Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK utstillinger


dorab01

Recommended Posts

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Eller du kan ha tatt feil av forelesningene, og ikke forstått døyten av hva som ble formidlet. :D:D:P

Så vidt jeg husker venter vi fortsatt på beviser og dokumentasjon på de påstandene som ble presentert som "sannheter" på forrige forelesning, så den muligheten anser jeg som utelukket. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det slik da, at hver gang jeg skriver noe som gjør det mulig for Lotta å kverulere, så gjør hun nettopp det. Jeg bare svarer og det må da være lov. :-)

Og litt utenomsnakk bør da vel også være lov. Det kan da ikke være nødvendig å bli helt firkantet. :)

Ta hintet da og kveruler og svar på PM. er ikke så interessant for oss andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta hintet da og kveruler og svar på PM. er ikke så interessant for oss andre.

Jeg trenger egentlig ikke noe hint, da jeg ikke er interessert i å kverulere med Lotta eller noen andre verken offentlig eller på PM. Så jeg hadde tenkt å skrive:Back to topic, uansett. :)

En og to ganger med litt utenom det opprinnelige temaet synes jeg er greit, men ikke å fortsette slik som Lotta legger opp til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

Så flott at du har muligheten å reise så langt aud! ;) Jeg har desverre ikke det. Og jeg ser jo selv at dette var en ganske dum trå å starte men jeg var bare så fryktelig irritert i går. Da jeg innså hvor lite mobil jeg var! Og selvfølgelig mente jeg ikke at de i nord ikke skulle ha noe utstilling. Det hadde bare vert fint med noen flere! :D

Så jeg beklager virkleig viss jeg har tråkket noen på tærne men det var faktisk ikke helt meningen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Hei alle sammen

Så flott at du har muligheten å reise så langt aud! ;) Jeg har desverre ikke det. Og jeg ser jo selv at dette var en ganske dum trå å starte men jeg var bare så fryktelig irritert i går. Da jeg innså hvor lite mobil jeg var! Og selvfølgelig mente jeg ikke at de i nord ikke skulle ha noe utstilling. Det hadde bare vert fint med noen flere! :D

Så jeg beklager virkleig viss jeg har tråkket noen på tærne men det var faktisk ikke helt meningen :P

Og det MÅ være en international utstilling?

Vet du forskjellen på en international og en national?

Hvis du ikke vet det så kan jeg forklare deg at forskjellen er at på de internationale så deles det ut CACIB - ja, og så er certet ett stor-cert som du da MÅ ha for å bli champion (men du trenger ikke 6 stykker liksom).

Utover NKK's internationale utstillinger i Norge så er det hundrevis av nationale - (også på de kan utlendinger stille vet du - de er ikke lukket for nordmenn only liksom) - og bare her på østlandsområdet er det borti 50 utstillinger arrangert med maks to timers kjøring fra Oslo i radius...... Det er nok av utstillinger å velge mellom også for de som ikke er så mobile - ingen grunn til å fortvile.

Du kan FINT stille hver ENESTE helg fra nå og frem til november UTEN å måtte reise spesielt langt - så hva er problemet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

Så flott at du har muligheten å reise så langt aud! :P Jeg har desverre ikke det. Og jeg ser jo selv at dette var en ganske dum trå å starte men jeg var bare så fryktelig irritert i går. Da jeg innså hvor lite mobil jeg var! Og selvfølgelig mente jeg ikke at de i nord ikke skulle ha noe utstilling. Det hadde bare vert fint med noen flere! :D

Så jeg beklager virkleig viss jeg har tråkket noen på tærne men det var faktisk ikke helt meningen :D

Da jeg så det første innlegget ditt, trodde jeg du bare fleipet.... Ingen kunne vel være så ???????...

