Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

På skolen til twinsa skal det arrangeres tradisjonel 17. Mai, med kafé, leker osv, og det er vi foreldre i 3. Klasse som står for arrangementet.  

Jeg skal bake kake som antagelig må bli med meg dit allerede på morgenen og arrangementer er ferdig 15:30. Vi har ikke kjøleskap til kaker og kaken må kunne stå i romtemperatur i en del timer.

Har noen gode tips på en sånn god en som klarer det? Håper å kunnskap bidra med noe annet enn sjokoladekake eller krydderurter, men om du har en god oppskrift på akkurat det vil jeg gjerne ha den og :)

Skrevet

Blåbærkake? Den holder seg godt i romtemp og er sånt som ikke alle kommer med. Gulrotkake likeså. Eplekake i langpanne...

Hvis du har en kjølebag av litt størrelse og legger den på sida med kjøleelement inni, holder den kaka kjølig til den skal selges :-)

• Like 1
Skrevet
1 time siden, Perfect Image skrev:

Red velvet?

Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Hva er det...har du oppskrift ? :)

51 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Blåbærkake? Den holder seg godt i romtemp og er sånt som ikke alle kommer med. Gulrotkake likeså. Eplekake i langpanne

Har du oppskrift på blåbærkake? Har aldri sett/smakt det..bare blåbærpai. Kjølebag var lurt..hvorfor tenkte jeg ikke på det :ahappy:

Edit: Googlet red velvet og den hadde jeg kunnet imponere med, så fancy ut :lol: men den så komplisert ut også..(?) og med krem er det kanskje ikke beste alternativet til oppbevaring i romtemperatur ? (med mindre jeg har plass?? i en kjølebag)

Skrevet

Formkake av alle slag holder seg godt, langpanne sjokoladekake, eplekake, egentlig alt som ikke inneholder ost og krem :)

• Like 1
Skrevet

Min erfaringer at sitronkake/sitronmuffins kommer godt med som et litt friskere innslag blant tunge sjokoladekaker. Eple- eller blåbær-kake samme. Litt lette og friske kaker slår godt an.

Edit: kan doble denne til ei langpanne

• Like 1
Skrevet
På 3. mai 2016 at 4:52 PM, Kokospaniel skrev:

Saupekake?

Er en type sjokoladekake, veldig god! Berre å google, så finner man oppskrift :) 

Skrevet

Takk for mange gode forslag :) Fundere litt...men tror jeg må sjekke nærmere ut sjokoladekake med stekt kokostopping og blåbærkake :ahappy: kanskje til og med testbake i helgen :ahappy:

Edit: Kanskje saupkake med stekt kokostopping til og med :P