Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor og pris på skifte fra plexiglass til gitter i varebil?

Thefin
 Share

Recommended Posts

Vet det er flere tråder om løsning for å holde varmen baki varebil for hundenes del, men har ringt rundt og finner ingen sted å gjøre det utenom merkeverksted.

Det er en Peugeot partner 2015 model som kun har et lite vindu som isåfall kan byttes ut. Merkevareverksted mente bare materialet for å bytte til gitter ble 25 000...

Bare meg som syns det hørtes innmari voldsomt ut for et megalitevindu?

hvor har dere som har bytta gjort det og til hvilken pris? 

takk på forhånd for svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet på min Caddy når jeg kjøpte den. Hele veggen måtte byttes og prisen husker jeg ikke helt, for jeg gjorde flere ting samtidig, som å isolere bak i kassa. Det hele kom på litt over 10.000 for 6 år siden.  Merkeverksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/27/2021 at 11:48 AM, Grønn said:

Kan det være sånn at hele veggen byttes ut? 

Et raskt google-søk ga meg blant annet dette: https://www.yrkesbil.no/mobil/artikkel.php?aid=44093

Hvis det er sånn at hele veggen byttes ut kan slike vegger muligens kjøpes brukt.

Hmmm mulig, har tidligere hørt om folk som bare bytter vinduet men kan jo hende jeg tar feil ??

On 1/27/2021 at 12:27 PM, simira said:

Det kan være mer komplisert å få det gjort solid nok med et lite vindu, enn med en hel vegg. Hør med Mekonomen eller mittanbud.no, bare for å få en pris?

aaah skjønner, tenkte det bare var å skru opp skruene til plexivinduet etc etc og bytte det ut??‍♀️ Men da er det nok ikke så lett kanskje ? ringte de tilbake og hun dama i skranken syns og det hørtes litt mye ut, men får se hehe

Mekonomen og snapdrive osv osv gjorde ikke sånt tydeligvis lenger og ga derfor ingen pris så fikk beskjed om å ringe merkevareverksted. Får sjekke ut mittanbud.no da kanskje, takk for tips

On 1/27/2021 at 5:13 PM, MollyC said:

Jeg byttet på min Caddy når jeg kjøpte den. Hele veggen måtte byttes og prisen husker jeg ikke helt, for jeg gjorde flere ting samtidig, som å isolere bak i kassa. Det hele kom på litt over 10.000 for 6 år siden.  Merkeverksted.

ah oki takk ?

On 1/27/2021 at 9:56 PM, yurij said:

Kjør på bilopphøgging og finn en vegg fra samme bil med helgitter du kan kjøpe billig og bytt hele veggen

hmm jaa det var jo en god ide, får prøve finne noe slikt da eventuelt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bytta ut hele veggen i Berlingoen vår med gitter hos Bøhm Auto her i Oslo. De hadde visst skifta en del sånne vegger i "bikkjebiler" som de kalte det. Mener det kom på 10.000 kr inkludert både gitter og jobben. Absolutt verdt det for vår del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/29/2021 at 2:36 PM, Thea said:

Vi bytta ut hele veggen i Berlingoen vår med gitter hos Bøhm Auto her i Oslo. De hadde visst skifta en del sånne vegger i "bikkjebiler" som de kalte det. Mener det kom på 10.000 kr inkludert både gitter og jobben. Absolutt verdt det for vår del!

Ah tusen takk for tipset! Skal få ringt de? tenker og det er verdt det for finner ingen bra varmevifte osv syns jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...
On 2/2/2021 at 6:57 PM, Thefin said:

Ah tusen takk for tipset! Skal få ringt de? tenker og det er verdt det for finner ingen bra varmevifte osv syns jeg

Fant du ut av det, evt kom frem til annen løsning? Vurderer varebil selv nå, men så var det denne veggen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
    • Et enkelt nettsøk ga meg flere nettbutikker som har det? Ellers så er det flere som har lignende produkter, jeg kjøpte noen veldig gode for noen år siden, men husker ikke merke nå. Var ikke K9.
    • Fortviler, fordi det er tomt for nomnoms 😨 Det perfekte snæck. Smakelighet på høyde med favoritt råfor, men i en konsistens som kan skjæres med ostehøvel, til tynne, store skiver som dekker store deler av tunga og ganen og gir maks bæng for the bucks - verdi per kalori - som belønning. Rene råvarer av dyr, ikke noe vegetabilsk tull som fillere, i verdens mest tasty snæck av en konsistens som ikke klæsser til lomma eller hendene. ..og det er TOMT. Lå to pølser igjen i hylla på K9 Hundesenter i dag. Jeg kjøpte den ene. Tomt.  You don't know what you've got till it's gone. Det der er en uerstattelig belønning. Alt annet er enten for tørt og for lav verdi, og feil form, eller for klæssete og ekkelt og uhygienisk å fare rundt hjemmefra med.   K9 Nomnoms er (var? 💔) den P E R F E K T E treningsgodbit.    Gid noen med litt kundegrunnlag kan pushe på K9 for å få de til å produsere mer av det der. Finnes faktisk ikke andre belønninger av samme kvalitet. Enten må vi nå ned på belønningsverdi, eller jeg må begynne klæsse med å ha Vom og kjøleelementer i lommene K9 Nom Noms  produsert av K9 Hundesenter - Midt-Norsk Kompetansesenter for hund.  Please, please! Noen med litt kundegrunnlag og salgsvolum, push dem for å få produsert mer av det der 🥺    
    • Jeg spurte Grok (Elon Musk's AI). Han påpeker at han ikke er veterinær, men han er en god AI med god kildekritikk, og en kan få se "tankeprosessen" bak svaret om en spør.  Her er svaret: https://grok.com/share/c2hhcmQtMg%3D%3D_29bf9e49-ab75-4059-b834-40e089591e1f Selv ville jeg spurt veterinær (eller Grok) hva h*n tenker om å prøve Vom og Hundemat Taste. 100% animalsk, kun en type dyr.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...