Hvis du er lite mobil, i den forstand at du har få(?????) NKK utstillinger i nærheten, så burde vel jeg være et troll som er blitt til stein, for her oppe har vi Trondheim som nærmeste, og det er ca 1.5 timer... Harstad er 90 mil unna, Oslo 60 mil, Drammen 64 mil, Bø 75 mil, Fredrikstad 69 mil og det er de nærmeste...

Men typisk at det må en "søring" til for å komme med slikt SUTTER!!!!! Unnskyld til alle som jeg har møtt på utstillinger her oppe, ikke alle søringer er like sutrete, da ;)

Og så alle de andre utstillingen du kan dra på på Østlandet... NEI du får ingen medfølelse fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BARDMAN!:

Selvfølgelig vet jeg det! Og det er cacib jeg mangler for å bli NUCH. Så det er derfor jeg leter etter disse utstillingene! :D

Eh... Du kan dessverre ikke bli NUCH. Om hunden din kan bli det, skal ikke jeg uttale meg om, men den trenger i hvert fall ikke cacib for å bli det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh... Du kan dessverre ikke bli NUCH. Om hunden din kan bli det, skal ikke jeg uttale meg om, men den trenger i hvert fall ikke cacib for å bli det.

Som Bardmand sier, CACIB har ingenting med N UCH å gjøre.... Les utstillingsreglene...

Og hvis det er storcert du mangler, så husk at du også kan få dette på de fleste rasers spesialutstilling/hovedutstilling.

By the way, så er vel ikke N UCh et kvalitetsstempel heller, ikke for meg i allefall. Ser jo ut som de fleste blir det, bare de deltar på nok utstillinger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Beklager jeg er fra ungarn og der heter alle cert cacib. Jeg mangler en stor cert. Og ja jeg vet at man kan få de på spesialutsillinger men i min rase er det bare en per år i fjor var den i moss og i år er den i bergen tror jeg, så det blir jo lit uaktuellt. Jeg ønsker at hunden min skall bli nuch da jeg synes hun er en ordentlig flott hund som fortjener det stempelet. Hun er usedvanlig nydelig (hørt fra mange oppdrettere og dommere) Vi har kun vært på 4 utstillinger, og på den første ble hun BIR og fikk cert. Dommeren trodde ikke på oss da jeg sa at dette var den aller første utstillingen hun var på ;) Og på den 4. fikk hun cert. Så jeg har store planer for henne... Hun skall blat annet til ungarn og bli ungarsk champion:) (eller prøve å bli det) Jeg for veldig mye hjelp av oppdretteren til den nye hunden min og hun har også sagt at lilly er nydelig :(

INU :

Nydelige hunder du har på den hjemme siden:) Er det du som er oppdretteren eller er det oppdretteren til hunden din? Utrolig pene i hvertfall (jer er så fascinert av akita og shiba)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Beklager jeg er fra ungarn og der heter alle cert cacib.

Oversatt til engelsk blir Cert CAC, og CACIB er fremdeles CACIB. Så at alle Cert heter CACIB i Ungarn tviler jeg sterkt på. Jeg tror heller det er du som har misforstått en smule. :( Og hva heter CACIB da hvis Cert heter CACIB?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Aud i ungarn finnes det ikke cert du for kun cacib du må ha fire cacib for å bli champion. før du for stille hund må du på en sokallt"hundeskue" og hvis de blir godkjent av dommer der, for du gå videre utstilling og du har ikke så mange "små" klubbutstillinger som her, men for det meste internationale kennel klub utstillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skall blat annet til ungarn og bli ungarsk champion:) (eller prøve å bli det)

