Jump to content
Hundesonen.no

Hvilken rase passer til disse kriteriene?

Recommended Posts

Tusen takk for tilbakemeldinger og tanker - jeg setter pris på dem alle. 
Jeg ser at de rasene jeg har sett for meg kanskje må revurderes pga tid. Det var Ridgeback, rottweiler og labrador. Ridgeback fordi det er det jeg har hatt tidligere og har vært «rasen min» i 10 år. Rottweiler fordi den ofte er mer førerorientert enn rr, og etter å ha brukt ei schæfertispe i trening har jeg syns det har vært utrulig gøy. Rottweiler var også en rase jeg vurderte den gangen jeg endre opp med RR. Labrador fordi de er allsidige. Og det er jo også en rase dere nevner. Så jeg fikk da noe å tenke på her 😌

Edited by Kajaas

Labrador er jo veldig mye mer omgjengelig og glad i alt og alle ift rottweiler. Og på rottweiler er det nok super viktig å finne riktig oppdretter og linjer. Men jeg tenker at et godt individ av begge raser kan passe kriteriene dine 😊 

• Thanks 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Jeg hadde en hund som var allergisk mot midd, og han fikk V&M og ris ved siden av så han ikke skulle bli så hard i magen.  Synes i dag at RAW funker bedre enn V&H. De blir ikke så harde i magen av det   Vet om noen som bruker kokt/stekt søtpotet som godbit. 
    • Støv og lagermidd er vanskelig. Veldig mange dyrleger og dyrebutikker selger allergifor, men lagermidd er noe som oppstår i alt tørrfor (og tørre godbiter). Jeg anbefaler vom og hundemat, samt ting som agurk og gulrot som godbiter. Her må man prøve seg frem til man finner noe hunden liker godt nok til å bruke som belønning. Man må også se på hvordan livet til hunden er. Hvis den sover på soverommet, så er det kjempeviktig å få den tilvendt å sove et annet sted, for det er den verste plassen en allergihund kan oppholde seg. Avhengig av hvor alvorlig allergien er, så må man kanskje ta en del grep rundt hundekurv, sofabruk, støvsuging og husarbeid. Dersom det er proteinkilder hunden reagerer på i tillegg, så er det bare utprøving/utelukking som funger for å finne ut nøyaktig hva som er problemet, sånn at man kan unngå det. Allergi hos hund er kjipt og kan være vanskelig å håndtere, men det er viktig å gjøre det man kan.  
    • Hun skulle ikke bruke det lengre når jeg sa hvor dårlig Frolic var. 😊
    • Det er iallefall støv allergi og midd også tror jeg.  Og mye annet. Husker ikke alt som sto på arket.   
    • Så flott LØJ! 😊 Jeg har glemt å sjekke om jeg har fått svar, tenkte ikke på at jeg ikke fikk varsler 🙈 Har sendt deg melding! 
  • Nylig opprettede emner

• Create New...