Gå til innhold
Hundesonen.no

Bur eller ikke bur


Ivrig
 Share

Recommended Posts

La denne først på valpeforumet, men kanskje den passer her også?

 

Vi er begge uføre og er hjemme om dagene. Derfor kommer ikke hunden til å være noe særlig hjemme alene. Når jeg sier bur, er det med tanke på "tilfluktsted". Leser at en del er for og en del er i mot. Hva tenker dere? Er det noe man bør ha? Understreker nok en gang at dette skal være til frivillig bruk av hunden, ikke et oppbevaringsbur. Vi har nemlig et bur i garasjen, så det er ikke noe vi trenger å kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri brukt bur til min annet enn i bilen. Hvorfor ikke bare en vanlig hundeseng hvis man først skal ha en egen plass til hunden? Min erfaring er at hunden legger seg der det måtte passe, min ligger like mye rett ut på stuegulvet som hun ligger i noen av hundesengene. En hund som er så skjør at den må ha et "tilfluktsted" for å klare og slappe av er ikke helt riktig skrudd sammen mentalt tenker nå jeg.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be en moderator om å slå sammen trådene, dobbeltposting er ikke lov.

Jeg bruker ikke bur til hverdags inne i huset, men begge hundene har som valp/unghund lært å sove og slappe av i bur, for å kunne bruke det på trening, kurs og overnatting på fremmede steder hvor vi ikke kan ha de løse.

Så lenge hunden har en definert plass den lærer og slappe av og at ingen maser på den der så bør det være tilfluktssted nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...