Fint at du har råd til det, da. Skjønner godt at du prioriterer å reise til hjemlandet ditt, men synes heller ikke du kan sutre over at det er så dyrt å reise utenfor indre østlandsområde da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Beklager jeg er fra ungarn og der heter alle cert cacib. Jeg mangler en stor cert. Og ja jeg vet at man kan få de på spesialutsillinger men i min rase er det bare en per år i fjor var den i moss og i år er den i bergen tror jeg, så det blir jo lit uaktuellt. Jeg ønsker at hunden min skall bli nuch da jeg synes hun er en ordentlig flott hund som fortjener det stempelet. Hun er usedvanlig nydelig (hørt fra mange oppdrettere og dommere) Vi har kun vært på 4 utstillinger, og på den første ble hun BIR og fikk cert. Dommeren trodde ikke på oss da jeg sa at dette var den aller første utstillingen hun var på ;) Og på den 4. fikk hun cert. Så jeg har store planer for henne... Hun skall blat annet til ungarn og bli ungarsk champion:) (eller prøve å bli det) Jeg for veldig mye hjelp av oppdretteren til den nye hunden min og hun har også sagt at lilly er nydelig :(

Så hva er problemet? Hvis hunden din er så "outstanding" som den blir beskrevet her, så bør du jo få det store certet på den første NKK- eller spesialutstillingen du møter opp på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Beklager jeg er fra ungarn og der heter alle cert cacib. Jeg mangler en stor cert. Og ja jeg vet at man kan få de på spesialutsillinger men i min rase er det bare en per år i fjor var den i moss og i år er den i bergen tror jeg, så det blir jo lit uaktuellt. Jeg ønsker at hunden min skall bli nuch da jeg synes hun er en ordentlig flott hund som fortjener det stempelet. Hun er usedvanlig nydelig (hørt fra mange oppdrettere og dommere) Vi har kun vært på 4 utstillinger, og på den første ble hun BIR og fikk cert. Dommeren trodde ikke på oss da jeg sa at dette var den aller første utstillingen hun var på ;) Og på den 4. fikk hun cert. Så jeg har store planer for henne... Hun skall blat annet til ungarn og bli ungarsk champion:) (eller prøve å bli det) Jeg for veldig mye hjelp av oppdretteren til den nye hunden min og hun har også sagt at lilly er nydelig :D

INU :

Nydelige hunder du har på den hjemme siden:) Er det du som er oppdretteren eller er det oppdretteren til hunden din? Utrolig pene i hvertfall (jer er så fascinert av akita og shiba)

Ja, vi oppdretter akita og shiba. Hvilken rase har du?

Er ellers enig med Aud; Hvis hunden din er så fin, kommer du sikkert til å ta cert på en av de nære NKK utstillingene.

Moro at du synes hunden din fortjener stemplet N Uch... For veldig mange er dette ikke et kvalitetsstempel, men et bevis på at man har reist nok og stilt for de "riktige" dommerne.

Selv synes jeg det er viktigere å få treffe raseentusiaster og valpekjøpere på turer rundt i landet, enn resultater fra utstilling. Har sett for mange rare resultater til at jeg tar titler for "god fisk"...

Vi har også bare en spesial i året. I år er den i Trøndelag, men vi har likevel ca 20 mil å kjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

inu

Jeg har yorkshire terrier. Ja jeg synes også det var så pussig at hun fik så dode resultater for jeg var egentlig sikker på at vi skulle få kip eller noe sånt på de første utstillingene pga. oppførselen hennes men hun var jo helt eksemplarisk med en gang hun kom in i ringen. (uten noe form for ringtrening). Og jeg var nære på å klippe pelsen og bare gi opp hele greie:) Men det er bra jeg ikke gjorde det!

Men jeg synes rasene dine er bare nydelige! Har vurdert de rasene (men jeg må jo si at jeg har lyst på en hel masse raser, men vi for jo se hva det blir til etter vert). Jeg bare lurer på noe: Er akita og shiba veldig egne, also vankselige å få lydig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som skulle ønske jeg bodde på Østlandet, for da kunne jeg ha bodd hjemme uten å punge ut med tusenlapper for hotell når jeg skal til Bjerke, Drammen, evt Bø, Fredrikstad osv. Her i Bergen er det 1 NKK utstilling i året, ellers reiser jeg på nesten alle de ande NKK utstillingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...