Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilder av katter hos Dyrebeskyttelsen :)

Recommended Posts

Skrevet

For et flott initiativ fra deg og så gode bilder du tar! Dette hjelper sikkert en hel del. Jeg syns den helsvarte kattungen var spesielt nydelig. Gleder meg til vi i fremtiden kjøper oss hus med hage, for da blir det nok en kattebestevenn til Ronja :wub:

Skrevet
8 timer siden, Koriander skrev:

For et flott initiativ fra deg og så gode bilder du tar! Dette hjelper sikkert en hel del. Jeg syns den helsvarte kattungen var spesielt nydelig. Gleder meg til vi i fremtiden kjøper oss hus med hage, for da blir det nok en kattebestevenn til Ronja :wub:

Takk :) Synes det er fint å kunne bidra med noe når jeg ikke kan være fosterhjem selv. Jeg merker nå at når jeg er rundt på besøk så er allergien min mot katt såpass ille at jeg nok aldri kan ha katt selv :( Så da får jeg bidra på den måten jeg kan. 

1 time siden, Katharina skrev:

Nydelige katter og bilder.:wub:

Kjempeherlige! Ekstra utfordrende også, å ta bilder av kattunger. De er ofte litt småredde også, så det er ikke så lett å få de til å gjøre som jeg vil, haha :P 

• 2 months later...
Skrevet (endret)

Ny runde med bilder :) Denne gangen på senteret til DB som de flytta inn i desember. Fine lokaler og rom for kattene, med frivillige som kommer innom og koser med dem samt andre frivillige som tar seg av dem. Disse kattene er i påvente av å komme til fosterhjem. Noen av de var veldig redde, så det tok en del tid før de ble så vant med meg at jeg kunne snike meg forsiktig rundt for å få knipse noen bilder. Noen av de var så redde at det ikke nytta. De kan uansett ikke omplasseres nå, så jeg sa at jeg gjerne kom tilbake for å ta bilder av de når de var litt mer oppkjælte. Jeg synes ikke det er noe greit å ta bilder av katter som er kjemperedde, fordi det bare blir en ekstra påkjenning for de. Noen av de blir også veldig redd for blitzen. Så jeg tok bilder av de jeg kunne :)

Denne her ble det bare dette bilde av. Han var veldig redd og knurra og freste bare man kom i nærheten. Så han skal jeg komme tilbake til når han blir litt tryggere.

I01A5844

Denne her brukte de to første timene på å gjemme seg etter at jeg kom. Etter hvert turte han å komme litt ut på gulvet, og med rolige bevegelser og bestikkelse av godbiter fikk jeg tatt noen få bilder av han.

I01A5859

I01A5861

I01A5862

Hun her var en skikkelig linselus og veldig trygg og fin ^^

I01A5863

I01A5869

I01A5872

Han her var også en redd sak som krøp over gulvet når han skulle bevege seg. Han varma litt opp til meg etter hvert og turte å ta godbiter ut av hånda mi :)

I01A5854

I01A5856

I01A5875

I01A5877

I01A5878

Denne var inne på eget rom med en annen katt fordi de kaster opp blod :( De holdes isolert i tilfelle det er noe smittsomt. Veldig tillitsfull og søt katt ^^

I01A5908

I01A5920

I01A5935

I01A5941

I01A5944

I01A5948

Dette var også en veldig søt og kosete frøken ^^

I01A5904

I01A5905

...som ikke var den enkleste å få bilde av uten body fordi hun da var opptatt av å vaske og gre pelsen som hun ikke nådde med bodyen på :lol:

I01A5924

I01A5953

I01A5957

Jeg tok også noen bilder av en kanin de har inne. Han hadde et stort rom han kunne boltre seg på :) Det er første gangen jeg har tatt bilde av kanin :P 

I01A5895

I01A5897

I01A5898

I01A5901

Endret av Sprettballen
  • Like 4
  • Thanks 1
  • 3 months later...
Skrevet

Da har jeg vært og tatt bilder igjen :) Den første kattungen her har fått nytt hjem, men siden DB lager kalender hvert år, så tok jeg bilder av den likevel, så kan kanskje noen av bildene brukes i kalenderen :) De to svarte og hvite kattene har ikke fått nytt hjem. Bildene av de ble ikke sånn kjempebra, for de var litt redde av seg begge to. Så da kan man ikke sette de der det passer, men må bare ta bilder av der de velger å være.

Den røde er en main coon, han bor fast i hjemmet og er ikke til adopsjon, men han er jo så pen at jeg klarer jo ikke la være å ta bilder av han ^^

I01A8112

I01A8118

I01A8121

I01A8126

I01A8133

I01A8152

I01A8175

I01A8178

I01A8179

I01A8180

I01A8183

I01A8205

I01A8206

I01A8211

I01A8219

I01A8201

I01A8216

• Like 5
  • 1 month later...
Skrevet

Herregud så fine katter alle sammen :wub: Jeg savner de vi hadde i fosterhjem sist. 

