Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilforsikringen doblet seg fordi Emil (12) er syk


Wilhelmina
 Share

Recommended Posts

Ja, forsikringsselskaper er ofte utsugere. Noe sier meg imidlertid at vi ikke helt får den riktige forklaringen her. At hundens alder på hund skulle påvirke bilforsikringen kan umulig stemme. Da blir jo konseptet totalkunde helt meningsløst. Om det er slik så er i alle fall Gjensidige strøket for evig og alltid. Uansett, bra han skiftet! 

Just now, HeleneFS said:

For meg var det mest sjokkerende å se hvor dyrt det var med bilforsikringen hans sånn generelt ?. Er det så dyrt? Jeg betaler 4 000 kr i året for min og det er kun med 70%!

Det avhenger av så mye. Kjørelengde, bilmodell, bosted, kasko, kasko+ feks. Men det er enorme forskjeller fra selskap til selskap. Med fri kjørelengde varierte tilbudene fra ca 17 000 til over 50 000 (før bonus) da jeg kjøpte bil sist. Og det var 25 000 mellom billigste og nest billigste.

Endret av tillien
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel allmen kjent at det ikke lønner seg å være lojale mot banker og forsikringsselskap, med mindre man er LO-medlem. Vi bytter forsikringsselskap ca. annenhvert år.

Vi har innbo, hus, bil, reise og ulykke (hundene kuttet vi etterhvert ut, vi har god nok økonomi og de er så gamle at premiene og egenandelene er skyhøye), og betaler litt over 10k i året. Det er nesten 50% mindre enn vi betalte like før vi flyttet. Jeg får vanligvis tilbud fra 2-3 selskaper, og presser de så hardt jeg kan på pris. Og så har vi noen som utgår pga. tidligere dårlig erfaring (Gjensidige). Akkurat nå har vi veldig bra avtale med Tryg gjennom NITO, men får se hvor lang tid det går før de setter opp prisene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alt unntatt hunden gjennom fagforening, og finner ingen andre som kommer i nærheten av liker gode vilkår. Men nå kan man jo begynne å lure på om det ikke lønner seg å være totalkunde, og heller spre forsikringene sånn at selskapet ikke kan gjøre en slik vurdering av "samlet skadehistorikk" :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...