Gå til innhold
Hundesonen.no

FISER

Ronny

Fiser  

38 stemmer

1. 1. ofte eller sjeldent

• ofte
      9
    • sjeldent
      15
    • aldri som jeg merker
      5
    • det stinker
      9

Recommended Posts

Skrevet

Han gjorde det når vi foret med LABB men bytta til Royal og nå er det meget sjeldent det skjer :) (heldigvis)

Skrevet

ja hun gjorde det da hun gikk på Eukanuba.. Og det var helt GRUSOMT!!! Men rett etter at jeg skiftet til v&h så forsvant det helt.. Heldigvis:)

Kiefher fiser spesielt etter vi har vært ute og trenet og han har fått en del godbiter med frysetørket lever :)

Skrevet

Min fiser når han får noe annet uten om foret, kjenner det kommer et snev der fra han ligger :) så ser han bare på meg...

Skrevet

Tini Fiser når det passer henne..

i perioder kan det komme en stink bombe ganske ofte og en annen periode, nesten ingen eller ingen oi det hele tatt..

men fjooo det stinker.... :)

Skrevet

Tini Fiser når det passer henne..

i perioder kan det komme en stink bombe ganske ofte og en annen periode, nesten ingen eller ingen oi det hele tatt..

men fjooo det stinker.... :)

Som sin herre :P

Skrevet

Hundefis er værre enn annen fis :)

Det er ikke til å unngå å legge merketil dersom Tussie slipper en fis.

frida samojeden til foreldrene mine fiser ikke, hun promper :P

og da skvetter hun høyt snuser seg bak og lager en grimase og legger seg et annet sted!

Skrevet

Tja en gang i blandt. Han hadde en periode hvor han fes ofte og det stinket død. Dette fant han særlig passende under mine måltider <_<

Skrevet

Når Ero fiser så lukter det død og fordervelse. Heldigvis har han såpass folkeskikk at han ikke fiser når vi er på besøk eller har besøk

Skrevet

Vi hadde en hund som begynte å fise voldsomt etter å ha spist hundepølse(hunden er død nå)og etter det kjøpte vi ALDRI hundepølse til den hunden,vi kjøper ikke hundepølse nå heller i tilfelle :)

Skrevet

Pippin slipper en liten en av og til, ganske sjeldent egentlig. Men datteren min kjenner en hund som gjør det ofte, han sniffer under halen sin etterpå, og det verste er at han sniffer seg under halen når det var noen andre som prompa også...

Skrevet

He he santo stikker så fort han kjenner sin egen lukt, legger seg på ett annet rom så jeg blir sittene alene med spiselige lukta hans. lol

morsomt med hund.... :)

Skrevet

Under forskifte så fes han ofte, men etter tilvendt for så fiser han meget skjelden, å om han gjør det så er det sopm oftest fordi det nermer seg bajse tid... :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...