Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barntråden 2018


Tricolor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 912
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Idag fikk vi vite at jeg trolig blir mamma til en liten jente  Helt surrealistisk følelse å se lille sprelle rundt der inne, turne og bevege alle bein og armer 

Idag, 32+1, er vi kvitt pustehjelpen helt  

Fine frøkna puster av seg selv og overrasker stadig ❤️

Posted Images

Begge mine var små ved fødsel, både vekt og hodeomkrets.. men første skulle absolutt ha med seg en arm ut samtidig med hodet.. det funker veldig dårlig, så det anbefales ikke og ting tar litt lang tid da også :P han andre datt igrunn mer eller mindre bare ut :P 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa mi fikk sånn her i dag: https://www.jollyroom.no/barnerommet/barnelamper-belysning/nattlamper/zazu-sovntrener-sam-bla?gclid=EAIaIQobChMI-Y3w2NLi2gIVBMAYCh3RvQs4EAQYAyABEgJ0vfD_BwE  

Så nå ligger hun og stirrer på den for å passe på at 1. ikke lyset slukner og 2. den blir grønn så det er på tide å stå opp :lol:  Kommentaren tidligere i dag var "men jeg vil inni storesenga likevel, kan jeg ta med klokka?"  ... :lol: Tror kanskje ikke dette hjelper for søvn, men kanskje for å lære klokka? 

 

  • Like 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Raksha skrev:

Snuppa mi fikk sånn her i dag: https://www.jollyroom.no/barnerommet/barnelamper-belysning/nattlamper/zazu-sovntrener-sam-bla?gclid=EAIaIQobChMI-Y3w2NLi2gIVBMAYCh3RvQs4EAQYAyABEgJ0vfD_BwE  

Så nå ligger hun og stirrer på den for å passe på at 1. ikke lyset slukner og 2. den blir grønn så det er på tide å stå opp :lol:  Kommentaren tidligere i dag var "men jeg vil inni storesenga likevel, kan jeg ta med klokka?"  ... :lol: Tror kanskje ikke dette hjelper for søvn, men kanskje for å lære klokka? 

 

Den har vi også. Men her ble den skaffet fordi han i en periode kom inn og spurte "er det morgen nå"?, og hvis vi sa nei ble det dårlig stemning :P Har kuttet den ut nå da, men fungerte fint igrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Lillekrapyl said:

Den har vi også. Men her ble den skaffet fordi han i en periode kom inn og spurte "er det morgen nå"?, og hvis vi sa nei ble det dårlig stemning :P Har kuttet den ut nå da, men fungerte fint igrunn.

Haha herlig :D Mi sliter litt med det at det er lyst om morran og kvelden nå, så tenker den kan hjelpe på det.  Har et håp om at hun skal bli liggende i egen seng hele natta, men næææh  aint gonna happen. Men hun har ønska seg klokke for å lære - så det funker nok fint til det og :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillekrapyl skrev:

Såå spennende! Masse lykke til :D 

Takk! :D

Vet ikke helt om jeg føler meg klar for det selv da... Følte liksom at det nettopp var 4 måneder igjen, også var det plutselig ei uke igjen og vi fikk det travelt med å kjøpe vogn :lol: Men nå er vogna i hus og alt annet har vi, så jeg må vel egentlig bare pakke en bag for å ha med på sykehuset, så burde jeg være good to go :aww:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Annik skrev:

K var bare 2845 gr. Men resulterte likevel i masse sying(jordmor ville ikke engang fortelle meg hvor mange sting) og klipp :P

Bare to dager igjen til termin :)

Det betyr ikke at det var veldig mange sting altså, men bare at de ikke teller :) Var relativt høyt trådforbruk her også kjente jeg :lol: Jeg spurte hvor mange sting, og hun sa at det er ikke vanlig å telle de. E var 2970 gram. L 2236 (ingen sying ved fødsel nr 2)

Lykke til med fødsel! :) 

Endret av Martine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Raksha skrev:

Haha herlig :D Mi sliter litt med det at det er lyst om morran og kvelden nå, så tenker den kan hjelpe på det.  Har et håp om at hun skal bli liggende i egen seng hele natta, men næææh  aint gonna happen. Men hun har ønska seg klokke for å lære - så det funker nok fint til det og :D

 

Her ble plutselig lillemann fryktelig treg å legge og ville opp tidlig, så i helga teipet jeg opp aluminiumsfolie på vinduene som billig nødløsning for å se om det fungerer før vi evt kjøper bedre solskjerming, meeen, foreløpig fungerer det faktisk! Og det er skikkelig bekmørkt, fascinert over hvor godt og mørkt det ble. Ser ****** ut da, men vi har ingen som ser inn på de vinduene utenfra og vi har persiennene nede innenfra :lol: 

 

Lykke til med fødsel @Annik!! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Aslan said:

Her ble plutselig lillemann fryktelig treg å legge og ville opp tidlig, så i helga teipet jeg opp aluminiumsfolie på vinduene som billig nødløsning for å se om det fungerer før vi evt kjøper bedre solskjerming, meeen, foreløpig fungerer det faktisk! Og det er skikkelig bekmørkt, fascinert over hvor godt og mørkt det ble. Ser ****** ut da, men vi har ingen som ser inn på de vinduene utenfra og vi har persiennene nede innenfra :lol: 

 

Lykke til med fødsel @Annik!! 

