Gå til innhold
Hundesonen.no

Da venter jeg papillon valp!

Guest Vicky

Recommended Posts

Skrevet

Har du bestemt deg nå ja, så spennende :lol: Lykke til! Du får holde oss oppdatert da :D Når er det venta kull? Skal oppdatere sida til LiLi i helga tenker jeg, så du får ta en titt :P

Skrevet

CONGRATULATION :P

Så synnsykt morro :lol:

Håper og tror det kommer til å gå fint med Vicky og den nye valpen :D

*Gleder meg masse på dine vegne*

Og, selvfølgelig også misunnelig da..., men det trenger vi ikke si så høyt gjør vi vel?

Skrevet

Har du bestemt deg nå ja, så spennende :lol: Lykke til! Du får holde oss oppdatert da :) Når er det venta kull? Skal oppdatere sida til LiLi i helga tenker jeg, så du får ta en titt :P

Nå er det fullt bestemt :icon_redface: Og jeg har snakket med oppdretter, og vurdert frem og tilbake og jeg og oppdretter mener en Papillon vil være ide`ell til mitt bruk :D Skal oppdatere med en gang det er noe nytt :P

Er usikker på neste kull, men det blir på første tispa som får løpetid, og det skal være en tispe som er lovende innenfor eksteriør, og den mentale biten :lol: Gleder meg som en gal! ;)

Skal følge med på siden deres :P Gleder meg til fler oppdateringer!

Skrevet

Og takk til alle dere andre for hyggelige gratulasjoner!! :icon_redface: Og bilder kommer det :lol: tro meg :lol:

Skrevet

Skal du på utstilling med den siden den er etter gode foreldre, eller kun ha den til bruks?

Skal selvsagt stille masse :icon_redface: Det er derfor jeg vil ha både eksteriør og bruks egenskaper. Jeg skal både stille i Polen, Danmark, Sverige og Norge. Og kanskje også andre steder :lol: Det vil også bli bruks, lydighet, freestyle, agility, og kanskje litt gjeting når vi har muligheten? Papillonen har et utsende som ikke hemmer den fysisk, og det er en veldig god ting :lol:

Jeg er absolutt ikke imot utstilling, MEN jeg er imot sånn de vil ha aussien til å se ut i Norge i disse dager. Som en bulldozer, og kanskje snart chow? Det er bare min mening :) Aussien er en gjeterhund som skal avles til det den er skapt til, og skal perfeksjoneres med sine gjeteregenskaper :D Du kjenner min mening der :P Vicky stilles ikke mye, fordi hun er av en type som ikke Norske dommere liker, og pga bittelitt overtegning med hvitt. Hun skal stilles litt i Sverige for å få det vi trenger til LP championat, og ellers ikke mer. Hun er rein brukshund og lydighets/agility hund.

OBS

Og hvis du har overskudd nok, kan du se på linjene til Vicky at hun er etter MEGET gode foreldre. Slike linjer i ett ser du ikke hver dag. :P Kan jo nevne Lizard, Sami Jo, og har du tenkt på Atreyu? ;) DER har du gode linjer og foreldre også.

Skrevet

Skal selvsagt stille masse :icon_redface: Det er derfor jeg vil ha både eksteriør og bruks egenskaper. Jeg skal både stille i Polen, Danmark, Sverige og Norge. Og kanskje også andre steder :lol: Det vil også bli bruks, lydighet, freestyle, agility, og kanskje litt gjeting når vi har muligheten? Papillonen har et utsende som ikke hemmer den fysisk, og det er en veldig god ting :lol:

Jeg er absolutt ikke imot utstilling, MEN jeg er imot sånn de vil ha aussien til å se ut i Norge i disse dager. Som en bulldozer, og kanskje snart chow? Det er bare min mening :) Aussien er en gjeterhund som skal avles til det den er skapt til, og skal perfeksjoneres med sine gjeteregenskaper :D Du kjenner min mening der :P Vicky stilles ikke mye, fordi hun er av en type som ikke Norske dommere liker, og pga bittelitt overtegning med hvitt. Hun skal stilles litt i Sverige for å få det vi trenger til LP championat, og ellers ikke mer. Hun er rein brukshund og lydighets/agility hund.

OBS

Og hvis du har overskudd nok, kan du se på linjene til Vicky at hun er etter MEGET gode foreldre. Slike linjer i ett ser du ikke hver dag. ;) Kan jo nevne Lizard, Sami Jo, og har du tenkt på Atreyu? :P DER har du gode linjer og foreldre også.

Vicky er kjempe flott,jeg foretrekker absolutt de slanke og flotte Aussiene(har hørt noen kalle dem "stygge aussier" :P )

Gleder oss til å høre om valpen!! :P

Skrevet

Hyggelig at du syns Vicky er bra! :lol: Utrolig motiverende å høre :icon_redface: Godt å høre at også du er enig med meg om at aussien bør være smidig :lol:

Kite er også utrolig vakker må jeg bare si når jeg endelig har anledning til det! :)

Skrevet

Hyggelig at du syns Vicky er bra! :D Utrolig motiverende å høre :icon_redface: Godt å høre at også du er enig med meg om at aussien bør være smidig ;)

Kite er også utrolig vakker må jeg bare si når jeg endelig har anledning til det! :lol:

Tusen takk! :P

Tanta mi har en nydelig "slank" Aussie,jeg falt helt pladask første gang jeg så han,skal jeg ha Aussie noen gang må det bli en "slank" en :lol::)