Kjempe fint at du bidrar på din måte. Jeg tipper det hjelper veldig på med noen fine bilder av pusene til adopsjon :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Denne søte jenta har hatt en røff start på livet, med både lungebetennelse, orm og lungeorm. Hun var knapt i livet da hun kom til fosterhjemmet. I dag er hun frisk og er en livlig liten frøken på leting etter et nytt hjem :) Litt skeptisk, jeg fikk ikke ta på henne, men hun var ikke så verst som fotomodell, når hun bare ble vant til at jeg krøp rundt på gulvet med den store svarte boksen foran ansiktet.

I01A8838

I01A8841

I01A8844

I01A8857

I01A8871

I01A8879

I01A8886

• Like 1
  • 3 months later...
Skrevet

For en tid tilbake var jeg og tok bilder av disse to sjarmerende små ^^ Spesielt den ene var veldig kontaktsøkende og syntes det var helt greit å være fotomodell. De hadde også øvd på å gå med pyntehalsbånd, slik at vi kunne få tatt noen julebilder av de :) 

I01A0078

I01A0085

I01A0103

I01A0115

I01A0119

I01A0121

I01A0123

I01A0126

I01A0135

I01A0137

På mandag var jeg og besøkte denne frøkna. Hun synes mennesker er ganske skummelt, men har kommet seg veldig! Etter litt bestikkelser med godbiter og tålmodighet, så fikk jeg klappe henne til slutt. Da jeg kom, så fikk jeg noen advarende slag med labben om jeg kom for nær, så det var veldig kjekt å greie å vinne litt tillit. Jeg bruker alltid litt tid på å prøve å bli kjent med katten, spesielt om de er redde, før jeg tar bilder. Er det litt tryggere på meg, så unngår jeg at de ser så redde ut på bildene. Overraskende nok er det ikke så mange av de som bryr seg om selve kameraet. 

