Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Hei

Jeg har en engelsk cocker spaniel på 5måneder. Nå er snøen kommet og hun absolutt elsker å være ute å baske i snøen. Problemet er at hun bli jo så full av snø. Nå snøen er litt kram blir hun en eneste stor snøball og får jo så vidt til å gå. Hva gjør folk med dette, lar man det bare vær, eller kjøper dere en heldress til dem? tipper folk gjør litt forskjellig, men er interessert i å høre hva folk gjør med sine hunder :D

Takk på forhånd :) 

Skrevet

Vi har en heldress med lange ben kjøpt på Buddy ganske billig, finner ikke noe label med merke men legger ved bilde. Den er helt grei men litt stiv i stoffet, så den lager litt lyd. Vi har også en Hurrta slush-drakt med halvlange ben som Uno ser ut til å foretrekke, den bråker mindre og er mykere i stoffet.

20161203_152936.jpg

Skrevet

Eg sverga til Dogs of Norway sin parkdress når eg hadde pelshund der all snøen festa seg. Definitivt den beste dressen eg har vert borti.

Ellers finst det jo diverse sprayar og oljer (minkolje, showshine...) man kan hive i pelsen for at snøen ikkje skal klumpe seg, men korleis det held på sikt om ein er ute lenge, anar eg ikkje :) 

Skrevet

Anbefaler dress med bein ? skikkelig snøklumper i pelsen lager skikkelig flokete og tovet pels samtidig som det lugger/er ubehagelig for hunden. jeg har ikke pelshund selv, men har passet en del... heldress med lange bein er absolutt å anbefale ? trenger ikke være foret om hunden ikke er en frossenpinn... jeg har kun prøvd hurtta regndredd! de har vell noe slush suite/dress nå tror jeg.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med ausse, mener du da australsk gjeterhund? I Norge finner vi australsk kelpie, working kelpie, australsk gjeterhund og australsk cattledog. I tillegg er australsk gjeterhund delt i show- og arbeidslinjer. Alle er gjeterhunder med litt forskjellig opprinnelse og bruksområder. Den beste måten å finne informasjon om en rase på er å sjekke raseklubben i hjemlandet dens.  Begge kelpierasene vil jeg si er en del mer energisk og både fysisk og mentalt mer krevende enn australsk gjeterhund. Working kelpie mer enn australsk kelpie. Australsk gjeterhund er mildere og mer brukt som familiehund, men krever fortsatt en del aktivisering.
    • Ja og nei. De har medfødte instinkter, men de lærer masse kommunikasjon de første 8-10 ukene i valpekassa med mor og søsken. Etter det er det også viktig med sosialisering med voksne, trygge hunder som viser dem hva som er normal oppførsel.
    • Er de ganske like i gemytt og væremåte?
    • Kan en hund fødes uten hint til hvordan den oppfører seg til andre hunder? Spør for en jeg kjenner.
    • Skye terrier skiller seg jo en del ut fra de andre her, både i utseende og type. Jeg kjenner de ikke veldig godt, så anbefaler å sjekke raseklubben i hjemlandet. De andre har jeg møtt en del av. De er jevnt over ganske egenrådige og har høyt jaktinstinkt. Hvis du er vant til gjeterhund så tror jeg det kan bli en ganske brutal overgang. Det er ikke bare å "jobbe mer og hardere", det er rett og slett en helt annen type hund og mye som ikke vil kunne fungere på samme måte. En utfordring er for eksempel å ha de løse. Pinscher er vagt mildere enn terrierene. Dansk-svensk gårdshund er også en pinscherhund, som er veldig lik brasiliansk terrier og parson russel, men mildere i gemyttet. Jeg har kjent folk som har kunnet kalle inn sine pinschere og dsg fra jakt på vilt. Pinscherene er også større enn manchesterterrier. Det er nok i stor grad trenbarhet, jaktinstinktet og selvstendigheten som skiller terrierene fra gjeterhundene, og i litt ulik grad. De er ikke interessert i å gjøre deg til lags eller høre på hva du sier, de er avlet for å jobbe selvstendig og jakte på og drepe smådyr. Du kan ikke regne med å kunne ha dem løs utenfor inngjerdede områder eller under tett kontroll. Jeg har f.eks. sett mange i konkurranse- og treningssammenheng, men veldig sjelden løse i skogen.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...