Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan gikk det på NBHKs valpeshow i dag?


Bee

Recommended Posts

Regner med at det var flere hundesonenbrukere der i dag. Fortell hvordan det gikk da:D

Dette var Mias (og mitt) andre valpeshow. Forrige gang fikk vi minus for lite ringtrening, men mye skryt for resten. I dag gikk det supert i enkeltbedømningen. Hun viste seg frem eksemplarisk (spes med tanke på at vi har fått rent lite):Hun var eneste i klassen og fikk BIR. I gruppebedømingen var det som om Mia var overttrøtt og sliten. Travet knapt, skulle bare hoppe og spang ujenvt. I og med at det var forsikelser ble det litt lenge for henne, hun fikk slappet av en time i bilen, men det ble for lite. Fikk resevre, og det er helt ok.

Kritikken:

"5,5 mnd tispe kraftig. Rasetypisk hode med MG uttrykk. MG hals, sterk rygg, lend. Prima kryss, MG underlinje. G forbryst for alderen. MG vinkler. Prima gemytt. Korrekt bitt. Prima pels. Gode Bevegelser"

Dommeren var imponert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Da så jeg deg, hehe... Men ikke alltid greit å huske hvem som er der og rasen de har da... Jeg fløy forøvrig rundt med blå barnevogn og en sobel sheltie :)

Stilte ikke selv, men BIR sheltie ble Thoco's U2 "Bono", som var helskjønn. Blå gutt. Var bare 2 sheltier som stilte da, ham og ei sobel tispe som ikke helt ville vise seg. Ellers fikk Saeta flørta med mange hunder, deriblant en liten chi som hun villig stilte seg opp for ;) Det var litt av et syn... (han takka jo ikke nei akkurat)

Møtte forresten Stine Marie, Atheo så jeg på avstand. Også så jeg Marie og Ask akkurat da jeg kom, og møtte ellers flere gamle kjente, noen ganske uventet å møte på en hundeutstilling, men artig fordet ;)

Flere resultater?? Om noen fikk med seg gruppa i Gr.1 er det interessant ;)

Bilder av BIR-sheltie, Thoco's U2

i95239417_9199_2.jpg

i96448646_48943_2.jpg

Litt kornete ettersom blitzen ikke rakk fram, menmen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Da så jeg deg, hehe... Men ikke alltid greit å huske hvem som er der og rasen de har da... Jeg fløy forøvrig rundt med blå barnevogn og en sobel sheltie :)

Stilte ikke selv, men BIR sheltie ble Thoco's U2 "Bono", som var helskjønn. Blå gutt. Var bare 2 sheltier som stilte da, ham og ei sobel tispe som ikke helt ville vise seg. Ellers fikk Saeta flørta med mange hunder, deriblant en liten chi som hun villig stilte seg opp for ;) Det var litt av et syn... (han takka jo ikke nei akkurat)

Møtte forresten Stine Marie, Atheo så jeg på avstand. Også så jeg Marie og Ask akkurat da jeg kom, og møtte ellers flere gamle kjente, noen ganske uventet å møte på en hundeutstilling, men artig fordet ;)

Flere resultater?? Om noen fikk med seg gruppa i Gr.1 er det interessant ;)

Bilder av BIR-sheltie, Thoco's U2

i95239417_9199_2.jpg

i96448646_48943_2.jpg

Litt kornete ettersom blitzen ikke rakk fram, menmen..

Hehe, da hilste min hund på din hund, pluss mange flere hunder da. :P

Ellers gikk det ganske bra i dag, selv om vi ikke ble BIR. Men fikk en veldig god kritikk. Vi ble slått av en nydelig gul labrador dessverre.

Kritikken vi fikk var (8 mnd):

- MG type.

- For alderen godt hode.

- God kraftig hals.

- Bred kraftig lend.

- MG kryss.

- MG vinkler frem/bak.

- Prima underlinje.

- Prima gemytt.

- Korr. bitt.

- Gode bevegelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ganske bra, ble BIR, men røyk ut først i gruppefinalen. Men er fornøyd, Fiona var jo kjempe tålmodig å la seg til å sove.

Hahahaha Stine å Marie:Oii oii hunden din er løs :)

Hehe.. Ja, du kan ikke "slippe" løs hunden din på valpeshow vettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atheo vant sin klasse, men gikk ut mot en hannhund i klassen 6-9 mnd. Pga av et hengøre... Men fikk flotte kritikker... Synes iallefall vi!

Her er hans kritikker:

Tiltalende helhet, bra prop hode/snute, meget godt utvikla underkjeve, ønskes mørkere pigment på nese.

Meget god hals, skulder, rygglinje, meget godt forbryst, meget god benstilling, meget godt vinklet for og bak, aning myke mellomhender. Beveger seg tidvis rasetypisk fra siden, nå bli mer stabil for og bak.

Herlig temperament!

(Høyre øre bør sette seg opp med alderen)

Forresten Bee: da så jeg deg og hunden din! :o

Sikla over den ja! :o Herlig valp!

Jeg så whippetene, men vet ikke om jeg så Ike da... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Hyper_Bærta

Grattis alle sammen :o

Så Stine og Atheo, Stine og Kira, Også trur jeg at jeg så Victoria med Fiona, og Tonje og Ike...Hvis du Tonje er blond? Og Ike hadde et dekken med husker ikke farge, så så jeg dere :o

HeHe..Men en flott utstilling :o

Neste valpeshow på Dora; 5. Mars..Hvem som skal stille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...