Gå til innhold
Hundesonen.no

Du gjetter aldri hva som er det farligste dyret i verden...

Recommended Posts

Skrevet
22 minutter siden, Stine skrev:

Jeg gjettet ku jeg :aww:

Hahaha jeg og :D Jeg tror at, bortsett fra mennesker da, at kuer er det farligste pattedyret i Europa.

Skrevet
4 minutter siden, Turb skrev:

Hahaha jeg og :D Jeg bortsett fra mennesker da, at kuer er det farligste pattedyret i Europa.

Man hører jo alltid at ku dreper flest mennesker i Norge og at bønder har den farligste jobben, meeeen kanskje ikke på verdens basis nei :lol:

Mennesker slo meg ikke engang :aww:

• Like 1
Skrevet
1 minutt siden, Stine skrev:

Man hører jo alltid at ku dreper flest mennesker i Norge og at bønder har den farligste jobben, meeeen kanskje ikke på verdens basis nei :lol:

Mennesker slo meg ikke engang :aww:

Vi tells liksom ikke, alle vet jo at vi er atale :P

• Like 1
Skrevet

Jeg har akkurat "bladd" gjennom avisene for i dag, så joda, det gjetta jeg :) Vi er ikke bare farlig for andre arter, vi jobber hardt og intenst med å utrydde vår egen også. 

Skrevet

Jeg stusser også over antall drepte av hund. De fleste må vel være etter infeksjoner i bittsår ol kan jeg tenke meg? Rabies? 

Skrevet
4 minutter siden, Sprettballen skrev:

Nå står det jo faktisk at moskito dreper flere enn mennesker da...så mennesker er det 2. mest dødelige dyret i såfall. I den grad du kan kalle insekter for dyr.

Insekter er ikke dyr, de er insekter :P 

Skrevet
19 minutter siden, Sprettballen skrev:

Nå står det jo faktisk at moskito dreper flere enn mennesker da...så mennesker er det 2. mest dødelige dyret i såfall. I den grad du kan kalle insekter for dyr.

Det mygg som er det farligste dyret :P 

Insekter er dyr, nå håper jeg ingen tror at insekter er et grunnstoff, en plante eller et transportmiddel :P

Skrevet
2 timer siden, Turb skrev:

Insekter er ikke dyr, de er insekter :P 

Jeg vet. Så hele plakaten er generelt feil, for det er flere insekter på den ;) Da må de isåfall skrive noe annet enn dyr :P 

• Like 1
Skrevet
2 timer siden, Tonje skrev:

Jeg stusser også over antall drepte av hund. De fleste må vel være etter infeksjoner i bittsår ol kan jeg tenke meg? Rabies? 

Det er rabies ja, i India alene dør tusenvis av mennesker hvert år av rabiessmitte fra hundebitt.

Skrevet
1 time siden, Sprettballen skrev:

Jeg vet. Så hele plakaten er generelt feil, for det er flere insekter på den ;) Da må de isåfall skrive noe annet enn dyr :P 

Insekter er innunder dyreriket altså :) Det finnes forskjellige klassifiseringssystem, men det mest brukte er: Dyreriket, Planteriket, Soppriket og protister (av eukaryote, Archaea og Bakterier er prokaryote)

Edit: La til litt

Skrevet
43 minutter siden, Sprettballen skrev:

Hvis de ikke er dyr, hva er de da? 

Klippet fra wiki:  Insekter er – målt i antall arter – en stor og suksessrik leddyrgruppe: mer enn åtte av ti kjente dyrearter er insekter. De forekommer i de fleste miljøer, bortsett fra havet.

Skrevet
1 time siden, Sprettballen skrev:

Jeg gir meg! Jeg er jo med på at de er en del av dyreriket, men får kjeft når jeg sier de er dyr, for de er jo insekter liksom :P 

Innad i dyreriket blir de jo kategorisert igjen, men du har hvertfall ikke feil når du kaller de dyr :lol: