Hundemor Skrevet 10. Mai 2021 Rapporter Skrevet 10. Mai 2021 Hei! Har ei tre år gammel golden retriever-tispe som jeg nå har begynt å gi vom og hundemat, iblandet tørrfôret hennes. Tørrfôret jeg gir er Royal Canin slankefor. Bikkja er et skikkelig matvrak, og legger lett på seg. Jeg har lyst til å gjøre det rette i forhold til å fôre henne riktig, men blir usikker. Er det dumt å gi henne vom og hundemat når hun så lett legger på seg? Kan det være bedre å blande halvt med tørrfôr og vom og hundemat til hvert måltid, eller sakte men sikkert gå over til å kun fôre med vom og hundemat? Siter
Stjerneskinn Skrevet 10. Mai 2021 Rapporter Skrevet 10. Mai 2021 Anbefaler absolutt kun VOM, men bruk gjerne Protein-varianten som er fullfôret med færrest kcal. 1 Siter
Hundemor Skrevet 10. Mai 2021 Forfatter Rapporter Skrevet 10. Mai 2021 Takk for svar! Er det den digestive-typen du mener da? Siter
Stjerneskinn Skrevet 10. Mai 2021 Rapporter Skrevet 10. Mai 2021 53 minutes ago, Hundemor said: Takk for svar! Er det den digestive-typen du mener da? Nei, den anbefaler jeg ikke, mener Active Fullfôr Protein (også omtalt som Proteinrikt fullfôr). Du kan evt tilsette bittelitt kokt/most grønt for fiber om nødvendig (litt å sette seg inn i mtp hva av grønt som er egnet til hund, dog). Siter
phlegm Skrevet 10. Mai 2021 Rapporter Skrevet 10. Mai 2021 5 minutter siden, Stjerneskinn skrev: Nei, den anbefaler jeg ikke, mener Active Fullfôr Protein (også omtalt som Proteinrikt fullfôr). Du kan evt tilsette bittelitt kokt/most grønt for fiber om nødvendig (litt å sette seg inn i mtp hva av grønt som er egnet til hund, dog). Hvorfor ikke Digestive? Den er kalorifattigere enn Protein, og inneholder fiber som du foreslår å tilsette. Siter
Stjerneskinn Skrevet 10. Mai 2021 Rapporter Skrevet 10. Mai 2021 (endret) 3 minutes ago, phlegm said: Hvorfor ikke Digestive? Den er kalorifattigere enn Protein, og inneholder fiber som du foreslår å tilsette. Fordi den inneholder en del karbo hunder ikke har behov for og som heller ikke er gunstig for de i større mengder, ris er heller ikke en ingrediens å anbefale. (Ser at 6% ikke er en veldig stor mengde, men fortsatt betydelig mer enn du vil få av å bare tilsette en liten mengde behandlede grønnsaker. For enkelthetsens skyld har Mush egne grønnsaksboller evt.) Endret 10. Mai 2021 av Stjerneskinn Siter
Recommended Posts