Gå til innhold
Hundesonen.no

Fordeler med to eller flere hunder.


Gronnis

Recommended Posts

fordeler:

hunden har alltid en venn

den vil ikke være så avhenging av deg

den føler sg ikke så alene

den blir mere trygg(merka d på mine)

de gjør hva som helst for å jobbe (de er litt sjalu på hverandre ennå)

ulemper:

vega er veldig sjalu noen ganger å da får jeg dårlig samvitigghet! men regner det vil endre seg etterhvert siden valper trenger mere trening enn voksen hund da! voksne vil de få like mye trening

dyrere for for:P

støvsuge mye...

mye løpetid( er ille nok at den første har) :) men det er ikke så ille!

det er kjempekoslig med 2 hunder=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere hunder:

Fordeler:???????????Kommer ikke på noen i farta :)

Ulemper:Må ha trening hver for seg,krever mer oppmerksomhet(mine to er sjalugomper uten like,så det eter på seg :) )Dyrere i matveien..Kommer ikke på mer der heller

Mine 50 cents for i dag(Må legge til at jeg er Pisse lei av hund akkurat nå :D Grunn?-Bostonen er operert,og må holde seg i superduper ro-noe han ikke klarer,og søstra klarer ikke å la han være i fred,alt må times,tilrettelegges,dulles og duttes med-i tillegg til at jeg har to barn som skal ha litt av mamma`n sin og,skal også holde kurs(hund)Imårra-og kallen??Trekker seg stille... tilbake..og lar sin kone ta seg av ALT!!!!! :) Blæææk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Hyper_Bærta

Flere hunder:

Fordeler:???????????Kommer ikke på noen i farta ;)

Ulemper:Må ha trening hver for seg,krever mer oppmerksomhet(mine to er sjalugomper uten like,så det eter på seg ;) )Dyrere i matveien..Kommer ikke på mer der heller

Mine 50 cents for i dag(Må legge til at jeg er Pisse lei av hund akkurat nå :D Grunn?-Bostonen er operert,og må holde seg i superduper ro-noe han ikke klarer,og søstra klarer ikke å la han være i fred,alt må times,tilrettelegges,dulles og duttes med-i tillegg til at jeg har to barn som skal ha litt av mamma`n sin og,skal også holde kurs(hund)Imårra-og kallen??Trekker seg stille... tilbake..og lar sin kone ta seg av ALT!!!!! ;) Blæææk)

HaHaHa :D

Stakkars deg, er lei av Hund ;) Hva om du sender meg dine i posten da?

Så får jeg litt mere dyr her i huset..

Neida...

Fordelen med å ha en;

Man slipper å dø av glede om treningen plutselig fungerte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm..ja,det var det da-Hugo sender meg fornærma blikk i fra sofakroken sin-kan ikke gi fra meg barna mine ;) (men jeg trodde jeg var ferdig meg bleiestadiet på mine to på to ben-plutselig må jeg passe på Hugo-ikke opp og ned fra sofa,ikke opp og ned trapp,ikke skli på isen,ikke herje med Lotta-eller andre hunder :rolleyes: Nesten så man har baby i hus igjen!! :D )

Kos deg med Milo du-så får jeg "slite" med mine to bortskjemte klomper!!Ja,ja-har selv skjemt dem bort da.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordeler:

- Hundene har selskap i hverandre

- Det er super koslig!

Ellers må jeg si at Jenna oppførte seg utrolig bra når Luna kom i hus. Hun trodde vel nesten hun var blitt mamma da. Passa på Luna og sov sammen med henne, utrolig søtt. Virker også som hun er blitt roligere nå, hun har også selskap når hun må være alene hjemme.

Det er kos å gå tur med to hunder som springer rundt å leker på et stort område. Det er også gøy å trene to hunder samtidig, fellesdekk osv. Når jeg flytter blir det nok en til hund siden Jenna er familien sin å blir her. Mamma og de vil også ha en til hund da, så vi får nå se. Dobbelt så mye glede med to hunder, jeg er veldig fornøyd med både Jenna og Luna.

Ulemper:

- De kan lett ta uvaner fra hverandre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulemper:

- Dobbelt så mye utgifter

- Trenes hver for seg

- Jeg får dårlig samvittighet hvis jeg går ut og bare tar med meg en av dem

- De kan ta fra hverandres uvaner

Fordeler:

- Du får dobbelt så mye tilbake igjen. ;)

Fordeler i mitt tilfelle:

Cody lærer masse positivt fra Diego, som foreks:

- Inne skal enn være rolige

- Det er ingen grunn til å stresse, uansett situasjon

- Finne seg i alt

- Ingen grunn til å bjeffe, med mindre det er ditt eget speilbilde du ser

- Det er ikke vits i å tigge, du får ikke noe uansett

- Det går an å ligge ute i gangen mens eier er på badet, det er ikke en nødvendighet å være med inn

- Hilse på fremmede, det har jeg ikke behov for.

- Ser jeg en hund langt vekke så løper jeg ikke etter

osv, osv.

Også det jeg savner i foreks Diego det finner jeg i Cody og omvendt. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulemper:

- Dobbelt så mye utgifter

- Trenes hver for seg

- Jeg får dårlig samvittighet hvis jeg går ut og bare tar med meg en av dem

- De kan ta fra hverandres uvaner

Fordeler:

- Du får dobbelt så mye tilbake igjen. ;)

Fordeler i mitt tilfelle:

Cody lærer masse positivt fra Diego, som foreks:

- Inne skal enn være rolige

- Det er ingen grunn til å stresse, uansett situasjon

- Finne seg i alt

- Ingen grunn til å bjeffe, med mindre det er ditt eget speilbilde du ser

- Det er ikke vits i å tigge, du får ikke noe uansett

- Det går an å ligge ute i gangen mens eier er på badet, det er ikke en nødvendighet å være med inn

- Hilse på fremmede, det har jeg ikke behov for.

- Ser jeg en hund langt vekke så løper jeg ikke etter

osv, osv.

Også det jeg savner i foreks Diego det finner jeg i Cody og omvendt. Hehe

jeg digger Diego :love2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer selvsagt an på størrelse og rase, men har du to mellomstore eller store hunder krever de jo endel plass (i bil for eksempel). Det er heller ikke like lett å få pass til to hunder dersom du må reise vekk eller blir syk. Du er heller ikke garantert at de vil fungere bra sammen (konflikter kan oppstå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...