Gå til innhold
Hundesonen.no

Aggresive hunder


Ronny

Recommended Posts

  • Svar 116
  • Created
  • Siste svar

Hvilken rase tror dere er mest aggresiv i hele verden,?

de gremlins hundene til paris hilton! den elsker menneske kjøtt :):)

men til det seriøse...jeg tror faktisk det varierer fra raser til raser! alle raser er ikke like..jeg vet ikke om en som er så agressiv at den er farlig..allså at den er aggresiv uten grunn( da må den ha dårlige gener eller blitt misshandla, trent opp. etc... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så himla mange raser jeg aldri har møtt - jeg tror det må være en av dem.

Papillon er det i hvert fall ikke.

Den mest aggressive hunden jeg har møtt, var en golden retriever, men jeg tror ikke det er den mest aggressive hunderasen for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egen erfaring??

Bitt av golden, den var ikke god. En annen golden overfalt akitatispa vår på et kurs, etter dette tåler hun ikke golden..

Mest skremmende... 3 papilloner som hoppa opp og bet seg fast i hodet på akitahannen min i inngangen til en utstilling. Var livredd for at han skulle skade DEM? Han var vel like skremt og de falt av da eier røsket i båndene og min hund ristet på hodet...

En gang ble jeg bedt om å handle en bichon... Fikk beskjed om å holde i halen og et godt tak i kinnet... Skjønner hvorfor. Hele hunden var en stålfjær, og de blikkene den sendte meg... "bare slipp meg så skal du nok få se.." Ble litt sjokka, men den ble plassert i gruppa. Etter det tar jeg aldri i en hund jeg ikke har hilst på skikkelig og som jeg føler er "normal" i hodet.

Ellers må jeg si at en del terriere har et gemytt som jeg ikke synes er så kult. Har hatt en del i ringen som ringsekretær, og må bare si at cairn terriere er krutt-tønner.

Sto ringside en boxerring en gang, og en boxerbekjent sa til meg; "Gå litt unna den hunden bak deg, pass så den ikke biter deg i kneet" Hallo?

Hørte også om en GJD (American akita) som var så aggressiv at eieren måtte ha en jakke over hodet på den mens de ventet på tur på utstilling. Hva gjorde den der??

Så det finnes ikke EN rase som er mest aggressiv for meg, det er mer individene eller rasetypen (terrier)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg tror alle er enig i at det er menneskerasen som er mest aggressiv, så tror jeg neppe det var trådstarter ville ha svar på.

Som alle vet er jo Chow'en på topp 10 listen over mest aggressive hunder i USA, og mest sannsynlig England.

Men selv har jeg aldri møtt en aggressiv Chow, så mener selv det er inviduelt og ikke hele rasen..

De rasene jeg ikke har hatt så veldig gode erfaringer med er:

Flat coated retriver: Angrep Diego som valp

Napolitansk mastiff: Ville angripe Diego som valp, heldigvis hadde eier den i bånd.

Akita Inu: Den ville drepe alle hunder den så, og eiers kommentar når hun gikk forbi hundefolk var, "Pass deg, han kan drepe deg og hunden din hvis han kommer løs"

Alaskan Husky osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet i alle fall svaret fra flere utstillings-dommere: Papillon.. De, kerry blue terrier, borzoi og napolitanske mastiff er de rasene jeg vet om som har bitt dommere til blods, i alle fall. Selv har jeg blitt tygget på av riesenschnauzer (men under slosskamp - så det var MIN feil) og borzoi.

Hundene mine har blitt regelrett anfalt av flere schäfere - så det er den eneste rasen jeg ikke lar mine hunder få hilse på lenger. Tror det har noe med "språkproblemer" å gjøre, og de schäferne som har flydd på dem har flere ganger hoppet på dem bakfra - ETTER at de har hilst "normalt" først. Den ene schäferen som ikke gjorde det kom bare løpende rundt 20 meter og hogde tak i den 6 mndr tispevalpen jeg hadde med, fullstendig uprovosert og helt uventet for oss alle.

Chow'en til den ene naboen var også helt desperat for å "drepe" alle andre hunder, men den andre naboens chow var verdens søteste og snilleste - så de synes jeg nesten "oppveier" hverandre.. Og den sinte av dem var kjempestødig med tisper, så han var jo ikke helt vill og gal likevel, da. En gang han kom seg løs og ville terrorisere nabolaget slapp jeg løs den tøffeste av tispene mine, og hun tok han så hardt at han løp hjem til mor igjen. Så han ikke på våre kanter etter det - så dum var han ikke.

Så min stemme går til schäfere - men kan absolutt unnskylde dem med at det dels finnes så mange av dem, og det faktum at de har så mye egne aktiviteter (egne kurs, utstillinger, stevner) at mange av dem nok har dårlig sosialisering med andre raser og derfor får problemer med andre hunders signaler og språk.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ironisk nok...

(Burdte kanskje ikke si det,men..)

De 2 mest (hunde)aggressive hundene jeg har truffet en Akita og en Amstaff.

Var på tur gjennom byen,og hadde i øyeblikket kun Obelix(amstaffen )med meg.

En narkoman tulling valset rundt med en skabbete mindre pen Akita og en noe penere blandingshund.

Han hadde null kontroll på de to spinkle og raggete bikkjene,og akitaen dro båndet/råtne tauet rett utav neven på tosken som kom mumlende og stabbende mot meg i en fart.(Tror han gjorde det med vilje)

"Du må passe på rotta di,denne rasen er skamhissige kamphunder,som kan sakse hunden din på 2 sekund,de har en helt rå måte å slåss på!"

