Gå til innhold
Hundesonen.no

Vil ikke tilbringe tid/sove i bur


katarinagi
 Share

Recommended Posts

Hei! For noen dager siden hentet vi en golden retriever gutt. Han blir 10 uke gammel denne uken og vil ikke være i buret sitt. Han får alle måltider i buret og det går fint men med en gang han er ferdig går han ut av buret. Om han får en kong, eller et bein å tygge på tar han det med seg ut med en gang. Er veldig usikker på hvordan jeg skal gjøre buret om til en plass han ønsker å være..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke mast så mye med det. La det stå der, så han blir vant til det, og takler å ligge der hvis han noen gang må, men la ham ligge hvor han vil. Særlig nå er det mye varme, og det er viktig at han kan flytte på seg og endre liggested.

Er det noe problem i bilen?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må han være i buret da? Kanskje han foretrekker en mer åpen plass å ligge? Kanskje det er varmt i buret om det er litt tettere enn friluft? Kanskje han foretrekker en hardere eller mykere plass å ligge? Mye som kan spille inn på hvor de ønsker å ligge. 

Ville gjort minst mulig utav det, kanskje han selv finner ut etter hvert at det er en grei plass å ligge. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, simira said:

Jeg ville ikke mast så mye med det. La det stå der, så han blir vant til det, og takler å ligge der hvis han noen gang må, men la ham ligge hvor han vil. Særlig nå er det mye varme, og det er viktig at han kan flytte på seg og endre liggested.

Er det noe problem i bilen?

Har ikke turt å prøve i bil enda fordi det ikke går så bra til vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, laikamor said:

Må han være i buret da? Kanskje han foretrekker en mer åpen plass å ligge? Kanskje det er varmt i buret om det er litt tettere enn friluft? Kanskje han foretrekker en hardere eller mykere plass å ligge? Mye som kan spille inn på hvor de ønsker å ligge. 

Ville gjort minst mulig utav det, kanskje han selv finner ut etter hvert at det er en grei plass å ligge. 

Vil gjerne at han blir vandt til å være i bur siden han må ofte være med meg på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, katarinagi said:

Har ikke turt å prøve i bil enda fordi det ikke går så bra til vanlig. 

Bil og innendørs er veldig forskjellig. Min har ingen problem med bilburet, der elsker hun å være (sikkert fordi hun elsker å kjøre bil), og det er ikke noe vi har trent på heller. Har jeg henne derimot i bur inne (når vi er på kurs f.eks.) er det et helsikes spetakkel og noe hun helt klart ikke liker, så det unngår jeg så mye som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...