som sliter med såre poter titt og ofte.

Har han slikket på det? Det ser sårt ut. Rense med klorhexidin el pyrisept, smøre med bacimycinsalve og bandasjer. Må vel smøres hvert fall en gang for dag, og bruke potesokk ute (ikke la det bli vått/fuktig, og potesokken kan kanskje gni på såret selv med bandasje under, så korte turer i bånd en periode.). 

Sikker flere her som har gode råd. 

 

Det ble nok litt for lang tur på Søndag, med løping. Såret så bedre ut da, så selv om vi brukte potesokk, så slet det nok på såret. Jeg har noen barnesokker jeg tar på han inne når jeg ikke kan passe på at han ikke slikker på det også. Typisk nok så skal det bli mildvær her, og en del snø. Men får tørke det så godt jeg kan når jeg kommer inn, og prøve å holde han mest mulig på de 'tørre' partiene(han syntes det er fryktelig urettferdig at han ikke får lov til å løpe på brøytekantene nå XD). 

Skal få kjøpt inn salve, etc :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...