Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har et par Lune muckboots fra Felleskjøpet til salgs - støvlene er noen år, men de ble sjelden brukt fordi de ikke var kompatible med mitt ankelbrudd. De har vært med på et flyttelass eller to, men ellers ikke sett så mye av verden. De er i størrelse 38.

Jeg aner ikke førpris, og finner de ikke til salgs noe sted i Norge lenger, men jeg håpte 200 kroner ikke var en urimelig pris.

(Jeg får ikke til å poste bilder, men det er bildelenke øverst i teksten.)

Kjøper dekker eventuell porto, eller så kan vi sikkert få til en overlevering - jeg bor en halvtime nord for Gardermoen.

Skrevet

Det er veldig bra sko, tåler mye, men jeg kan jo ikke bare bruke venstrestøvelen, siden høyrefoten - med gammelt ankelbrudd som grodde galt - krever en annen type sko :( 

Skrevet
2 timer siden, Shlush skrev:

Hmm. Kanskje jeg skulle hatt et par slike? ? Hvordan er de i størrelsene?

Helt normale, tenker jeg - jeg bruker 38-39 i alt annet, og det er ikke størrelsen som gjør at jeg ikke kan bruke den ene støvelen, det er andre forhold som beinet sliter med.

@Kristiin som bruker de fast kan kanskje si mer?

Skrevet
11 minutter siden, SFX skrev:

Helt normale, tenker jeg - jeg bruker 38-39 i alt annet, og det er ikke størrelsen som gjør at jeg ikke kan bruke den ene støvelen, det er andre forhold som beinet sliter med.

@Kristiin som bruker de fast kan kanskje si mer?

Normale vil jeg si :) Jeg bruker 39, men har disse i 40, så har jeg plass til ullsokker :D

Forresten, jeg har prøvd 38, og de blir for trange for en "39"er som meg :lol:

Skrevet
10 minutter siden, Kristiin skrev:

Normale vil jeg si :) Jeg bruker 39, men har disse i 40, så har jeg plass til ullsokker :D

Forresten, jeg har prøvd 38, og de blir for trange for en "39"er som meg :lol:

Takk for hjelpen :) 

Skrevet
5 timer siden, Shlush skrev:

Vet du hva evt frakt vil koste?

Sendt som vanlig pakke, uten sporing og forsikring, ser det ut til at Posten skal ha 145 kroner. 160 for sending med sporing og forsikring.

Skrevet
5 timer siden, SFX skrev:

Sendt som vanlig pakke, uten sporing og forsikring, ser det ut til at Posten skal ha 145 kroner. 160 for sending med sporing og forsikring.

Tenker på det til i morgen ?

Skrevet
3 timer siden, Tuvane skrev:

Skulle ønske de var i 39! :D

Jeg kan prøve å trylle?

50 minutter siden, Shlush skrev:

Tenker på det til i morgen ?

Gjør det :)

• Like 1
Skrevet

Jeg skulle hatt noe sånt, men littegrann usikker på om det er det jeg burde bruke penger på nå. :lol: Impulskontroll er derimot noe dritt, så jeg stiller meg i kø bak shlush om ikke hun vil ha dem. :) 

Joggesko i stallen er liksom ikke alltid optimalt på vestlandet. :lol: 

• Like 1
Skrevet
31 minutter siden, Rocket skrev:

Jeg skulle hatt noe sånt, men littegrann usikker på om det er det jeg burde bruke penger på nå. :lol: Impulskontroll er derimot noe dritt, så jeg stiller meg i kø bak shlush om ikke hun vil ha dem. :) 

Joggesko i stallen er liksom ikke alltid optimalt på vestlandet. :lol: 

Muckboots er generelt helt supre, jeg bruker dem (i ulike varianter) gjennom store deler av året! :D

• Like 1
Skrevet
1 time siden, Tuvane skrev:

Muckboots er generelt helt supre, jeg bruker dem (i ulike varianter) gjennom store deler av året! :D

Ja jeg har hørt så, men ikke prioritert det rett og slett, men når tilbudet er her og i rett størrelse så må jeg jo nesten. :lol: (Hvis slush ikke skal ha dem that is) 

• 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har du hunder som krever pelsstell på utstilling er stroller med stellebord gull verdt. Angrer nesten hver gang jeg er på utstilling at jeg ikke har det, men stiller ikke så mye at jeg synes jeg kan bruke mange tusen på det. Det krever jo at hundene kan være i strolleren uten å ødlegge den da. Metallbur er tungt å bære med seg sammen med alt annet, men er jo sikrere enn stoffbur/stroller. Selv bruker jeg stoffbur, mest på agility men også utstilling, dog er jeg avhengig av lås til glidelåsen når jeg har med eldste da han kan åpne glidelås. (Har Maelson slev)
    • Den trenger ikke å bli det, og det avhenger av mange faktorer. Dessverre er jo eurasier også en rase som er litt utsatt for nervøsitet og usikkerhet, så da blir det ekstra nøye med disse tingene. Oppdretter og linjer. Sunne linjer både fysisk og mentalt, og foreldre som er trygge og har tidligere kull der valpene jevnt over er stødige hunder.  God sosialisering og miljøtrening - alene, uten den andre hunden. Vi hadde en fryktaggressiv hund da vi fikk valp, vi gikk ikke tur med dem sammen det første halvåret for at valpen ikke skulle lære av den voksne. Valpen må lære å gjøre alt på egenhånd, og vennes til ulike miljøer og situasjoner. Er du alene, eller har du familie som kan hjelpe til? Hvis ikke kan det bli krevende å lufte, trene og sosialisere både en valp og en voksen hund hver for seg. En annen ting er to hunder av motsatt kjønn. Det er jo en ganske stor risikofaktor med stress under løpetid, og dette kan forverre situasjonen både for tispa og hannhunden. Jeg ville vurdert å få en tispe til, rett og slett for å gjøre hundeholdet veldig mye enklere. Det kan være krevende nok med to ellers stabile hunder under løpetid. 
    • Vurdere å skaffe meg en hund nummer 2. Har en voksen labrador tispe fra før av, hun er en nervøs type, litt skvetten og var på lyder og skygger. Ønsker meg en Eurasier, hannhund, men lurer på om denne rasen er av typen som vil adoptere hennes oppførsel og nervøsitet? Eller vil eurasier valpen, siden det er en ganske egen og sta rase, være nærmest uaffektert av det? Jeg ønsker jo ikke å skaffe en hund til dersom den også blir en nervøs hund..
    • Takk for mange gode tips 😌 Det er ikke noe problem hos veterinær, hun er veldig snill ved håndtering og sånn da  ☺️
    • Hun er ung, og har dårlige erfaringer. Jeg tenker at det kan hjelpe å gi henne tid, og trene i utstillingslignende settinger. Tren uten å stille opp for dommeren, belønn masse, og gå ut igjen av ringen uten å stille opp for visning. Tren også på oppstilling og visning for seg selv uten for ringen og i andre settinger, hjemme, på parkeringsplassen, i parken osv. Gå videre med å trene i utstillingsring og stille opp, men la treningsdommer bare belønne uten å ta på henne. Og selvfølgelig respektere alle signaler på at hun er utrygg, la henne selv ta initiativ. Om utstilling ikke er viktig for dere er det såklart like greit å droppe det, men det kan nok fint gjøres å gjøre positivt igjen med trening og tålmodighet. Og det er viktig at hun f.eks. kan stå på et veterinærbord og bli undersøkt også.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...