Gå til innhold
Hundesonen.no

Når burde man klippe en valp?


Lansti
 Share

Recommended Posts

Hei!
Jeg er ny hundeeier til ei nydelig Bichon Frise tispe, som nå er 12 uker. hun begynner å bli langhåret og fin, men når burde man egentlig starte å klippe de? Foreløpig er det pelsen rundt øynene og litt inni ørene som er mest utfordrende. Jeg har vurdert å klippe litt rundt øynene, men har rett og slett ikke turt fordi jeg er redd den korte pelsen vil bli mer irriterende for hun. Dyrlegen sa også til oss at vi skulle nappe pelsen inni ørene, og jeg leste et sted at det skulle gjøres med hendene, men jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal få til det? Kan man bruke pinsett eller er det mer smertefullt?

Mange spørsmål på en gang, men setter veldig stor pris på alle svar ?

Hilsen lykkelig, men meget forvirra ny hundeeier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta gjerne kontakt med oppdretter for veiledning og hjelp, eventuelt kan hen sikkert vise deg litt om du bor i nærheten :)

Pelsstell er så viktig at det burde startes med fra første stund. Om du mener pelsen burde klippes, og da spesielt i ansiktet, så gjør det. Angående ørenapping så anbefaler jeg å ta en titt på YouTube. Man bruker fingertuppene til å nappe hørende ytterst i øregangen, gjerne i kombinasjon med bruk av ørepulver som gjør nappingen enklere. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...