Gå til innhold
Hundesonen.no

grunnleggende lydighet trening- trenger råd!


Silje&Yatzi
 Share

Recommended Posts

Du har jo en rase som er relativt enkel å trene, men i og med at hun har hatt 4 år å få uvaner så må du nok regne med å jobbe mye for å få det bort. Jeg ville gått helt tilbake til start, begynt å jobbe kontakt og så tatt ting derfra og behandle henne i trening som man gjør med en valp. Dvs stramt bånd = stoppe opp, vente til hun tar kontakt, belønne og så gå videre. Med en hund som har dratt i 4 år så kan det nok hende at du må stoppe noen hundre ganger. Eller tusen. Det viktigste er at hun aldri får komme seg fremover når hun drar.

Mener du innkalling med på plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2016 at 3:38 PM, Bjornal skrev:

Du har jo en rase som er relativt enkel å trene, men i og med at hun har hatt 4 år å få uvaner så må du nok regne med å jobbe mye for å få det bort. Jeg ville gått helt tilbake til start, begynt å jobbe kontakt og så tatt ting derfra og behandle henne i trening som man gjør med en valp. Dvs stramt bånd = stoppe opp, vente til hun tar kontakt, belønne og så gå videre. Med en hund som har dratt i 4 år så kan det nok hende at du må stoppe noen hundre ganger. Eller tusen. Det viktigste er at hun aldri får komme seg fremover når hun drar.

Mener du innkalling med på plass?

Ja hun noen fæle uvaner. hun har blitt mye flinkere og vi har god kontakt. Tusen takk for tipsene!

Ja det er det jeg mener :)
Pluss så hopper hun opp på bordet å stjeler mat, så vi kan ikke ha noe på bordet vårt ubevoktet. vi har prøvd masse forskjellig som hatt sitron på borde,løk og alt mulig men det nytter ikke. har du noen tips på det?

tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...