Gå til innhold
Hundesonen.no

‘Hvilke raser kunne du tenkt deg , hadde det ikke vært for....’


QUEST
 Share

Recommended Posts

  • 9 months later...

Borzoi. Hvis det ikke hadde vært for pelsen. Er ikke særlig glad i hår overalt... Og så er de en snute litt for fjerne for min smak.

Skotsk hjortehund. Har alltid elsket store mynder (eide greyhounder tidligere). Men helsa til hjortehunden gjør at jeg aldri kommer til å eie en hjortehund desverre.

Shetland Sheepdog... hvis det ikke hadde vært for den pelsen da.... 

Berner Sennenhund... om det ikke hadde vært for pelsen og helsen...

Bichon Havanaise... men DEN har også masse pels som må stelles ?

Tibetansk Terrier... igjen...pels

 

Haha, ser at jeg kunne ha tenkt meg å eie en haug med pelsdyr...hvis det ikke var for pelsstellet. Jeg har null glede av å eie pelshund og stelle og klippe osv osv... Så blir vel med de korthåra myndene mine...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Morsomt innlegg ? Helst skulle jeg hatt et helt hundespann med forskjellige raser ? Nå er det for det meste gjeterhunder som passer meg per dags dato, men jakthunder vil nok komme med tiden!

 

- Svensk lapphund: men veldig mye lyd, men kan godt hende det blir i fremtiden altså!

- Groenendael eller terv: for mye nerver, mulig det blir i fremtiden med riktige linjer. 

- Jaktgolden: litt skeptisk til atferden til den normale golden, så er vel her det stopper opp

- Jaktcocker: spørs om det blir for mye propell?

- Siberian: liker hunder som er veldig førerorientert og ikke så selvstendige/likegyldige som siberian. Ikke minst dette med å være nødt å ha de i bånd året rundt, tror jeg ombestemte meg?

- Rhodesian ridgeback: samme som over! I tillegg til at jeg bor i et veldig kaldt område og ikke orker å kle på hunden?

- Toller: veldig usikker på atferden her altså!

- Breton: fordi jeg ikke jakter enda, ellers så synes jeg hundene er helt vidunderlige!

- Münsterlander: samme som ovennevnt

- Weimaraner: hadde vurdert den dagen jeg starter med jakt og om de hadde hatt mer jaktinstinkt!

- Vizsla: for kort pels!

 

Endret av supreo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husky: Kunne godt tenkt meg til, men får nok ikke tiden til å strekke til med trening/aktivisering.

Lundehund: Vil svært gjerne, men travle hverdager gjør det vanskelig å stille dyret til disposisjon for avl, og jeg har latt meg skremme av at IL er såpass vanlig hos dem.

Puddel: Var skyhøyt oppe på lista over aktuelle raser da jeg skulle ha hund, men syntes det ble vanskelig å komme seg inn til byen for å få hunden frisert, og det å måtte regelmessig børste den veide imot.

Malamute: Også en sterk kandidat for første hunderase, men jeg lot meg avskrekke litt av størrelsen og frykten for at jeg ikke skulle kunne tilby den nok aktivitet i hverdagen.

Nå ser jeg jo likevel at dagene går med til å styre med hundene, at det blir "en del" børsting på buhundene i røyteperioden, og at de malamutene jeg kjenner til synes å trives med stort sett samme mosjonsmengden som buhundene mine, så det viser vel bare hvor feil man kan ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langhåret schæfer, nydelig ! Bullmastiff (for stor), islandshund , springer, puddel (for mye pelsstell), staffe, rottweiler, dobermann (for stor sjanse for båk og slåssing), cavalier(lite forbehold om SM og hjerte, ellers er de helt herlige). Og omtrent samtlige mimiatyrer utgår pga masse pels, men kaaanskje en nedklippet havanais.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Av alt kunne jeg tenkt meg ulvehund. Blanding av alaskan malamute og kanadisk ulv. Som White Fang i Ulvehunden. Eller andre som ser ut som ulv. Men de er vel ikke lov i Norge og vet sånne hunder kan være vanskelig å oppdra. Jeg har ikke livsstilen til å ha en. Ikke hund i det hele tatt.

Litt mer realistisk sett, Tervueren! Schæfer, Hvit Gjeterhund eller husky.

Av små hunder liker jeg alaskan Klee Kai og amerikansk eskimo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 9/28/2021 at 8:53 PM, Ravensburger skrev:

(Klipp)

Galgo: har alltid hatt lyst å redde en fra Spania eller en greyhound fra England men usikker om jeg greier en rase som er mer katt enn hund?? 

(Klipp)

Jeg har en podengo portoguese, og hun er også mer katt enn hund.. På det stadiet at jeg har vurdert om jeg skulle prøvd å kjøpe inn et klore/klatrestativ til henne ? 

Jeg skulle gjerne hatt; 

  • Grand Danois, men jeg takler ikke sikkel for alt i verden, hverken på dyr eller mennesker, og er livredd for mavedreining ?
  • Norsk Lundehund var egentlig rasen vi hadde bestemt oss for, og var forberedt på å låne bort til avl og kryss og alt som kommer med, men en av oppdretterene vi kontaktet kom med et så stygt svar til henvendelsen vår at 30åringen (meg) ble til en trass 3åring og ga meg desverre litt avsmak på hele rasen. ? 
  • Schapendoes, har møtt 3 eksemplarer og for en utrolig herlig rase! Kjærlighet ved første blikk, men jeg orker ikke daglig pelsstell.
  • Staffordshire Bull Terrier, syntes de er utrolig vakre hunder, men har hørt de kan ha en del helseutfordringer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...