Skrevet

Tusen takk! :lol:

Tanta mi har en nydelig "slank" Aussie,jeg falt helt pladask første gang jeg så han,skal jeg ha Aussie noen gang må det bli en "slank" en :):P

samme her :D Falt for en nydelig skjønnhet i Sverige som var rene brukslinjer :P Falt med en gang... også fikk jeg se etterkommeren, Nimo faren til Vicky, også skulle min venninne med en tispe bruke ham som far ;) og da var jeg helt sikker. Skal også ha en "slank" og smidig bruksvariant når jeg skal ha aussie neste gang

Skrevet

Gratulerer med avgjørelsen og plassering på valpelisten! Jeg synes selvfølgelig du skulle gått for jaktlabbe i stedet, haha. Bare tuller, en mini-BC er nok en hund for deg :icon_redface:

Skrevet

gratulerer du komme ikke til å angre har selv en papillon gutt på 4 mnd, bare helt herlige hunde rase som lærer utrolig fort, så er det så greie å ha med seg over alt :):D:):)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så fint at dere allerede har veileder og atferdsspesialist på laget, og at dere har testet både mer og mindre aktivitet. Det dere beskriver høres ut som en valp som ligger så høyt i grunnstress at han ikke klarer å regulere seg ned igjen. Da hjelper det sjelden med mer trening, for problemet er ikke mangel på aktivitet, men at nervesystemet aldri får landet. Det jeg ville prøvd: senk totalbelastningen kraftig i 10–14 dager. Korte, kjedelige turer, ingen søk, ingen kurs. Bytt aktiviteten mot ting som nedregulerer: tygging, slikkematter, snacks strødd i gresset. Og når han faktisk ligger rolig av seg selv, legg en godbit stille mellom labbene hans uten å si noe. Ro som blir belønnet, kommer oftere. At han blir «svart i øynene» og umulig å avlede tyder på at han er langt over terskel, og da lærer han ingenting. Nevn gjerne smerteutredning for veterinæren også, mage og ledd kan gi akkurat dette bildet. Jeg har skrevet mer om ro-trening her om dere vil ha en konkret plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/
    • Godt tenkt å forberede seg før katten kommer, det er da du har mest påvirkning på resultatet. Det viktigste er ikke utstyret, men introduksjonen. Planlegg at de to første ukene skjer bak grind eller lukket dør: la dem lukte på hverandre gjennom døra, bytt tepper mellom dem, og belønn hunden hver gang den er rolig i nærheten av kattelukt og kattelyder. Først når hunden kan se katten uten å låse seg fast, tar dere korte, rolige møter med hunden i bånd. Katten trenger alltid en fluktvei: høyder, hyller og minst ett rom hunden ikke har tilgang til. Kattedoen løser du enklest med en barnegrind hunden ikke kommer forbi, eller en hevet plassering katten lett når. Og følg med på hunden din underveis: stirring, stivhet og jaging betyr at dere har gått for fort frem, ikke at det er umulig. Gjør det kort og gøy, og gi det uker heller enn dager. De fleste hunder kan lære å leve fint med huskatten sin.
    • Gratulerer med valp på vei! I stedet for å anbefale en bestemt skole vil jeg gi deg spørsmålene jeg selv ville stilt før påmelding, for det varierer mer mellom instruktører enn mellom skoler. Spør konkret: Hvilke metoder bruker instruktøren, og brukes det noen form for korreksjon eller «konsekvens»? Du vil ha et tydelig ja til kun belønningsbasert trening, ikke et vagt «vi tilpasser oss hunden». Hvor mange valper er det per instruktør? Seks er mye bedre enn tolv. Og handler kurset om hverdagen (ro, håndtering, alenetrening, trygg sosialisering) eller mest om sitt og dekk? For en setter-valp er det første langt viktigere. Be gjerne om å få se på en kurstime før du melder deg på. En seriøs instruktør sier ja til det. Jeg jobber selv som hundetrener i Oslo, så jeg lar andre svare på de konkrete skolene, men jeg har skrevet om hva god sosialisering faktisk er, om du vil lese mer: https://oslohundetrener.no/hva-er-sosialisering-og-hvorfor-er-det-viktig-for-valpen/
    • Dette høres utrolig slitsomt ut, og jeg skjønner godt at dere er på bristepunktet. To ting ville jeg gjort først, før noe trening: en veterinærsjekk av valpen (urinveisinfeksjon er en klassiker bak plutselig tissing inne) og skikkelig rens av madrass og dyner. Vanlig spray fjerner ikke lukten for hundenesen, og så lenge det lukter toalett, forblir det et toalett. Så til bjeffingen. Akkurat nå har hundene lært at bjeffing åpner døra, så det er den vanen vi må snu, ikke hundene det er noe galt med. Men vi starter ikke om natta. Tren på dagtid: lukket dør i tre sekunder, åpne mens det er stille, belønn. Bygg langsomt opp. Gi dem samtidig en skikkelig god liggeplass utenfor soverommet som fylles med tyggeben og gode ting, så stedet får verdi i seg selv. Det er ikke noe quick fix her, men med en gradvis plan er det absolutt løsbart. Med tre hunder samtidig kan det være verdt å få en trener til å se på helheten hjemme hos dere.
    • Får bare prøve meg frem litt, skal kjøpe sånn for å se. Umulig å vite før man har prøvd 😉 Takk for nyttig info Molly.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...