Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Vi har ikke hatt rede. Hadde kanskje vært nyttig, men det ble bare ikke noe av. Innen vi fikk lånt et for å teste om frøkna sov bedre kjent et så var hun blitt for lang 

• Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

3 mm lykke med hjerteslag på UL idag 

Da ruger jeg på fineste blastocysten ❤️ Og for første gang ligger en liten rakker i fryseren

Julehilsen fra magen til sonen  Blir så fascinert over hvor mye som har skjedd på 2 korte uker! Helt ufattelig at dette bare var en klump da, mens nå har den tydelige armer + bein, man ser f

Posted Images

Skrevet

Det er bare å rulle håndklær/tepper som en pølse og legge rundt de :) Så slipper man den utgiften. Vi hadde til L, men det var fordi vi fikk det. Tror ikke jeg hadde brukt penger på det selv. 

• Like 1
Skrevet
Akkurat nå, Martine skrev:

Det er bare å rulle håndklær/tepper som en pølse og legge rundt de :) Så slipper man den utgiften. Vi hadde til L, men det var fordi vi fikk det. Tror ikke jeg hadde brukt penger på det selv. 

Enig.

Storebror lå med ammeputa rundt seg. Så en trenger ikke et dyrt babynest nei.

• Like 1
Skrevet

Åh, det var kjempefint, @Wachita!

Jeg har SÅ lyst til å begynne å kjøpe ting! Men det er litt dumt siden vi antakelig ikke engang hører noe fra barnevernet før i august... :P 

Skrevet

Jeg ble gravid igjen på sensommeren i fjor. :) Leste gjennom den første babytråden på sonen og alt vi delte og all støtten jeg fikk! ❤ Det var fantastisk, men jeg følte for å ikke dele like mye her denne gangen. Og godt var det (?), da jeg kom opp i akkurat samme situasjon. Ønsket å føde på ABC avdelingen, gikk skikkelig på overtid og fikk time til igangsetting idag kl. 13.00 Hadde like lite lyst til det som sist. :P

Flaks da at lillesøster kom i natt i siste liten, akkurat som søsteren sin. :wub:

Ventet hjemme litt for lenge og sa til Øivind at jeg håper jeg ikke bare er skikkelig pysete så vi blir sendt hjem igjen! Men nei, kom inn med 7 cm åpning. Denne gangen fikk jeg føde på ABC. Etter en deilig halvtime i badekaret kom pressriene og det ble rimelig intenst. Men 1,5 time etter vi ankom var hun født. Så sett i ettertid var det en drømmefødsel. Svever av lykke! Hun er så fin, og lukter så godt! :heart:

18839399_10155167533081399_6287335729334

Jeg håper også at det jeg lærte fra sist kan bidra til en bedre barseltid denne gangen :)

Skrevet
10 timer siden, Red Merle skrev:

Uke 35 alt ... 

Babynest.
Erfaringer? Er det nødvendig å ha? Er de dyre mer holdbare enn de billige? None tips til gode merker som holder fasong lenge? :)

Vi hadde, sydde selv, brukte daglig fra litt etter vi kom hjem fra sykehuset til ca 4 mnd, da trivdes han ikke lengre i det. Veldig greit både i sofaen og i senga, frem til jeg ble ordentlig trygg på samsoving var det greit at han lå oppi nestet vedsiden av meg :)

gratulerer @Marie!!! Deilig at du fikk føde på ABC denne gangen, og så godt å høre at alt er bra :heart: 

Skrevet

Gratulerer så mye @Marie!

Kos dere masse i tiden som kommer så håper jeg dere får en fantastisk barseltid. Og ja, de lukter himmelsk disse små!

Alene med gutta fra idag til imorgen og takket være en fantastisk storebror så har det faktisk gått kjempefint :D

Han satt med lillebror i fanget så jeg fikk tatt lasagne ut av ovnen, og satt helt rolig selvom jeg fikk brannalarmen til å gå (må vaske ovnen innvendig tror jeg...). Var såvidt jeg fikk han tilbake etterpå :wub: Og begge sovna før 20:00 så jeg har fått ryddet og vasket litt, svigers kommer imorgen så greit at det er litt presentabelt her.

• Like 3
Skrevet

@Marie Gratulerer! Hun er så fin! :wub: Og heldige J som har blitt storesøster, er ei her som maser og maser om å få bli storesøster... Men jeg vet ikke helt jeg... 

