Gå til innhold
Hundesonen.no

Sutring om natten.


xsunnix
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Ja det vet jeg :) Men jeg mente så klart for å sjekke om det er et problem som ligger der, ikke for å få en offisiell HD diagnose ;) 

Sant så sant. Det får vi se på om ny soveplass ikke endrer seg tenker jeg. 

Han er generelt en del stresset og finner ikke ro innendørs. Vi er så og si alltid nødt til å be han legge seg, for å legge seg selv har han ikke vett på. Endel dårlig mage på han også, så har tenkt på veterinær i forbindelse med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Helt stille vært om nettene nå så tror problemet er løst ??

Da har vi fått satt opp grinden. Pledd i senga kommer til kvelds, og nå håper jeg problemet er borte.. men vi får se

Om han er stiv når han reiser seg så hadde jeg tenkt i mot smerter. Det er vondt å ligge stille om en har ubehag og ikke finner riktig stilling. Uoffisielle bilder kan tas som ledd i diagnostisering

Posted Images

Man bør vente så lenge så skjelettet er godt utviklet. Røntger man så tidlig som nå så kan man få ett helt feil svar. Oppdretter sier også at man skal vente til de er minst 15 mnd og utover. Er sikkert forskjellig fra rase til rase, men har man en sterk mistanke så kan man selvfølgelig gjøre en uoffisiell sjekk tidligere. [emoji4]
Nja, helt feil blir det ikke når hunden er 10 mnd. En hund med dårlige (C/D/E) bilder nå vil ikke vokse inn til å bli en A fordi den blir noen måneder eldre. Formen på hofteskål og hoftekule vil heller ikke endre seg i stor grad. Det som kan endre seg er hvor godt kula sitter i skåla, altså vil en B(kanskje en C) kunne bli A/B.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Polfarer skrev:

Nja, helt feil blir det ikke når hunden er 10 mnd. En hund med dårlige (C/D/E) bilder nå vil ikke vokse inn til å bli en A fordi den blir noen måneder eldre. Formen på hofteskål og hoftekule vil heller ikke endre seg i stor grad. Det som kan endre seg er hvor godt kula sitter i skåla, altså vil en B(kanskje en C) kunne bli A/B.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
 

Selvfølgelig ikke. Men nå har vi ingen mistanker om at han har D/E hofter. Ser ikke ut som han plages med noen ting i det hele tatt

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Kan han kommandoen "hold kjeft og gå og legg deg?" For da hadde jeg prøvd det mtp alder.. 

Samboer har prøvd det ja, men han fortsetter i det sekundet samboer kommer inn på rommet igjen... 

Han legger deg i sengen når samboer ber han om det, men så fort han snur ryggen til så er han opp igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, xsunnix skrev:

Samboer har prøvd det ja, men han fortsetter i det sekundet samboer kommer inn på rommet igjen... 

Han legger deg i sengen når samboer ber han om det, men så fort han snur ryggen til så er han opp igjen

Jeg snakker ikke om å gå inn til han, men bare gi han beskjed om å holde kjeft fra der dere feks er. Han er nok ensom.. så enten må dere være streng eller la han sove nærmere dere.. 

for dere har sikkert bare han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Jeg snakker ikke om å gå inn til han, men bare gi han beskjed om å holde kjeft fra der dere feks er. Han er nok ensom.. så enten må dere være streng eller la han sove nærmere dere.. 

for dere har sikkert bare han?

Han har ikke gått inn til han, men som sagt så hjelper det ikke. 

Nytter ikke at han skal komme på plutselig kl 3 på natta at han er ensom. Det må han finne seg i.  Å ha han på soverommet er uaktuelt og han har vært på kjøkkenet fra dag en og aldri noe problem. 

Har bare han foreløpig ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, QUEST skrev:

Jeg tenker at når barn og dyr plutselig endrer adferd, så ligger det som regel en grunn bak. De gjør det ikke bare for å være vanskelige..

Her tipper jeg det er pubertet. Det er ikke uvanlig at rottisene prøver seg på så og si alt i denne fasen.. spesielt med lyder osv.. 

alle mine har gjort det.. men da på andre steder ettersom mine sov på soverommet i det huset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sprettballen skrev:

Er det mulig å sette grinden nærmere soverommet og ha åpen dør? Jeg tenker det nok kan ha litt med alder å gjøre, og det vil nok antagelig gå over, men inntil da er det jo greit å få sove så det er kanskje verdt et forsøk?

Nei han står rett atme soveromsdøren fra før av. Skulle døra vært åpen hadde han gått innpå soverommet og det rommet er dyrefri sone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, xsunnix skrev:

Nei han står rett atme soveromsdøren fra før av. Skulle døra vært åpen hadde han gått innpå soverommet og det rommet er dyrefri sone.

Men om han står i grind, så kommer han seg vel ikke inn på soverommet selv om døren er åpen?

Alternativt kan dere jo prøve å sove sammen med han noen netter, slik man gjør med valper som skal tilvennes å sove på eget sted. Altså en madrass utenfor grinden f.eks.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, xsunnix skrev:

Å hva mener du er grunnen da? Han er faktisk i den verste pubertet. 

Hva som er årsaken er umulig for meg å si, siden jeg ikke engang har sett hunden eller omgivelsene. :) Nå har jeg ingen personlig erfaring med rottweilere men jeg forstår ikke helt hvorfor de skulle være så anderledes enn andre raser, når det kommer til å reagere på ting. At det kan være vanskelig å vite hva det er hunden reagerer på eller hvorfor han har endret adferd, er jeg med på.  Det kan være ting dere ikke selv har lagt merke til eller tenkt på. 

Jeg har dog aldri selv opplevd at hunder har endret 'sovemønster' for å kalle det noe, uavhengig av hvilken alder de var i . Ellers syns jeg Sprettballens forslag over her var godt og verdt et forsøk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Sprettballen skrev:

Men om han står i grind, så kommer han seg vel ikke inn på soverommet selv om døren er åpen?

Alternativt kan dere jo prøve å sove sammen med han noen netter, slik man gjør med valper som skal tilvennes å sove på eget sted. Altså en madrass utenfor grinden f.eks.

Jeg har sett han prøvd å hoppe over grinden, og det tror jeg han klarer fint om han først går inn for det. Han har tidligere hoppet over kompostgrind da vi var ute av huset og ødela halve gangen så. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, xsunnix skrev:

Jeg har sett han prøvd å hoppe over grinden, og det tror jeg han klarer fint om han først går inn for det. Han har tidligere hoppet over kompostgrind da vi var ute av huset og ødela halve gangen så. 

Altså, han din kan beregnes som snill hvis han holder seg innenfor grinder enda.. 

hun ene mi var 11 uker da hun kom seg over valpegrind på 1,2 meter, for å så videre komme seg oppi dobbeltsenga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...