Gå til innhold
Hundesonen.no

Førstehjelpsskrin til hund


Recommended Posts

Utover sommeren blir det nok noen turer i skog og vidde med dyra. Jeg skader meg så og si aldri og er supersløv på førstehjelpsskrin til meg. Men hvis jeg uansett skal ha med til dyra så kan jeg jo lage de sammen.

Men hva er greit å ha oppi som er til hund? Flottfjerner, bandasjer, sårvask, men hva mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SandyEyeCandy skrev:

Hunden uansett må rett til veterinær, og det finnes ikke tilstrekkelig med bevis for at en sånn tablett har noen funksjon, så det pleier ikke å anbefales lenger.

Ok, det visste jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å ta med potesokker og, og en liten saks. 

 

@Pixie en annen grunn til at det ikke anbefales er at kortison (som er det som er i "huggormtabletten") vil gjøre at hunden føler seg bedre og vil ha vanskeligheter for å være i ro, og at hunden holdes så mye i ro som mulig er alfa og omega (skal helst bæres, men gå rolig og kontrollert er andrevalget). Det kaaan ha noe for seg for å redusere hevelse ved bitt i hals/svelg, men det er hovedsaklig bare en falsk trygghet. Det eneste som hjelper er væskebehandling og motgift i de alvorligste tilfellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...