Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpen bjeffer og piper


MichelleT93
 Share

Recommended Posts

Hei! Valpen min på 4 måneder bjeffer og piper mye. Det er ikke bare når han vil på do, det fortsetter gjerne etterpå. Og han får nok turer og nok hjernestimuli. Jeg er ikke særlig streng på det der, han er jo hund så han må jo få bjeffe litt. I tillegg er han halvt samojed og de "prater" jo ganske mye. Men han bjeffer når han ikke får viljen sin (lenge...), i tillegg til at han piper og synes synd på seg selv. 

Bjeffing mot andre hunder oppstår kun når han får lov å leke med dem, må han gå forbi uten å hilse bjeffer han ikke. Det er særlig inne det begynner å gå meg litt på nervene, men jeg har jo et lite håp om at dette er rene valpefakter, og at det vil gå over? :-) Han bjeffer gjerne i sammenheng med at han vil herje, og da biter han som jo også er typisk valp.

Hva tenker dere? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er bjeffing for oppmerksomhet, så er nok det mest effektive å ignorere det. Men da er det SUPERviktig at du er konsekvent. For hvis du gir deg av og til vil det være med på å opprettholde bjeffingen. 

Piping er en valpegreie, begge mine har pepet en del som valper. Det har jeg også ignorert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sprettballen skrev:

Hvis det er bjeffing for oppmerksomhet, så er nok det mest effektive å ignorere det. Men da er det SUPERviktig at du er konsekvent. For hvis du gir deg av og til vil det være med på å opprettholde bjeffingen. 

Piping er en valpegreie, begge mine har pepet en del som valper. Det har jeg også ignorert.

Takk for svar. Jeg skal ignorere det :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...