• Like 1
Skrevet

Smelter litt :wub: 

Fikk han nesten ikke tilbake :aww: 

IMG_2858.JPG

Tenk at to så små kan ha så mye glede  av hverandre, og at de alt nå betyr så mye for hverandre, etter kun 7 mnd :heart: :ahappy: 

• Like 15
Skrevet

Gratulerer!
Må si jeg er misunnelig! 41 dager igjen til termin her men jeg er klar for å bli ferdig nå! Hjelper ikke at jeg er blitt syk oppi alt :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 2
Skrevet
58 minutter siden, Enits skrev:

Gratulerer!
Må si jeg er misunnelig! 41 dager igjen til termin her men jeg er klar for å bli ferdig nå! Hjelper ikke at jeg er blitt syk oppi alt :P

12 dager over termin tar på! :P Men er så verdt ventetiden! :wub:

God bedring!

Skrevet
12 dager over termin tar på! [emoji14] Men er så verdt ventetiden! :wub:
God bedring!

Ja kan tenke meg det var seige dager på slutten!

Jeg blir satt igang på termin, men håper han velger å komme av seg selv før det :P

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Første spørsmål er jo om du har bilder av hunden og om hunden faktisk er undervektig eller bare en slank, men frisk og helt funksjonsbeskrivelse type. Det er jo ikke til å stikke under en stol at de aller fleste hunder er tjukke i varierende grad og at de aller fleste som synes hunden sin er tynn egentlig har en helt frisk hund i ok vekt, om enn på den slanke enden av skalaen.  Så er det noen som har en bygning/kroppsholdning som kanskje fremhever bein osv litt mer enn andre også. Karperygg, hoftebein som stikker ut litt selv når hunden ikke er påfallende de tynn osv. I tillegg er jo hunden din relativt ung enda og det tar litt tid å få på plass skikkelig muskelmasse osv på en del hunder. Det er sjeldent hunder sulter foran matskålen , men er man urolig så er selvsagt veterinær en grei plass å starte.  Utover det. 1. Avklare om hunden faktisk er undervektig eller om det bare er utenfor din preferanse eller hva du er vant til. 2 bygge muskler. Både gjennom målrettet trening/aktivisering og ved å sørge for at hunden får i seg ett godt for med nok proteiner osv. 3. Om hunden faktisk er for tynn, få i den mer kalorier. Det kan være å gå over på feks høyenergi fôr, mer kalorier, mer fett, mer proteiner uten å øke mengde mat fysisk.altså enklere å få i hunden mer. I verste fall kan man tilsette rent fett. Har hunden god matlyst så er det selvsagt bare å øke mengde også.  Er det en hund som har tendenser til å stresse litt så kan det hjelpe mye å trene litt på å stresse ned også. Stress brenner mange kalorier 
    • Tilvenn munnkurv, ha halsbånd og ett litt kort bånd hengende på hunden om det kan hjelpe deg å få lettere kontroll uten å bli fysisk med hunden. Bur, grind og gitter kan også brukes når man trenger det. Evt ha en plass å binde fadt hunden i bånd på plassen sin.  Her trengs det nok også en del rotrening, lydighetstrening og grensesetting for å hjelpe hunden å skru av litt å roe ned. Kanskje er det også nødvendig å se litt på mengde aktivitet, om hunden får nok positivt outlet samt type aktivitet, om det er aktivitet som bygger oppunder en godsliten og fornøyd hund eller om det er aktivitet som bygger opp stress og uro.  Mange unghunder kan streve med ganske mye stress i perioder gjennom pubertet,  så det kan "bare" være derfor, noen hunder er generelt mer stresset og er litt sånn hele livet også. Men ofte kan det jo påvirkes delvis av oss iallefall.   Uansett så er det nok på tide å få "tatt noen kamper" og ikke bare prøve å unngå det. Tren der det er vanskelig og der reaksjonene kommer litt. Bruk hjelpemidler (bånd, munnkurv), vær tålmodig. Jobb med impulskontroll, lydighet og generell kontroll. Er du usikker på hvordan så ville jeg tatt kontakt med noen kompetente hundetrenere og fått hjelp i hjemmemiljø   
    • Nå er Zelda rett nok bare valp enda, men jeg opplever rasen som mer som en varsler enn vokter, og foreløpig er det igrunn lite varsling og på min iallefall.  Lite alvor.. Helt sikkert noen individuelle forskjeller selvsagt,  men generelt sett. Virker som hyggelige hunder, glad i folk, mye lyd dog (i lek osv når de blir ivrige). Min oppfatning av rasen er at det er ganske moderate og relativt enkle hunder med passelig aktivitetsnivå for folk som liker å være ute og kanskje trene litt hundesport, men uten å bli ekstremt liksom.  Litt avhengig av hvordan man definerer ting og hva man sammenligner med. Veldig fysiske og sprettne hunder med mye humor og tøys. 😄 
    • Velkommen tilbake!
    • Å, så herlig! Jeg har siklet på den rasen innimellom. Arbeidshund med en del vokt, jeg har hørt den beskrevet som en blanding av rottweiler og berner sennen? Håper du poster her og oppdaterer, veldig spennende!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...