Gå til innhold
Hundesonen.no

Kan sau/ku/gris/etc transporteres i ukesvis?


Gjest
 Share

Recommended Posts

Jeg satt nå her som gressenke og snoka på marinetraffic - hvor jeg fant denne båten:

Screen Shot 2016-10-12 at 15.50.24.png

 

BR = Brasil, RIG = Rio Grande, havneby helt sør i Brasil, på grensa til Uruguay. TR = Turkey, MER = Mersin, havneby i Tyrkia helt inntil grensa til Syria.

Den holder marsjfart på 12 knop.

I følge sea distances er det ~6800 nautiske miles mellom Rio Grande og Mersin. Altså er det snakk om nesten 24 dager til sjøs. Hvordan overlever dyrene så lenge i disse massive transportskipene? Og hvorfor har mennesker behov for å transportere dyr i 1 måned fra Brasil til Tyrkia???

Screen_Shot_2016-10-12_at_15_57_32.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så er program på discovery, tror jeg, om verdens største frakteskip, de hadde med seg levende dyr på lange turer - der fikk dyra veldig godt stell og god rengjøring siden det var verdifulle dyr. Så antar svaret er ja,  men om dyrevelferden var et spill for tv eller om det i realiteten er såpass bra som det var på det skipet jeg så, kan vi jo bare spekulere i... :/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Jeg så er program på discovery, tror jeg, om verdens største frakteskip, de hadde med seg levende dyr på lange turer - der fikk dyra veldig godt stell og god rengjøring siden det var verdifulle dyr. Så antar svaret er ja,  men om dyrevelferden var et spill for tv eller om det i realiteten er såpass bra som det var på det skipet jeg så, kan vi jo bare spekulere i... :/

Tipper det er sinnsykt variabelt. Snakket nettopp med mannen min (og sa til han på spøk at han fikk ta med en bazooka neste gang, så han kan senke de j*vlene :P ) - han sa det er sinnsykt varmt akkurat nå - og selv med air condition har de over 30 grader ombord. Og det er et moderne skip skapt kun for mennesker... Kan bare tenke meg hvordan det er ombord på den terror-ekspressen. F*** så mye dritt som skjer i verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kangerlussuaq skrev:

Tipper det er sinnsykt variabelt. Snakket nettopp med mannen min (og sa til han på spøk at han fikk ta med en bazooka neste gang, så han kan senke de j*vlene :P ) - han sa det er sinnsykt varmt akkurat nå - og selv med air condition har de over 30 grader ombord. Og det er et moderne skip skapt kun for mennesker... Kan bare tenke meg hvordan det er ombord på den terror-ekspressen. F*** så mye dritt som skjer i verden!

Åååh grøss og gru :(  Du har nok desverre rett...  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Googla litt. Dette er big business...

http://investinbrazil.biz/news/agreement-expands-cattle-exports-brazil-turkey

"Brazil will expand cattle exports to the Turkish market. A sanitary protocol that deals specifically with the sale of bovine animals for immediate slaughter was signed on Monday (29). The expectation of the Brazilian export sector is embarking until the end of this year, about 100 thousand head for slaughter in Turkey.

The signed agreement allowed Brazil to resume in 2016, exports of beef to the Turkish market. From January to June this year, the country shipped 86,000 heads to Turkey, valued at about $ 50 million."

Fin avslutning på livet, 24 dager i h*lvette og deretter rett til slakt. Sikkert en stor andel halal.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
10 minutter siden, Meg skrev:

god grunn til å kjøpe norsk mat. Vi har strenge krav til transport-tid for dyr. 

Ville nok venta litt med å slå seg selv på brøstet over norsk mat. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett en del om slike transporter, og det er mye "svinn", om man kan si det så brutalt. Helt ******, rett og slett:icon_cry:
Og for de som har sterk nok mage, les dere opp på hva som skjedde da de forbød slakt av hester i USA.
Nå stues de sammen i kvegtransporter og kjøres i dagesvis uten mat og vann til slakterier bla i Mexico.
Og slutten er ikke mye pen, for å si det slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ganzie skrev:

Har sett en del om slike transporter, og det er mye "svinn", om man kan si det så brutalt. Helt ******, rett og slett:icon_cry:
Og for de som har sterk nok mage, les dere opp på hva som skjedde da de forbød slakt av hester i USA.
Nå stues de sammen i kvegtransporter og kjøres i dagesvis uten mat og vann til slakterier bla i Mexico.
Og slutten er ikke mye pen, for å si det slik...

 

Jeg var så dum at jeg satte på en film om hvordan hester, sau, gris og kyr tas livet av i Frankrike nå nettopp. Jeg tror det er sånn halal-slakt opplegg. Det er sjeldent jeg begynner å grine, men fytti inni f**** - mulig jeg begynner å bli veik på mine eldre dager. Som han franskmannen sier i videoen, it's a shame that animals has to live with 7 billion idiots.

https://www.facebook.com/gaillardremi/videos/10153799271143525/

Fader altså, så mye dritt mennesker gjør mot dyr!! Her er en av disse Brasilianske båtene som i 2015 gikk rundt ved kai, noe som førte til at nesten alle kyrne ombord druknet. Det er stort sett bare en grunn til at en båt går rundt ved ei kai, og det er at de som jobber ombord ikke har fulgt sine egne beregninger på lasting godt nok.

http://worldmaritimenews.com/archives/173293/images-live-stock-carrier-sinks-in-brazil/

haidar21.jpg

 

Det virker også som at dette er en mer og mer lukrativ bransje, hvor svært mye av trafikken går til Saudi Arabia/midtøsten, og Kina.

Ad_2871_7.jpg

1254090.jpg

 

Jeg trenger akutt injisering av belief of human kind again!!! :(  

3cd8a33a.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn apropos!

http://www.stopthetrucks.eu/en/

Fra Dyrebeskyttelsen Oslo og omegn:

"VÆR SNILL Å SIGNERE! La oss få slutt på de uverdige, farlige og dødlige dyretransportene gjennom Europa. Kua på bildet (Kangie extra: ble fraktet fra Tyskland til Tyrkia via landevegen!!!) fødte en dødfødt kalv som måte forløses ved keisersnitt på grensen til Tyrkia. Kua måtte etter dette nødslaktes.

Dette er virkeligheten bak EU’s lange dyretransporter. Hjelp oss få slutt på lidelsen ved å skrive under på kampanjen til Eurogroup for Animals:"

Er Tyrkia på veg til å bli det neste dyrehelvettet i verden, etter Kina?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...