"Må bare fjerne hunden din så biter han dere begge!"....sa mannen..

Vet ikke hvem som burdte fjerne hvem..ikke fordi Obelix var fiendlig,for han var bare 6 mndr,klumpen...og jeg ville blitt sint.

Jeg fnyste av mannen og sa at jeg hadde Akita hjemme.Ikke mindre enn 2 faktisk.Så han trengte ikke legge ut om rasen på den brøytete måten.

Den andre var en Amstaff som skulle parre seg,men kom løpende ut av det blå mot meg og mine 3 isteden..

Den så og hørrtes ut som Tazmanian Devil.

Eieren var en Boleklump med en Mafiabil.Ergo..begge eiere av disse hunder var ytterst tvilsomme..Say no more..

Så jeg setter en fing på at det er menneske rasen som er værst.

Egentlig så er den første (menneske)aggressive hunden jeg har møtt i mitt liv en Collie..

2 Collier når jeg tenker meg om,jeg var passepike for en som skulle bite meg.Og angrep nabobarn.

Og så en Dachs tispe som bet alt som løpte og gikk,hylte,snakket til henne eller passerte for nære...jeg elsket henne,men hun ble avlivet etter å ha nådd rekord høydepunkt i bitt rundt omkring

.HAPPY het hun,Trigger happy kan du si.

Har ikke tro på det å henge ut raser som aggressive..for som man ser her er det godt og blandet...Vi opplever vel aggressivitet forskjellig også tror jeg..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at eg har noe imot rasen(e) så er schæferen den rasen eg har merket er "mest agressiv".

Dvs som barn ble eg bitt 3 forskjellige ganger av schæfer.

Når eg hadde min søsters bc/husky/buhund blandins tispe så¨ble hun ofte "tatt" av schæfere.

Santoz ble første gang også tatt av en schæfer og 3 ganger etter det.

Ellers er BC blandinger også ofte vært ustabile. 2 forskjellig Mellom schnausere var også veldig agressive.

Har ingenting imot rasene men tror heller på at det er dårlig avling eller dårlig eksemplarer av rasen. Kjenner flere schæfere og schnausere som er kanon hunder. Har enda ikke truffet på en agressiv amstaff faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja schæfer hunden kan sannelig være aggressiv den og.

"Godt" at det er et mangfold av aggressive raser da..så vi slipper å se samme lista om igjen.

Hadde vært interessant om politikerne hadde spurt mann i gata hvilken hunderase som var mest aggressiv..

Haha..

Ser ut til at det hadde blitt alle overnevnte iallefall..og mange fler..kan jo fortsette i det uendelige etter folks erfaringer og opplevelser med de forskjellige...

*Klapper i hendene* og får "bevis" for at det ikke er raserelatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chown er det ikke. Har aldri møtt en hund som gir et vilt fremmed menneske så mye tilitt at den følger med hjem, og lar et fremdeles vilt fremed menneske se på et 20cm langt sår i halsen på den, som antagelig gjorde fryktelig vondt, som lar et fremdeles vilt fremmed menneske se på tenner osv. ;) ask hadde IKKE gjort det. men den chown, som altså da ses på som en farlig hund i andre land, gjorde det.

trur ikke det er raserealtert jeg heller, og er enig i at det er menneske, men det er ikke det trådstarter vil ha svar på. av egene erfaringer blir det..:

shi tzu, kom å bet seg fast i nakken på ask. heldigvis har han så mye pels der, at den ikke bet sår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spurte en dommer om han var blitt bitt noen gang, og ja det vr papillion..

Men har egentlig ikke møtt noen aggresive hunder, men har jo hørt mye skummelt om Akita fra folk som har hatt rasen.

Det som gjør godt her er at jeg ikke ser doberman i diskusjonen ;)

Trur de fleste med doberman har møtt folk ute som bryter ut med

"åhhh for en pen hund, hvilken rase er det" for så få en kommentar om killerhund eller at de trekker seg forsiktig unna når dem får høre hvilken rase det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig spørsmål igrunn- jeg har litt vanskelig for å svelge definisjonen aggresive hunder, fordi det kan være så mange grunner til dette. Men regner med at trådstarter er lei av å høre svaret "menneske" nå, så.. ;)

De mest (hunde)aggresive individene jeg har møtt har vært av rasene rottweiler, schäfer, golden og dachs, for ikke å snakke om collie. De mest ustabile hundene ovenfor mennesker har vært chi, cocker spaniel, rottweiler og border collie. Men for å understreke: dette har ikke nødvendigvis vært aggresivitet, det har vært mye usikre hunder også. Og dette har vært individer, absolutt ikke hele raser. Den hunden jeg har møtt som har vært mest stabil i hodet var en schäfer tispe som hadde vært innesperret i en bil i flere uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg ikke akkurat at noen raser er mer aggressive enn andre, men.. Noen har lettere for å tenne enn andre.

Hunder jeg har hatt dårlige erfaringer med er en schæfer på hundeklubben som ikke kan være i nærheten av andre hunder, en boxer som beit Mona i nesa, en aussie.. Så det er stor spredning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De rasene jeg har hatt dårlig erfaring med, er:

- Schäfer

- Tervuren

- Rottweiler

- Doberman

- Husky

- Chow chow

Jeg svartelister ingen raser - men jeg blir litt skeptisk til enkelte etter dårlige erfaringer, selv om vi møter på masse hyggelige individer innen de nevnte rasene også... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...