Gå til innhold
Hundesonen.no

Må man klippe hunden


Debbie
 Share

Recommended Posts

Jeg vurdere å stille Kristiansand, og jeg antar vi får grønn eller dårligere. Det er ikke så lett å få gulsløyfe på disse jaktgoldna.

Men jeg hører jo at på golden er det jo en del som blir klippet til utstilling. Min er jo ikke kraftig behåret, og det lille hun har vil jeg gjerne beholde. Jeg skal selvfølgelig presentere henne velstelt, og trimme pelsen litt rundt poter, haler osv. Men kan virkelig pels som ikke er like mye klippet som de vanlig showgoldene virkelig gjør at jeg mister en sløyfefarger?

Bilde av min:

image.thumb.png.d2cad649b2805000a01731b8507c9329.png

Hodebilde med de ørene hun har

image.png.0cb1f705eeca68b2517f91313f003d6d.png

Jeg har virkelig ikke lyst til å klippe henne.

Endret av Debbie
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

nå er det lenge siden jeg stilte flat men det er noe lignende klipp. Skulle jeg klippet her så var det effileringssaks på fanene så de ikke virket så slitt. Skal det være rein kant rundt ørene? Kanskje litt med effileringssaks i brøstet, men det kan være bare bildet som gjør det også. 

Min flat skulle ha glatte ører og rimelig glatt bryst ned til brystbeinet også jevne faner foruten reine poter som er klipt. Men ser du skal ikke klippe mye

Håper noen av de med golden kan svare bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal vel bare ha gulsløyfa til championat? Da ville jeg klippet, hvis utstilling blir en engangshendelse :) Det vokser jo ut igjen. Heller det enn å bruke masse ekstra penger på å prøve å stille flere ganger for å oppnå gulsløyfa. Nå aner ikke jeg hvordan golden skal klippes, men hvis det kan hjelpe på vil det jo være verd det tenker jeg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...