AnnChristin Skrevet 1. Mai 2016 Rapporter Skrevet 1. Mai 2016 Utover sommeren blir det nok noen turer i skog og vidde med dyra. Jeg skader meg så og si aldri og er supersløv på førstehjelpsskrin til meg. Men hvis jeg uansett skal ha med til dyra så kan jeg jo lage de sammen. Men hva er greit å ha oppi som er til hund? Flottfjerner, bandasjer, sårvask, men hva mer? Siter
SandyEyeCandy Skrevet 1. Mai 2016 Rapporter Skrevet 1. Mai 2016 Akkurat nå, Pixie skrev: Hoggormtablett? Hunden uansett må rett til veterinær, og det finnes ikke tilstrekkelig med bevis for at en sånn tablett har noen funksjon, så det pleier ikke å anbefales lenger. Siter
Pixie Skrevet 1. Mai 2016 Rapporter Skrevet 1. Mai 2016 Akkurat nå, SandyEyeCandy skrev: Hunden uansett må rett til veterinær, og det finnes ikke tilstrekkelig med bevis for at en sånn tablett har noen funksjon, så det pleier ikke å anbefales lenger. Ok, det visste jeg ikke. Siter
Aslan Skrevet 1. Mai 2016 Rapporter Skrevet 1. Mai 2016 Pleier å ta med potesokker og, og en liten saks. @Pixie en annen grunn til at det ikke anbefales er at kortison (som er det som er i "huggormtabletten") vil gjøre at hunden føler seg bedre og vil ha vanskeligheter for å være i ro, og at hunden holdes så mye i ro som mulig er alfa og omega (skal helst bæres, men gå rolig og kontrollert er andrevalget). Det kaaan ha noe for seg for å redusere hevelse ved bitt i hals/svelg, men det er hovedsaklig bare en falsk trygghet. Det eneste som hjelper er væskebehandling og motgift i de alvorligste tilfellene. Siter
Schæfermann Skrevet 1. Mai 2016 Rapporter Skrevet 1. Mai 2016 Natriumklorid, klorheksidin, bandasjer, hansker, pinsett og evt sysaker hvis man kan og har utstyr. 1 Siter
Guest lijenta Skrevet 1. Mai 2016 Rapporter Skrevet 1. Mai 2016 Mye en må til vetrinæren for å fikse så bandasje og potesokker og elteip eller lignende ville jeg tro Siter
Recommended Posts