Gå til innhold
Hundesonen.no

Dårlig hundehold


Heidihj

Recommended Posts

Familien som bor i nabohuset vårt, har en liten søt cocker spaniel hann. Han er så nydelig og snill. De fikk hund akuratt samme uke som jeg fikk hund, altså, de har hatt den i ca. 1 og 1 halvt år nå. Denne familien har to baren en jente på 13 (hvis jeg husker riktig) og en jenta på 8 (?). Hun på 13 (?) har jeg snakka mye med når det gjelder hund. Hun har ønsket seg det lege og har sagt at hvis hun får hund skal hun våre flink til å gå tur, stelle og trene denne hunden. Når moren fikk høre at den frekke lille nabojenta skulle få hund (jeg :rolleyes: ) skulle så klart den lille flinke jenta hennes også få hund. Dette ble bestemt på en dag :D så dette var ikke akuratt gjennomtengt. En dag jeg gikk forbi huset dems kom jenta ut og så at nå skulle hun også få en liten valp. Når jeg spurte hvordan hund de skulle få sa hun at de skulle ha cocker spaniel. Når jeg spurte hvorfor, sa hun at hun alltid hadde ønsket seg en liten svart hund som kunne gå med ett rødt tørkele rundt halsen. Når jeg sa at rasen cockeren abselutt ikke trenger mindre stell og trening enn andre raser sa hun bare at denne hunden skulle bare bli et kosedyr, da jeg prøvde å snakke med henne bare skrek hun "hold kjeft, du vet ikke hva du snakker om" og gikk. En uke sener hadde jeg heta Elwira og gikk en liten luftetur med henne. Når jeg gikk forbi det huset der familien bodde kom det en nydelig svart cocker valp løpende bort til Elwira. Jeg ble bedt inn i hagen av moren og de to lekte imens jeg snakka med moren, og hun fortalte at denne valpen som het Quick var barna hennes sin valp. Noen uker senere dro familien til spania og satte den 12 uker gamle valpen på den nermeste kennelen. Her stod den i tre uker :D Når familien kom hjem fortalte moren at Quick hadde fått lopper og blitt angrepet av en annen hund på den kennelen. Quick hadde fått ett stort kutt over øye :)

I løpet av året 2004 hadde Quick vært på kennel 5 ganger, alle gangene over en uke. Alle gangene hadde han fått lopper og den fjerde gangen fikk han kennelhoste. De brukte fremdeles den samme kennelen som første gangen. Når jeg spurte hvorfor de ikke bytta sa de at de ikke gadd å kjøre så langt for at den dritt bikkja skulle på kennel. Den første nytårsaften de hadde han, var familien borte, men de hadde ikke tatt med seg Quick, jeg satt inne med Elwira og jeg hørte hylingen hans til langt på natt, det var helt grusomt :P

Nå det siste året har jeg pleid å ha han med meg på tur, da oppfører han seg veldig fint og er snill og grei. Men eierne sier at hunden er agresiv mot mennesker (noe jeg aldri har sett, og jeg har gått med han mange ganger i uka i ett helt år) Nå som han er snart to år, er han som andre i denne alderen helt umulig. Eierne har aldri brydd seg med trene han, det er bare jeg som jjobber litt med han når jeg er på tur. så han hører bare på men :D Eierne hadde bestemt seg for å avlive han, men jeg fikk den fra det. Han er sunn og frisk, lærer fort og er veldig snill og kosete. Men de skal nå omplasere han, noe som jeg synes er bra fordi de ikke klarer å ta vare på han. De kommer til å sette han på en omplaseringskennel i Drammen. Håper han får ett bra hjem nå. Men det værste av allt er at de sier det er noe gærent med hunden og ikke med dem, så de sa at de kanskje skal få en ny hund :D Når jeg hørte det ble jeg veldig sint, for jeg vet godt hvem de spør om å trene hunden og gå tur med den..

måtte bare si det, får nå er jeg veldig sint, har akuratt snakka med hun ene jenta og hun sa at de skulle sette han på kennel. At det går ann å være sa dum og egoistisk :D De vil jo bare ha en kosehund med rødt tørkle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nå ble jeg irritert! At det går ann :D ..Det kalles DÅRLIG hundehold ja..! Kennel da valpen er 12 uker gammel..!? 5 ganger på kennel det første leveåret..!? Alene hjemme første nyttårsaften..!? stakkars hund! ;)

