Gå til innhold
Hundesonen.no

Stop walking your dog


Pringlen
 Share

Recommended Posts

1 time siden, MonicaT skrev:

Mulig jeg er kørka men hva er en sliten hund? 

Vi har jakthunder så mulig påvirket av det. De blir fornøyd etter tur men sliten tviler jeg. Sliten er de etter flere dager jakt men de sier jo ikke nei til mer. 

Er målet er at hunden skal være fornøyd eller bli sliten? Kanskje ikke helt tema her men ser det går igjen i flere diskusjoner. 

At våre hunder slapper av etter tur ser jeg ikke på som at de er slitne. De har av knapp. 

 

Akkurat... En hund i normal kondisjon blir da ikke sliten av løpeturer. Mulig hvis man sykler en del mil. Men av GÅturer? Neppe.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

https://stacythetrainer.blogspot.no/2017/04/stop-walking-your-dog.html?m=1 Selvsagt må en hund kunne slappe av, og også tåle perioder uten trim. Men hvor mange hunder får faktisk for mye fysisk t

Er det noe folk ikke trenger så er det en bekreftelse på at de ikke trenger røre på seg   Med en slik overskrift er det nok sannsynligvis kun det som fester seg... 

Mulig jeg er kørka men hva er en sliten hund?  Vi har jakthunder så mulig påvirket av det. De blir fornøyd etter tur men sliten tviler jeg. Sliten er de etter flere dager jakt men de sier jo ikke

Guest lijenta
11 minutter siden, Pringlen skrev:

Akkurat... En hund i normal kondisjon blir da ikke sliten av løpeturer. Mulig hvis man sykler en del mil. Men av GÅturer? Neppe.

Hehe blir litt ot men jeg har klart å gå en hund totalt sliten, den var så ferdig at den ikke reagerte på maten men bare sov. Og jeg snakker om en golden Retriever i sin beste alder.  Utenom den så har jeg bare gått hundene fornøyde, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, lijenta skrev:

Hehe blir litt ot men jeg har klart å gå en hund totalt sliten, den var så ferdig at den ikke reagerte på maten men bare sov. Og jeg snakker om en golden Retriever i sin beste alder.  Utenom den så har jeg bare gått hundene fornøyde, 

Ha ha, ja feks nabobikkja tror jeg det skal gå fint for et normalt sprekt menneske å GÅ sliten :P Men så er det en feit retriver i tragisk kondisjon (selv om eier skryter uhemmet av hvor sprek bikkja er), tør ikke ha henne med på kjøreturer med mine, for er redd hu skal stupe... Tenkte mer på hunder i normal kondisjon :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Akkurat nå, Pringlen skrev:

Ha ha, ja feks nabobikkja tror jeg det skal gå fint for et normalt sprekt menneske å GÅ sliten :P Men så er det en feit retriver i tragisk kondisjon (selv om eier skryter uhemmet av hvor sprek bikkja er), tør ikke ha henne med på kjøreturer med mine, for er redd hu skal stupe... Tenkte mer på hunder i normal kondisjon :)

Ja skjønte det og tror ikke denne fikk så mye mosjon at det gjorde noe, den var normal vektig da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også greid å direkte slite ut en hund fysisk. Det var en papillon jeg hadde. Vi gikk i mange timer den dagen, nesten hele dagen og da vi nesten var hjemme så sto han og skalv i beina og greide nesten ikke gå stakkar. Gjett om jeg fikk dårlig samvittighet, stakkars liten :/ 

Ellers så går jeg ikke turer for å slite ut mine hunder. Jeg går tur for at de skal være fornøyde. Det er ikke noe mål i seg selv å slite de ut, for når de er fornøyde så er det ro inne. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke jeg får vært ute og beveget meg og får frisk luft i løpet av en dag, føler jeg meg helt rar og blir rastløs og urolig. Så jeg tenker at hunder må få nok hver dag, ikke nødvendigvis mer og mer. En annen ting er hvor mye hundene sover i løpet av en dag inne i leiligheten når det ikke skjer noe, kontra om sommeren på hytta med stor tomt. Da er de ute hele dagen, følger med på alt mulig og aktiviserer seg selv.  Voksne hunder er jo relativt greie sånn med avknapp, selv om det ikke er det de foretrekker når de kan velge. 

Tenker at man sjelden trenger å redusere fysisk mosjon, kan heller tenke over måten (ballkasting et kanskje ikke best på en stresset hund f.eks), og heller gi mental trening i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, MonicaT skrev:

Mulig jeg er kørka men hva er en sliten hund? 

Vi har jakthunder så mulig påvirket av det. De blir fornøyd etter tur men sliten tviler jeg. Sliten er de etter flere dager jakt men de sier jo ikke nei til mer. 

Er målet er at hunden skal være fornøyd eller bli sliten? Kanskje ikke helt tema her men ser det går igjen i flere diskusjoner. 

At våre hunder slapper av etter tur ser jeg ikke på som at de er slitne. De har av knapp. 

 

Veldig enig i dette! Uthevet ei setning der; du beskriver egentlig Aron ganske godt i hele innlegget. Blir aldri sliten, selv etter flere lange dager på jakt sier han aldri nei takk til mer tur/aktivisering :) litt som jeg skrev i den andre tråden ang aktivisering i båndtvangen; jeg har vansker med å slite ut hunden, men får han som oftest fornøyd :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...