Gå til innhold
Hundesonen.no

denne galgo kalles Noruega og er for adopsjon


loulou1706
 Share

Recommended Posts

Donere penger til hjelpeorganisasjoner er en fin ting feks. Det er helt forferdelig med alle grusomheter som begåes mot galgoer i hjemlandet . Gi penger! Vil man hjelpe denne typen hunder med et nytt hjem så anbefaler jeg å ta en titt på racingindustrien i England/ på Irland. Det er ihvertfall land som har samme typen sykdommer / er untatt samme sykdommer  som oss i utgangspunktet. Hundene må også ha vært vaksinert gjennom livet for å komme til start etc

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir dårlig av å tenke på alle greyhounds som lider, da mitt hjerte banker sterkest for dem. Både i spania og andre steder i verden. Det er også et stort behov for adopsjon av ex løpshunder, som blir reddet fra en fæl sjebne. Det "kastes" ekstremt mange unge, flotte hunder i forbindelse med løpsindustrien, som kunne fungert som fantastiske familiemedlemmer. trist!!

Omplasseringshunder på Finn. no lider ikke samme grusomme sjebnen som mange hunder i andre land, så i mine øyne ville jeg heller reddet en hund fra slike villkår enn vanlig omplassering. Hunder i Norge blir i værste fall avlivet hvis de ikke blir omplassert. I utlandet blir mange torturert til døde eller sulter ihjel på gata.

Kunne gjort det selv, hadde det ikke vært for at det er en omfattende prosess, kostbart, risiko og at man ikke vet helt hva man får. Liker forutsigbarhet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er fint å hjelpe på den måte man kan. jeg tok  "risken" selv og adopterte to galgoer fra spania. men jeg er myndefrelst for å si det sånt... det beste  hade vært om folk istellet av å kjøpe  en hund   , hade heller adoptert den speler ikke roll her eller i utlandet. Det er en fantastisk følelse å redde en hund. Det finns så mange  som trenger nye hjem.Mynder er veldigt misbrukt  både till jakt og racing...Ikke kjøp men adopter!!! 

 

 

loulou 26th 2016.jpg

lolaclosedeyesn loulouonsofa17thnov2016.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Artemis skrev:

Men er det uansett mulig å importere slike hunder med de nye importreglene?

De er vel antakelig de enkleste for slike operatører er registrert som kommersiell for lengst.  Galgo industrien er grusom så vi rike nordmenn kan sikkert avse noen kroner for å hjelpe disse stakkars hundene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...