Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundetreff

Kristina

Recommended Posts

• Svar 82
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Vet ikke jeg, ett-/ to-tiden? Så får alle sove lenge i ferien sin :P Vi er oppe rundt åtte uansett, så det er ingen fare om det blir før altså...

Hva med 2 da? :P

*ingen morgenfugl :( *

Skrevet

Hva med 2 da? :P

*ingen morgenfugl :( *

To er fint, eller 14.00 :P Hadde det vært 02.00 hadde du jammen vært natteravn og ingen morgenfugl nei :P

Har ikke så mye valg om morgenen jeg da, gullet vekker meg, og da må jeg adlyde :P han har oppdratt mamma'n sin godt!

Skrevet

To er fint, eller 14.00 :P Hadde det vært 02.00 hadde du jammen vært natteravn og ingen morgenfugl nei :P

Har ikke så mye valg om morgenen jeg da, gullet vekker meg, og da må jeg adlyde :P han har oppdratt mamma'n sin godt!

jeg ER en natteravn, men allikevel tror jeg vi sier 14.00 ja :P

På hellerudsletta? Møtes ovenfor exporamahallen?

Skrevet

Hvordan skal jeg komme meg dit da? Flere som reiser fra byen?

Da blir det torsdag 2 mars da? Klokka 14?

huff da kan jeg ikke komme :D da har jo gutten min nettopp blitt kastrert :P

jeg som ville komme å greier nå , Huff, får håpe det blir noe treff senere på samme sted eller noe da.

dere får kose dere, og sende noen varme tanker til gutten som ligger hjemme å må slappe av da :P

Skrevet

huff da kan jeg ikke komme :D da har jo gutten min nettopp blitt kastrert :P

jeg som ville komme å greier nå , Huff, får håpe det blir noe treff senere på samme sted eller noe da.

dere får kose dere, og sende noen varme tanker til gutten som ligger hjemme å må slappe av da :P

Usj da.. Noen spesiell grunn til at han skal kastreres?

Men du, vi er i Lillestrøm fra tirsdag 22. :P

Skrevet

Usj da.. Noen spesiell grunn til at han skal kastreres?

Men du, vi er i Lillestrøm fra tirsdag 22. :P

han er kryptorchid. (kun en stein). Han skal kastreres den 28. feb da. Hos faren din da?

Skrevet

2 mars har ikke jeg ferie, så da kan ikke jeg på dagen (ikke WheatenMali heller tenker jeg :D). Men jeg kan på ettermiddagen/kvelden.

Lili: Jeg er nok nødt for å ta buss fra lillestrøm

Skrevet

2 mars har ikke jeg ferie, så da kan ikke jeg på dagen (ikke WheatenMali heller tenker jeg :D). Men jeg kan på ettermiddagen/kvelden.

Lili: Jeg er nok nødt for å ta buss fra lillestrøm

stemmer...

Jeg skrev jo neste uke :P

Jeg kommer hvertfall torsdag 23.februar kl.14.00 :P

Skrevet

stemmer...

Jeg skrev jo neste uke :P

Jeg kommer hvertfall torsdag 23.februar kl.14.00 :P

Da kan jo ikke jeg og Caroline, siden vi er der bare i ferien. :D Kan vi ikke heller ta det på kvelden da?

Skrevet

Da kan jo ikke jeg og Caroline, siden vi er der bare i ferien. :P Kan vi ikke heller ta det på kvelden da?

Jeg har ferie fra onsdag 22. jeg :D Går bare på skolen en kveld i uka vet du :P Og det er på tirsdag, derfor reiser vi onsdag. Men vi kan sikkert begge dagene vi da :P

Skrevet

jeg kan sikkert på kvelden :D

Spørs hva dere mener med kveld det... Brynjar får kveldsmat klokka 19.00, og legger seg etter det, så til da må vi være hjemme, ellers må jeg skaffe barnevakt i tillegg...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• En viktig del av å drive med utstilling er jo å lære hundene å slappe av i buret når de ikke er i ringen. Det er ikke bare oppbevaring.  Og har du flere hunder så ville jeg enten hatt med hjelpere eller bare én hund på utstilling om gangen, ihvertfall til de er vante til omgivelsene og slapper av i buret.
    • Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...