:lol: ! Smart! Vi har utvendige persienner på rommet hennes, og "lystette" gardiner. Men hun ser jo ute nede og sånt at det ikke er mørkt ute... 

 

Ja, Lykke til @Annik:)

 

Endret av Raksha
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

:lol: ! Smart! Vi har utvendige persienner på rommet hennes, og "lystette" gardiner. Men hun ser jo ute nede og sånt at det ikke er mørkt ute... 

 

Ja, Lykke til @Annik

Kan jo testes for å ta "de" sprekkene og kanskje, om ikke den klokka fungerer! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Aslan said:

Kan jo testes for å ta "de" sprekkene og kanskje, om ikke den klokka fungerer! :) 

Yep - helt klart :D 

Var oppe og så på henne før jeg gikk ut og stengte inne hønsa, da hadde lyset på  skjermen slutta å lyse, så prøvde å trykke meg frem til å få på det, men resulterte bare at jeg ikke fikk skjermen til å bli rød. Så må sende Bonden opp når han kommer inn og få det riktig :lol: Han har ikke mer teknisk insikt enn meg, men han har fire tonn mer tålmodighet med duppedingser enn meg. :aww: 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Martine skrev:

Det betyr ikke at det var veldig mange sting altså, men bare at de ikke teller :) Var relativt høyt trådforbruk her også kjente jeg :lol: Jeg spurte hvor mange sting, og hun sa at det er ikke vanlig å telle de. E var 2970 gram. L 2236 (ingen sying ved fødsel nr 2)

Lykke til med fødsel! :) 

Tja, jeg spurte allerede etter sting nr 2 hvor mange det ble. Hun så bare på meg med et bekymret blikk og sa at det blir nok :lol:

Både innvendig og utvendig da. Satser på at jeg slipper det en gang til :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Raksha skrev:

Yep - helt klart :D 

Var oppe og så på henne før jeg gikk ut og stengte inne hønsa, da hadde lyset på  skjermen slutta å lyse, så prøvde å trykke meg frem til å få på det, men resulterte bare at jeg ikke fikk skjermen til å bli rød. Så må sende Bonden opp når han kommer inn og få det riktig :lol: Han har ikke mer teknisk insikt enn meg, men han har fire tonn mer tålmodighet med duppedingser enn meg. :aww: 

:lol: Hørtes komplisert ut!

18 minutter siden, Annik skrev:

Tja, jeg spurte allerede etter sting nr 2 hvor mange det ble. Hun så bare på meg med et bekymret blikk og sa at det blir nok :lol:

Både innvendig og utvendig da. Satser på at jeg slipper det en gang til :aww:

Urk ja! Målet med en evt neste fødsel er å IKKE havne på operasjonsbordet og bli delvis pleiepasient dagene etter fødsel, og ikke pga keisersnitt :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Aslan said:

:lol: Hørtes komplisert ut!

Rene vitenskapen... Skal jeg krangle med sånt så ender det med at jeg vil kaste den ut vinduet i frustrasjon :lol: DA tror jeg muligens at barnet blir litt lei seg, for hun var veldig glad for klokka si :D

 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Aslan skrev:

:lol: Hørtes komplisert ut!

Urk ja! Målet med en evt neste fødsel er å IKKE havne på operasjonsbordet og bli delvis pleiepasient dagene etter fødsel, og ikke pga keisersnitt :teehe: 

Ikke sant :lol: Du hadde vel styrtfødsel du også, om jeg ikke husker feil? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Annik skrev:

Ikke sant :lol: Du hadde vel styrtfødsel du også, om jeg ikke husker feil? :P

Jepp, gikk litt fort plutselig 9 dager etter termindato, da skulle han ut :P Glad jeg var på sykehuset for igangsettelse allerede, ellers veit jeg ikke om jeg hadde rekki frem. Meeen gleder meg til en neste gang! Men heller et par timer lengre i fødsel enn ny fødselskade altså :teehe:

Endret av Aslan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aslan skrev:

Jepp, gikk litt fort plutselig 9 dager etter termindato, da skulle han ut :P Glad jeg var på sykehuset for igangsettelse allerede, ellers veit jeg ikke om jeg hadde rekki frem. Meeen gleder meg til en neste gang! Men heller et par timer lengre i fødsel enn ny fødselskade altså :teehe:

Samboer er superstressa for at vi ikke skal rekke fram til sykehuset, fordi han syntes jeg var alt for rolig fram til rett før vi var ferdige sist. Han var ikke engang klar over at fødselen var i gang, og lurte på når "alle de andre kom"(sett litt for mye på tv-serier hvor de er 10 leger og jordmødre og, og, og). Da var hodet allerede omtrent ute... :lol:

Men jeg var allerede på sykehuset for å dobbeltsjekke at det var vannet som hadde gått, og så ikke poenget med å dra hjem da riene startet. Avdelinga var tom, så de var bare glad for å ha noen der. Og jeg så ikke noe behov for å styre fram og tilbake :P

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...