I01A0690

I01A0667

I01A0657

I01A0654

• Like 3

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Bare det lille du beskriver om dognanny gjør at jeg vil fraråde hva som helst hun anbefalte ihvertfall. Som dere jo har oppdaget så er det å korrigere, rykke eller kjefte på en allerede frustrert hund ikke konstruktivt. Det er helt fint å høre hva dere har prøvd å hva som skjer. Men jeg lurer litt på, hva skjer om dere deler opp turene? Maks 15-20 minutter på en tur. Skjer det like ofte på morgen og kveld som på den lengre turen på dagtid? Et par enkle oppgaver i løpet av turen (som allerede er grundig innlært inne og som han kan), en enkel sitt, kontakt, håndtarget e.l. Da tenker jeg en kort stopp og en øvelse, maks to repetisjoner, og så rusle videre. Hvis dere får lært inn igjen grime så kan det være tryggere med å prøve halsbånd, men det er nok lettere for dere å få hjelp av en instruktør som ser dere og hunden. Jeg er helt sikker på at dette er løsbart, selv om dere er kjempetålmodige og har prøvd masse allerede! Håper vi får en oppdatering her også når dere har fått litt hjelp.
    • Takker igjen for godt svar! Vi har brukt både sele og halsbånd, med de siste 6 mnd har vi utelukkende brukt sele som sitter godt. Har flere ganger vurdert å bruke halsbånd i stedet men ser at vi ikke tørr da han helt sikkert hadde klart å vri seg ut av det når han klikker. Flere ganger har jeg vært redd for at han skal komme seg ut av selen når vi krangler. Han river å sliter, ruller å hopper. Eneste gangene jeg er trygg på at han ikke kommer seg ut av sele/halsbånd er om han er bundet fast, for da står han helt stille. Og både sele og halsbåndene vi har brukt er passer han og er justerbart. Vi brukte også retrieverkobbel i starten (fikk anbefalt det av oppdretter) men bruker ikke det lengre. En av teknikkene dognanny viste oss var å bruke retrieverkobblet til å "få han av oss" når han hopper på, ved å rykke i båndet, men det fungerte i en halv dag så trosset han det også å vi ønsker ikke å bli stående å rykke i et så tynt med kraftig bånd, det økte bare stressnivået hans.  Vi har ila året som har gått tenkt at han kan være både over og understimulert og gjort endringer i hverdagen i perioder for å justere aktivitetsnivået både opp og ned. Men det har ikke blitt bedre. I periodene vi har justert det ned ser vi at han blir verre, og gjerne mer pågående inne også. Noe vi mener taler imot at han er overstimulert. Og vi har siden han var liten forsøkt å gjøre tydelig skille på at lek og oppgirende aktiviteter skjer ute, mens inne er det ro.  Mulig jeg ordla meg litt feil i forrige kommentar, men vi krever stort sett ingenting av han ute. Det resulterer i at vi henger etter han å han drar som en galing. Men slik har det blitt fordi hver gang vi prøver å lære han noe ute (gå pent, søke kontakt med oss, sladretrening ol) så ender det etter et pr min med et nytt utbrudd. Så frustrasjoenen vår kommer av at vi føler vi er i en ond sirkel. Han vimser rundt å vet ikke hva som er forventet av han > vi forsøker å korrigere han å lære han noe/forstyrre han ved å gi han en oppgave eller mål med turen > han klikker > vi rykker tilbake til start. Slik har det blitt da vi har tenkt at vi kanskje bare må stå i disse episodene til han lærer seg hvordan han skal oppføre seg på tur, det er jo tross alt en rase som er lærevillig og gjerne vil ha en oppgave. Men selv etter lengre persioder der vi prøver igjen å igjen så later det ikke som at han forstår tegningen. Så de siste pr månedene så har vi ikke krevd eller forventet noe av han. Å selv når han er løs å kan løpe som han vil, feks på inngjærdet hundepark (Maridalen hundepark og Nordkisa hundepark) å vi forsøker å kalle han inn, så kommer han løpende (som jo er bra) men kommer da flyvende med sine 40 kg rett på oss å begynner å bite. Så kort sagt så klikker han både av for mye frihet, for lite frihet, lite/ingen forstyrrelse fra oss og for mye forstyrrelse fra oss... Mulig jeg høres ut som jeg bare kommer med motargumenter til alle forslag, å det mener jeg ikke! Men vi har virkelig prøvd alle vinklinger og teknikker vi kan tenke oss til og finne ut + litt til.  Men tusen takk for konkrete tips til adferdskonsulenter og fysio 😀
    • Nå vet jeg ikke om alle instruktørene til Norges Hundeskole, men jeg har ikke kjent eller møtt mange instruktører derfra med adferdskompetanse. Dognanny kjenner jeg ikke til, men jeg synes bakgrunnen kanskje var litt tynn. Selv om dere ikke ser noe mønster i adferden og han er røngtet fri så kan det godt være muskulære eller skjelett-problemer som bygger seg opp over tid og trigger på ulike tidspunkter, når det bare renner over. Og når du nevner at han har hatt ryggproblemer så blir jeg raskt mye mer oppmerksom på at det kan være noe uoppdaget der.  Bruker dere halsbånd eller sele? Hvis dere bruker halsbånd ville jeg forsøkt en godt tilpasset sele. Om dere allerede gjør det ville jeg faktisk forsøkt halsbånd, for å se om det gjør noen forskjell. Som du sier, ut fra det du beskriver, kan det høres ut som stress, frustrasjon og overtenning. Har dere forsøkt å kutte langt ned på kravene? Og kutte ned på aktiviseringen? Det er ikke det vanligste, men det hender også at hunder er overaktiverte og overstimulerte. Og selv om det er en aktiv rase så finnes det alltids unntak.  Korte, rolige turer, med litt løping om det ikke trigger for mye, og mer ro og hvile hjemme. Prøv å ikke stille for mye krav, gi ham litt mer slakk, litt mer "forberedelse" på at "nå skjer ting", og om mulig la han heller gå en kort tur i lengre bånd og gå hjem før det smeller. Alt dette er såklart forslag til ting å prøve ut, uten at jeg har sett hunden og situasjonene. Dere trenger definitivt en kompetent adferdsekspert til regelmessig oppfølging. https://www.atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund#Innlandet-hund Kjersti Bjøntegaard kan jeg personlig anbefale. Vi brukte henne mye med vår til dels krevende ridgeback unghund. Turid Hovland kjenner jeg bare såvidt til, men i likhet med Kjersti har hun en solid og god utdanning og mye god kompetanse ser jeg. Ta kontakt med en av dem, og de kan sannsynligvis anbefale andre om de selv ikke har kapasitet. De kan godt mulig også anbefale en fysioterapeut. I Oslo kan jeg anbefale smarthund.no (Hilde Iren).
    • Går det an å bruke kickspark i langrennsporene? Eller der de har oppkjørte løyper? Finnes det ski på dem? Har lyst på men må se om jeg kan kjøre det først da de vanlige veiene her jeg bor blir strødd. Hvordan trener man da hunden til å trekke? 
    • Glemte å legge til at vi gjør daglig korte økter med søk, hjernetrim, lek, «skattejakt» etter godbiter og leker både inne og ute. Øver mye på håndteringstrening ol.  Å han mestrer alt annet som en drøm, ingen problemer med å være hjemme alene, stueren på 1-2-3, trygg og veldig fin hund på alle andre måter, akkurat det vi så for oss. «Bare» dette ene problemet som skygger over så mye av det som har gått bra..
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...