Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK utstillinger


dorab01

Recommended Posts

Jeg syns ikke at folk som bor på østlandet har noe å klage over.

Der borte har de mange fler utstillinger å velge mellom enn resten av norge.

Her i bergen (som da er norges 2.største by) har vi ÉN NKK utstilling i nærheten i året, pluss 5-6 andre med alt fra 30min-4 timer kjøring.

Hvos masse har østlandet? En god del mer ja.

Si at jeg hadde reist til italia for å stille da. Og utstillingen jeg skulle på var ikke i roma, men rett utenfor milano. Jeg hadde da funnet frem forde?

Slikt skjekker man på forhånd! Vet man ikke hvordan man kommer seg dit, eller ikke vet hvor det er så lar man bare vær å reise ;)

Ikke noe medfølelse fra meg heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Østlandet: Bø, Drammen, Oslo, Fredrikstad, Hamar

Vestlandet: Bergen

Sørlandet: Kristiansand, Stavanger

Midt-Norge: Trondheim

Nord-Norge: Harstad, Tromsø

Vet ikke hvem som har det "best" jeg.. Er glad jeg bor på Østlandet (Oslo) og har 6 NKK-utstillinger innenfor 5 timers kjøring, 9 av dem innenfor 8 timers kjøring..

OG for ikke å snakke om alle de vanlige nasjonale utstillingene, da - kan jo stille nærmest annenhver helg her nede..

Susanne

Jepp det er kjipt å bo i Bergen med tanke på hvor få utstillinger vi kan gå på her, vi har en NKK og en BSBK(begge er store og noen tusen hunder stilles på begge disse utstilingene), også har vi noen mindre hær i nærheten da, som Nordhordaland(ikke så dyrt som det en gang var :P ), Ølen(lang vekk i stand og dyrt å reise), Stavanger(enda dyrere og lengre reise) Førde (huff langt å reise og dyrt å reise), Stord(dyrt å reise igjen, ikke fullt så langt), var det noen flere da? jo det hender at Os hundeklubb her, de hade i fjord men skal ikke ha i år(dypt skuffet altså).

No skal jo vi se hva vi får til da med klubben her på Askøy, vi begynner i det små og skal ha valpeskue i Mai i år (Må jo prøve oss og se hvordan det går ;) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp det er kjipt å bo i Bergen med tanke på hvor få utstillinger vi kan gå på her, vi har en NKK og en BSBK(begge er store og noen tusen hunder stilles på begge disse utstilingene), også har vi noen mindre hær i nærheten da, som Nordhordaland(ikke så dyrt som det en gang var :) ), Ølen(lang vekk i stand og dyrt å reise), Stavanger(enda dyrere og lengre reise) Førde (huff langt å reise og dyrt å reise), Stord(dyrt å reise igjen, ikke fullt så langt), var det noen flere da? jo det hender at Os hundeklubb her, de hade i fjord men skal ikke ha i år(dypt skuffet altså).

No skal jo vi se hva vi får til da med klubben her på Askøy, vi begynner i det små og skal ha valpeskue i Mai i år (Må jo prøve oss og se hvordan det går :) ).

Du har jo glemt en Lazita, det er jo i Haugesund i mai og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er det vel ikke noe problem? Jeg drar i hvertfall til både Harstad og Tromsø hvis det er gode dommere. :)

Jeg klager ikke altså. :) Jeg bare sammenligner litt... Mener at de i Oslo og omegn ikke har noe å klage over da jeg f.ex ikke har en eneste NKK utstilling nermere enn 3 timer. ;)

Jeg skal faktisk til Oslo og da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er det vel ikke noe problem? Jeg drar i hvertfall til både Harstad og Tromsø hvis det er gode dommere. :)

Vi klager ikke heller vi! (trønder selv)

Men det blir litt "moro" når folk på østlandet klager over at det er langt å dra på utstilling...

Oslo er jo nærmest en "lokal" NKK-utstilling for oss...

Men når man skal kjøre langt, så ser man en ekstra gang på hvem som dømmer, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østlandet: Bø, Drammen, Oslo, Fredrikstad, Hamar

Vestlandet: Bergen

Sørlandet: Kristiansand, Stavanger

Midt-Norge: Trondheim

Nord-Norge: Harstad, Tromsø

Vet ikke hvem som har det "best" jeg.. Er glad jeg bor på Østlandet (Oslo) og har 6 NKK-utstillinger innenfor 5 timers kjøring, 9 av dem innenfor 8 timers kjøring..

OG for ikke å snakke om alle de vanlige nasjonale utstillingene, da - kan jo stille nærmest annenhver helg her nede..

Susanne

Hmm... sist jeg sjekket var Stavanger på Vestlandet..

*pirke,pirke* Vi har "bare" en på sørlandet og det er kristiansand :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klager ikke jeg :P og jeg bor på østlandet.. drog tilogmed helt til bø, uten å ha hund og stille :(

sto opp halv seks faktisk ;)

Halv seks? Jeg sto opp kvart over fire jeg.. :)

*mumlernoeomaltforfriskeSirisomståroppmidtpånattaforåstillehund*

- og nei, jeg klager ikke, vi var fremme rundt åtte, og jeg hadde oppmøte kl. 11 alt.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da trenger du jo ikke gå å legge deg engang, det er jo kjekt, så slipper du å forsove deg. :(

Hehe, ja ikke sant. :(

Men jeg misstenker at jeg kommer til å bli veeeldig trøtt og en fare for trafikken når jeg skal kjøre hjem igjenn om jeg ikke sover. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halv seks? Jeg sto opp kvart over fire jeg.. :(

*mumlernoeomaltforfriskeSirisomståroppmidtpånattaforåstillehund*

- og nei, jeg klager ikke, vi var fremme rundt åtte, og jeg hadde oppmøte kl. 11 alt.. :(

å? kjørte fra horten halv syv vi og var framme rett over åtte... hvor kjørte du fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å? kjørte fra horten halv syv vi og var framme rett over åtte... hvor kjørte du fra?

Vi dro fra Gjerdrum kl. 5 :D

Dette ble svært OT, sving dere inn på tema igjen! :P

Svinger innom temaet: Det er tåplig å klage over at det er langt til utstillinger når du bor på østlandet :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svinger innom temaet: Det er tåplig å klage over at det er langt til utstillinger når du bor på østlandet :rolleyes:

Enig der ja :icon_redface: Jeg skal stille på Manger og Bønes i mars, og for min del betyr det at jeg må reise opp og leie meg inn på et overnattingssted dagen før. Det er som regel oppmøte klokka ni, men det nytter ikke for meg å reise grytidlig samme dag siden jeg er ferjeavhengig og turen fra meg tar 3 timer <_< Og ferja går ikke om nettene heller.

Så det ligger litt ekstrakostnader i overnatting for en utstilling for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo glemt en Lazita, det er jo i Haugesund i mai og.

Ja søren heller vi har en der også, men har aldri reist på den vi for vi har som regel ikke penger når den er. vi får se i år, det er liksom ikke gratis å reise heller da vet du. med tanke på at vi har frikort og som regel sniker oss unna de verste prisene med å reise nedover så blir det alikavell dyrt. det går jo ca 1000,- frem og tilbake og det er bare bom og fergen, så kommer dieselen utenom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...