Men jeg synes det er kjempefint av deg som har brydd deg, gått tur, trent og litt sånn.. Du var sikkert hundens høydepunkt! :D

..og fint han får et nytt hjem! Jeg håper det kommer til å gå bra med han! og at naboene dine ikke får ny hund :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff...kjente at jeg plutselig fikk lyst til å vite hvor du bor slik at jeg kan slå de i nabohuset ditt,men det er jo ikke veien å gå:D

Så trist at de skal få seg en ny hund...Kjempebra for Quick at han kanskje får et nytt og bedre hjem,men trist for den nye som skal ta over plassen hans...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brorne min har en kamerat som er sønn av en politimann, han snakka jeg med i dag ang. Quick, han sa at dyreværnet snasynelig nok ikke ville bry seg siden det er en sånn "liten" sak. Snakka også med eieren til Quick i dag, og hun sa at de hadde snakket med den kennelen som tar imot hunder, og de hadde sakt at de ikke hadde ledig plass. Men de skulle holde av når de fikk en ledig. Men moren til de barna som eier Quick sa at hvis de ikke blei ledig innen 2 uker, skulle de avlive han :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brorne min har en kamerat som er sønn av en politimann, han snakka jeg med i dag ang. Quick, han sa at dyreværnet snasynelig nok ikke ville bry seg siden det er en sånn "liten" sak. Snakka også med eieren til Quick i dag, og hun sa at de hadde snakket med den kennelen som tar imot hunder, og de hadde sakt at de ikke hadde ledig plass. Men de skulle holde av når de fikk en ledig. Men moren til de barna som eier Quick sa at hvis de ikke blei ledig innen 2 uker, skulle de avlive han :(

Herregud, hvis det blir så ille så kan jeg ha den her til det blir ledig plass! De kan da ikke avlive han bare sånn uten videre! * Nei nå skal vi ha ny.. Sov godt Quick* F*** eller altså! At det går ann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
    • Du kan prøve Kim Salomonsen på facebook. Det er den eneste oppdretteren av rasen i Norge. Det er en litt større rase i Sverige.
    • Hei og hopp, alle sammen! Nå trenger jeg hjelp av det såkalte "sonen-orakelet".  Noen som har erfaring med hund med artrose her? Hvordan utartet det seg hos din hund(er)? Hvilke tilskudd anbefales? Hva bør ett godt fortilskudd inneholde? Tenker da spesifikt tilskudd til ledd. Han får laksolje i maten hver dag, og får nå Fish4dogs laks  Jeg mistenker at Alvin har begynnende artrose i høyre framlabb. Mer spesifikt i de to mellomste tærne på høyre frambein. Jeg har sett at han har vært små-halt, av og på over en 7 - 10 dagers periode nå. Spesielt når vi går på vei med grus. Etter en helt ordinær, rolig morgentur i morges gikk han på tre bein, etter at han hadde slappet av på sofaen ett par timer. Jeg har klemt og strukket, massert og sjekka beinet/skuldra på nevnte bein, og det er først når jeg legger press på de midterste tærne, spesielt underfra og innimellom de to midterste tærne, han hyler i smerte..  Han fikk en tissetur i stad, og da gikk han så og si normalt. Når jeg prøvde å spre tærne på labben hylte han, og begynte med haltinga igjen.. Han brukte alle fire beina men halta tydelig.  For cirka tre uker siden begynte jeg å gå mye turer i skogen, noe som muligens ble en brå overgang fra årets vinter"dvale"? (han har vært i aktivitet gjennom hele vinteren, bare ikke turer i ulendt terreng). Kan disse turene utløst en eller annen infeksjon eller "starta" artrosen? Søndag for to uker sida gikk vi 15km tur i ganske heftig terreng og jeg så null tegn til at han hadde vondt.. På søndag gikk vi over 1km spor i ulendt terreng, merka ingenting. Han vil være med ut på tur. Spiser som normalt. Slikker seg ikke (annet enn rengjøring). Tygger ikke på beina. Roer seg fort på natta. Er ikke hoven i leddene.. Hva tenker dere dette kan være?  Alvin er en amerikansk bulldog, han blir ni år til høsten. Fri for AD/HD. Forholdsvis nylig operert i munn, trukket ut seks tenner. Sist operert 11.04.24. Ellers frisk og rask. Skal selvfølgelig kontakte dyrlege 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...