Gå til innhold
Hundesonen.no

"Grov økonomisk utroskap førte til konkurs i hundeforening"


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Minutt skrev:

Ca. 1-2 år er vel utgangspunktet, men det for menn, kvinner straffes gjerne mildere. Spørs også om det foreligger formildende omstendigheter...

Ja tide vil jo vise. 
Det blir sikkert skrevet mer om det når dommen faller, og sikkert noe underveis også. Jeg blir overrasket om dette ikke blir fulgt opp. Det er tross alt både en grov sak, og ikke minst en ypperlig anledning til å sette søkelys på slike problemer i frivillige organisasjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Minutt skrev:

Nja, hun ilegges nok erstatningskrav tilsvarende hva hun har tatt, om hun blir dømt ;)

Kan ikke erstatning betales så blir det vel gjerne fengselsstraff... det er vel slik det funker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, *Kat84* skrev:

Kan ikke erstatning betales så blir det vel gjerne fengselsstraff... det er vel slik det funker. 

Ja og med da fengselsstraff på 1 - 2 år så blir det faktisk en bra fortjeneste å gjøre underslag. Er en gift så er det jo bare å overføre all forue på den andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Minutt skrev:

Nei, det er ikke sånn det fungerer. Erstatning idømmes uavhengig av betalingsevne. Og om en er gift så er det ikke bare å overføre til ektefelle, det har en sett en del tilfeller av at ikke funker.

 

 

Når man er gift står begge ansvarlig for økonomiske ressurser. Så det ville ikke gått an å overføre ressurser til ektefelle.  

Men det er ikke en aktuell problemstilling her. Jeg vet vel mer enn de fleste andre om denne saken, men artikkelen i seg selv er jo relativt avslørende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er merkelig er hvordan folk tror de skal klare å gjøre underslag som dette og ikke bli oppdaget... Må jo være et brutalt underskudd på iq og!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja det jeg også tenkte på med mitt innlegg. Er jo ikke akkurat små summer tilsammen... Hvordan tror det egentlig at de kommer unna med det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kristiin skrev:

Hun var kassere, hyggelig og naivt styre kanskje? :P

Nei det var ikke hun som var kasserer. Kasserer var en høy og tynn mann.

Hun har visstnok vært svært manipulerende og holdt kontroll selv. Men akkurat det er bare rykter som har versert som skal bevise de andres uskyld. Hvor reelt det faktisk er har jeg ingen anelse om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, *Kat84* skrev:

Nei det var ikke hun som var kasserer. Kasserer var en høy og tynn mann.

Hun har visstnok vært svært manipulerende og holdt kontroll selv. Men akkurat det er bare rykter som har versert som skal bevise de andres uskyld. Hvor reelt det faktisk er har jeg ingen anelse om. 

Jeg skjønner virkelig ikke hvordan hun har klart det uten å være kasserer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Kristiin skrev:

Jeg skjønner virkelig ikke hvordan hun har klart det uten å være kasserer..

Som det er blitt sagt i både info fra siste styret og diverse andre steder var det hennes egen konto som var oppgitt som klubbkontoen. 

Men jeg er helt enig i at han kan ikke ha unngått å vite noe. Så dum går det ikke an å være. Men det er tydeligvis bare beviser som kan knyttes direkte til henne. Men det må jo være slik at de andre har hatt fordeler ved å være med å dekke over. Det er ikke mulig å gjøre det på andre måter. 

Det blir spennende å se hva som kommer frem i retten.  Det er et par stk som har bestemt seg for å reise dit. Det går ikke for lukkede dører såvidt jeg har forstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
9 timer siden, Kristiin skrev:

Hun var kassere, hyggelig og naivt styre kanskje? :P

Fullt mulig det hvis ingen andre tar ansvar og faktisk ser på tall som de bør gjøre med det medansvaret de har. At de ikke har gjort noe straffbart er nå så men at d bør sitte i styre i no mer enn hekleforeninga som forfalter et par poser kaffe i året er nok diskutabelt. Spørs jo litt hvordan ting er gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Joachim skrev:

Fullt mulig det hvis ingen andre tar ansvar og faktisk ser på tall som de bør gjøre med det medansvaret de har. At de ikke har gjort noe straffbart er nå så men at d bør sitte i styre i no mer enn hekleforeninga som forfalter et par poser kaffe i året er nok diskutabelt. Spørs jo litt hvordan ting er gjort. 

Uten at jeg har sett hvordan det faktisk har vært praktisert så tror jeg nok at det er der det ligger. Det gir jo mening. 
Jeg tror hun har styrt alt, og de andre har bare fått beskjed om å skrive under og godkjenne. 

Men det blir bare spekulasjoner. Hvordan det har skjedd kommer nok fram i retten. Det er noen hundre tidligere medlemmer som er veldig spent på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble valgt innsom leder i ett styre og reagerte på at kasserer alltid kom med ett word dokument som oversikt over kontoen til klubben. Når jeg gikk til banken og tok ut kontoutskrift oppdaget jeg at kasserer hadde gjort underslag. Klubben hadde hatt en naiv leder/styre før meg så da kunne kasserer gjøre som h*n vil. Kasserer var heller ikke spesielt ydmyk når vedkommende ble konfrontert. I stedet ble h*n sint fordi vi hadde informert ektefellen om hva som var skjedd.

I slik verv blir man valgt inn uavhengig av hvilke egenskaper man har, og man vet ikke hvem som er langfingret før ulykken har skjedd :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...